تابناک / در یکی از مهم‌ترین مسابقات هفته بیست‌وسوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور، روز پنج‌شنبه استقلال در تهران با سه گل از سد سپیدرود رشت گذشت.
کد خبر: ۵۶۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ 10 February 2018

تابناک / در یکی از مهم‌ترین مسابقات هفته بیست‌وسوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور، روز پنج‌شنبه استقلال در تهران با سه گل از سد سپیدرود رشت گذشت.

به این ترتیب تیم فانوس‌به‌دست رشتی که با تمام قوا برای کسب امتیاز و ماندگاری در لیگ برتر تلاش می‌کند، بزرگ‌ترین قربانی جنجال‌های چند روز گذشته علی کریمی لقب گرفت. سپیدرود در این بازی هیچ حرفی برای گفتن نداشت و اگر تیر دروازه مقاومت نمی‌کرد، نخستین گل بازی را در همان دقیقه دوم دریافت می‌کرد. پس از آن هم استقلالی‌ها به آسانی توانستند بازی برترشان را به حریف دیکته کنند و سه بار توسط فرشید اسماعیلی، امید ابراهیمی و جابر انصاری به گل برسند.

این بازی اما تحت تاثیر اظهارات تند و تیز چند روز گذشته علی کریمی علیه فدراسیون فوتبال و برنامه نود قرار داشت؛ تا جایی که طی اتفاقی نادر علی کریمی از سوی هواداران استقلال تشویق شد و آنها حتی بنرهایی در حمایت از جادوگر نیز به استادیوم آوردند.

استعفا برای ادامه مبارزه

در پایان این دیدار که سپیدرود یک گام دیگر به سقوط نزدیک شده بود، علی کریمی مسوولیت شکست را پذیرفت و از رشتی‌ها عذرخواهی هم کرد، اما اظهارات تازه‌ای علیه فدراسیون و عادل فردوسی‌پور به زبان آورد. مهم‌ترین جملات او در نشست خبری‌اش از این قرار بود: «در برنامه نود برای مهدی طارمی سه برنامه پشت‌سر هم اختصاص می‌دهند، آن وقت چند بار برنامه برای بلیت‌فروشی درست کردند؟ اول فصل گفتند بعد رفتند سه،‌ چهار ماه بعد؛ اصلا پیگیری نکردند که نتیجه‌اش چه شده است؟ من سر تمام حرف‌هایم در رابطه با آقای تاج، فردوسی‌پور یا هر کس دیگر هستم و تا ته ماجرا هم می‌روم. شما اگر دنبال حقیقت هستید سعی کنید جلسه کمیته انضباطی ما علنی برگزار شود تا همه شاهد آن باشند. مردم همه چیز را می‌دانند و اگر بابت پرت شدن لوگوی برنامه نود ناراحت هستند بروند و درباره‌اش تحقیق کنند. واقعا بحث‌های خنده‌داری است که دوست دارم آن را پخش کنند؛ خصوصا بنرهایی که در ورزشگاه‌ها پخش شده بود. نود که هیچ، به برنامه صد و صدوبیست هم می‌روم صحبت می‌کنم. لازم نیست شما من را به برنامه نود دعوت کنید، بلکه اگر آن رئیس‌تان و شما جرات داشته باشید و من را روی خط هم بیاورید صحبت می‌کنم. قبل از این داستان اعلام کردند دوربین بفرستیم و حرف‌های شما را ضبط کنیم، گفتم نه چون می‌دانستم شما هر قسمتی که بخواهید را پخش می‌کنید و جایی که نخواهید را پخش نمی‌کنید.»

استعفا و توضیح بعد از آن

علی کریمی غروب پنج‌شنبه در همان نشست خبری‌اش گفته بود به استعفا فکر می‌کند و می‌خواهد تصمیمی بگیرد که به سود باشگاه سپیدرود باشد. او اما ظهر دیروز به شکل غیررسمی از سمتش استعفا داد. علی کریمی در این راستا نامه‌ای به این شرح روی کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد: «امروز به این نتیجه رسیدم که خواستن، همیشه توانستن نیست. من مسوولیت تیم شهرم را به امید تغییرات قبول کردم، البته در این مدت با حمایت هواداران خوب سپیدرود و مسوولان استان گیلان که همیشه محبتشان شامل حال من بوده تا حدودی هم موفق بودم. اما گاهی اوقات اتفاقات فوتبالی و غیرفوتبالی مسیر رسیدن به موفقیت را ناهموار می‌کند. اینجا است که احساس می‌کنید رفتن موثرتر از ماندن است، به همین دلیل شاید رفتن من شوک مثبتی به تیم ایجاد کند. من، علی کریمی، که همیشه اصرار به احقاق حقم داشته و دارم، امروز این حق را برای باشگاه سپیدرود و مالک محترمش قائل هستم که برای بهبود شرایط تیمش هر تصمیم یا تغییری را در کادر فنی اتخاذ کند. طبیعی است که به‌عنوان مسوول تیم تابع تصمیم باشگاه خواهم بود.» کریمی ساعاتی بعد در توضیحی دیگر به این شرح، از تصمیمش مبنی بر استعفا دفاع کرد: «دوستان این کار من حرفه‌ای‌ترین کاری است که به نظر من باید یک مربی انجام بدهد. ولی یک موضوع را باید خاطرنشان کرد. آن دسته از افراد نان به نرخ روز خور باید بدانند که من میدان را خالی نکردم و نمی‌کنم چون قلبا دوست ندارم تیم سپیدرود از این صحبت‌های من علیه فدراسیون خدای ناکرده متضرر شود و من شرمنده همشهریان خودم شوم. تازه می‌خواهم حرف‌های جدیدی در مورد دایه مهربان‌تر از مادر فوتبال و دارودسته‌اش بزنم. پس بهتر این است که دست مالک محترم باشگاه باز باشد تا بهترین کار را انجام دهد. بی‌شک هر تصمیمی ایشان بگیرد برای من لازم‌الاجرا است.»


واکنش اولیه سپیدرود

باشگاه سپیدرود اما در اولین ساعات انتشار متن استعفا در فضای مجازی، با آن مخالفت کرد. فرهاد خراسانی، سخنگوی باشگاه در این مورد به خبرگزاری تسنیم گفته است: «ما این موضوع را پیش‌بینی می‌کردیم، اما فعلا چیزی به‌صورت مکتوب به دست باشگاه ما نرسیده است. در هر صورت چه این استعفا مکتوب باشد و چه شفاهی، ما با آن مخالفت خواهیم کرد و علی کریمی تا پایان قرارداد دو سال و نیمه خود باید در تیم بماند.»

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار