کد خبر: ۵۶۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱ 10 February 2018

تابناک / محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق که به گیلان سفر کرده در مسجد فاطمه الزهرا (ع) مسکن مهر رشت سخنرانی کرد.

احمدی نژاد در این سخنرانی گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در ایام الله دهه فجر و در چهلمین بهار انقلاب عظیم اسلامی توفیق حضور در دیار قهرمان پرور گیلان و زیارت شما را عنایت فرمود.

وی ادامه داد: گیلان، سرزمین زنان و مردان پاک، مومن، پرتلاش، انقلابی و آزادیخواه است. تاریخ این منطقه، سرشار از مجاهدت قهرمانانه و فداکارانه در راه ارزشهای الهی و انسانی و استقلال و عزت ایران بوده است.

رئیس جمهور سابق ایران افزود: تاریخ این منطقه، سرشار از مجاهدت قهرمانانه و فداکارانه در راه ارزشهای الهی و انسانی و استقلال و عزت ایران بوده است. مبارزات مردم گیلان با اجنبی و استبداد و به ویژه در دوران انقلاب و ایثارگریهای آنان در دفاع مقدس، برگ های درخشان تاریخ ملت ایران است. شهید میرزا کوچک خان، الگوی آزادیخواهی، استقلال طلبی و عزت ملت ایران است. یاد خادم مردم گیلان، مرحوم مهندس قهرمانی را گرامی میدارم و از اینکه مردم گیلان از خدمات ارزشمند و روحیه مردمی او قدردانی کردند و تشییع باشکوهی انجام دادند سپاسگزارم. درود و سلام خداوند بر مردم بزرگوار و قدرشناس و دوستداشتنی گیلان باد.

http://uupload.ir/files/g5ju_0_(5).jpg

احمدی نژاد تصریح کرد: در دهه فجر انقلاب قرار داریم و بهترین سخن، سخن از انقلاب و شرایط امروز است. شک نداریم که انقلاب ما، دستاوردهای عظیم و بیسابقه و بسیار با ارزشی برای ملت ما و همه ملت ها در پی داشته است. اما مقایسه شرایط روز کشور و عملکردها با آرمانهای بلند انقلاب و مطالبات و خواستههای مردم و مشاهده فاصله ای عمیق در این زمینه، یک بحث عمومی و نگرانی جدی در بین مردم ایجاد کرده است. برخی تصور کرده اند که انقلاب تمام شده است و عده ای نیز اصرار دارند این موضوع را به باور عمومی تبدیل نمایند. عده ای نیز تلاش دارند که انقلاب را امری ناموفق و شکست خورده معرفی کنند و اینطور تبلیغ می نمایند که انقلاب، علت اصلی نابسامانیها در کشور و موجب عملکرد نامناسب مقامات و اصحاب قدرت شده است. بنابراین لازم است که یک بار دیگر، حرکت عظیم و تاریخ ساز ملت ایران در انقلاب ۵۷ را بازخوانی نماییم. شناخت حقیقت انقلاب، راه آینده و وظیفه امروز و فردای ما را روشن می کند. اگر تصور کنیم که انقلاب فقط یک حرکت از روی ناراحتی و عصبانیت مردم از حکومت وابسته و خشن پهلوی و برای جابجایی در قدرت بود میتوان پذیرفت که انقلاب در بهمن سال ۵۷ یا حداکثر سال ۶۰ به پایان راه خود رسید. معلوم است که انقلاب ما، یک تحول از جنس تحولات معمول در کشورها، حکومت ها و نظام ها نبوده و نیست.

وی اذعان داشت: اصلاً از ابتدا هدف، فقط تغییر در ظواهر نبود. مگر کسی حاضر است فقط برای تغییر در ظواهر، جان و مال و آبروی خود را بدهد، به زندان برود، شکنجه شود و به شهادت برسد؟ – انقلاب برای این نبود که عدهای بروند و عده ای با شکل و شمایل دیگری جایگزین شوند، اما روابط و ساختارها و رفتارها همان باشد یا خدای ناکرده بدتر از آن باشد. انقلاب حتی برای تغییر در ادبیات نبود که مثلاً عده ای بدون بسمالله و یا نام بردن از پیامبر)ص( و ائمه)ع( سخن می گفتند، حالا عدهای بیایند و سرتاپا سخن خود را به نام و کلمات بزرگان مزین کنند اما مناسبات و رفتارها و اصل مدیریت کشور، همان یا خدای ناکرده بدتر از آن باشد. روشن است که انقلاب، محصول یک تحول عظیم در روحیات و باورهای ملت ایران بوده است. انقلاب، برآمده از مطالبات و آرزوهای تاریخی ملت ایران یعنی همان مطالبات نوع انسان در طول تاریخ است. عزیزان من؛ مطالبه آزادی، عدالت، کرامت، امنیت، رفاه و برادری یک خواست فطری و متعلق به همه بشریت است.

عضو مجمع  تشخیص مصلح نظام خاطرنشان کرد: هدف خلقت انسان و ارسال رسل و کتب و همه طراحی عالم برای شکوفا شدن گل سر سبد آفرینش یعنی انسان است. حقیقت انسان باید شناخته شود تا خدا شناخته شود. انسان مظهر صفات الهی و ظرف معرفت خداوند در عالم هستی است. تنها انسان است که می تواند همه صفات الهی از علم، حکمت، قدرت، رأفت ، عزت و خلاقیت را به منصه ظهور برساند. اصلاً خداوند انسان را خلق کرد تا خودش را معرفی نماید و همه عالم را در خدمت رشد و شکوفایی حقیقت الهی انسان قرار داد. خداوند اراده کرده است که انسان عزیز و با کرامت باشد. خداوند خواسته است که انسان خلیفهالله یعنی جانشین خدا در زمین باشد. تمام سنت های الهی جاری در هستی و همه مخلوقات و تحولات عالم در این جهت برنامهریزی شده است. قرار است حقیقت انسان در این عالم رونمایی شود. امام عصر(عج) انسان کامل و رهبر و مدیر و راهنمای بشریت برای رسیدن به این قله نورانی است. اما شیطان از روی برتریجویی در مقابل انسان ایستاده و تلاش دارد که انسان را خوار و ذلیل و شکست خورده کند. شیاطین چه بخواهند و چه نخواهند و هر کاری بکنند هدف شکوفایی و کمال و عزت انسانها محقق خواهد شد. این اراده الهی و امری حتمی است.

http://uupload.ir/files/iymn_0_(4).jpg

احمدی نژاد گفت: اما رمز شکوفایی حقیقت انسان و نیل به مقام خلیفهاللهی در آزادی و کرامت انسان و برپایی عدالت نهفته است. اصل پرستش و توحید نیز در سایه آزادی، انتخاب آزاد، کرامت انسان و عدالت محقق می شود. هر عمل صالح و ارزشمند هم اگر تحمیلی و از روی اجبار و اکراه و یا از روی ریا و تزویر باشد، خود عامل نابودی حقیقت وجودی انسان است. همه انبیاء آمده اند تا انسانها را از قیدهای مختلف آزاد کنند. همه آمده اند تا با انتخاب آزاد مردم، عدالت را برپا و بستر کمال و عزت انسانها و نیل به جایگاه رفیع خلیفهاللهی را فراهم نمایند. این حرکت در تاریخ حیات بشر ادامه داشته و انبیاء و صالحان آن
را هدایت کرده اند. سروران گرامی؛ انقلاب ما یک جهش عظیم در این راستا بوده و هست. اصلاً هر حرکتی اگر در این راستا و بر این مبنا باشد ارزش دارد و ماندگار خواهد بود، وا ا لا فاقد ارزش و چه بسا ضد ارزش است. بزرگترین تحول روحی به واسطه انقلاب در ملت ما و ملتهای جهان به وجود آمده است. حرکت انقلاب ما، جهانی است و هر روز با سرعت بیشتر در حال حرکت است. بیداری انسانی در حال اوج گیری است. همه ملتها در حال پیوستن به مسیر روشن حقیقت هستند و دایره مشترکی از مطالبات اساسی انسانها در حال شکل گیری است. جهان انسانی به سرعت در حال آماده شدن برای برپایی جشن جهانی بهار و استقبال از بهار انسانها است.

http://uupload.ir/files/iib2_0_(6).jpg

احمدی نژاد اذعان کرد: دوستان و بزرگواران؛ بیایید امتحان کنید. از هر کس در ایران و در جهان سه سوال پرسید. خواهید دید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اول بپرسید که آیا از وضع موجود جهان و خودشان راضی هستند. پاسخ چه خواهد بود؟ روشن است که قریب به اتفاق مردم خواهند گفت که؛ نه. حتی سردمداران آمریکا و سرمایهداران حاکم بر جهان و سران صهیونیسم جهانی نیز خواهند گفت که نه. دوم بپرسید از چه چیز ناراضی هستید؟ چه خواهند گفت؟ آیا توده های مردم به دنبال برتریجویی و فساد و چپاول هستند و از اینکه نمیتوانند آن را محقق کنند ناراضیاند؟ معلوم است که خیر. پس چه می گویند؟ بدون تردید قریب به اتفاق مردم خواهند گفت که چرا عدالت نیست؟ می گویند که؛ چرا آزادی نیست؟ چرا صداقت نیست؟ چرا پاکی نیست؟ چرا تبعیض هست؟ چرا چپاول و غارت هست؟ چرا فقر و فاصله طبقاتی هست؟ چرا احترام و کرامت انسانها رعایت نمیشود؟ چرا زورگویی و تحمیل هست؟ چرا ریا و تزویر هست؟ به صراحت می گویند که چرا عده ای باید بتوانند خودشان را برتر پندارند و توده های مردم را تحقیر کنند؟ اکثر پاسخ های مردم به سوال دوم یعنی علت نارضایتی در این راستا است. مگر اینها سوالات و اعتراضات و علل نارضایتی ملت ما در انقلاب ۵۷ نبود؟ مگر اینها سوالات و علل نارضایتی ملت ما در همین امروز نیست؟ رهبری هم اذعان کردند که مردم از فساد، تبعیض، فقر، ظلم و بی عدالتی ناراحتند. البته عده ای قلیل، مانند سردمداران استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی ممکن است از اینکه سیاستهای سلطه‌طلبانه آنان پیش نمیرود و یا از گسترش بیداری و آرمانخواهی ملت ها ناراضی باشند. اما اکثریت قاطع ملت ها و توده های مردم، سوالاتشان و علت عدم رضایتشان ظلم و ستم همین اقلیت است. سوم از همه بپرسید که چه می خواهند و خواسته آنها چیست؟ پاسخ چیست و چه می گویند؟ آیا اجازه و آزادی فساد و یا برتری جویی و یا چپاول می خواهند؟ ممکن است عده قلیلی چنین بخواهند. اما معلوم است که اکثریت قاطع، خواهان آزادی، کرامت، عدالت، پاکی، صداقت، رفاه و صلح برای همگان هستند. دوست دارند در آرامش و امنیت در کنار دیگران زندگی کنند. محبت و برادری را برپا کنند و به دنبال کمال خود باشند. آیا اینها جز همان مطالبات ملت ما در انقلاب ۵۷ بود؟ آیا اینها جز همان مطالبات امروز ملت ماست؟ باید با فریاد و با صدای بلند اعلام کنیم که امروز این مطالبات بسیار پررنگتر و عمیقتر توسط ملت ما دنبال می شود. پس انقلاب زنده است. ادامه دارد و به فضل الهی به تمام اهداف خود خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ملت ایران طی حدود ۴۰ سال همواره و در مناسبت ها و راهپیمایی های گوناگون این آرمانها را فریاد کرده و بر تعهد خود نسبت به پیگیری و تحقق آنها پافشاری نموده است. البته بر همگان واضح است که این تعهد و روشن بینی و پافشاری مردم بر آرمانهای انقلاب هرگز به معنای تایید مسئولان و عملکرد آنان نبوده و نخواهد بود. انقلاب یک رودخانه عظیم است. سیلی خروشان و مستمر است. یک جریان سراسری زنده و جاری در عالم هستی است. انقلاب با قدرت ادامه دارد. آنانی که به هر شکل و ترتیب در مقابل این انقلاب میایستند محو و نابود خواهند شد. کسانی که از فرصت های ایجاد شده توسط انقلاب سوءاستفاده میکنند باید بروند و خواهند رفت. به خدا بدتر از آنان در زمین پیدا نمیشود. آنها خسر الدنیا و الاخره هستند. عده ای اصرار دارند بگویند انقلاب بد و ناموفق بود و باید برود. این سخن شیطان و دشمنان بشریت و کمال انسانی است. خیر، انقلاب بهترین هدیه خداوند به ملت ما و همه بشریت بوده و دستاوردهای عظیمی داشته است. انقلاب متعلق به ملت و محصول فداکاری ملت است. از بیداری و استقلال و عمران و آبادی تا حرکت جهانی امروز
بشریت همه مدیون انقلاب و ملت ایران و امام و شهیدان هستند. برخی می خواهند انقلاب، اسلام، جمهوری اسلامی ایران و ملت را فدای چند روز قدرت طلبی و دنیا طلبی خود کنند. خوب معلوم است که اینها باید بروند. انقلاب متعلق به ملت و زنده است و زنده خواهد ماند.

http://uupload.ir/files/0g6t_0_(7).jpg

احمدی نژاد گفت: کسانی که مناصب حکومتی برآمده از فداکاری ملت و انقلاب را، فرصتی برای ثروت اندوزی، برتریجویی و زورگویی به ملت تلقی کردهاند، اینها باید بروند. معلوم است که اگر مقاماتی که به ترتیبی بر مسند نشستهاند، به دنبال دنیا باشند، آنانهستند که از انقلاب فاصله گرفته اند. دو راه بیشتر ندارند، یا به ملت بپیوندند و در خط انقلاب و ملت حرکت کنند یا اینکه سیل انقلاب آنان را با خود خواهد برد. عزیزان من؛ ریشه مشکلات از ناحیه انقلاب نیست، بلکه بهخاطر جدایی و انحراف مقامات کشور از انقلاب است. کسانی که از مسیر ملت و انقلاب جدا شده اند در هر لباس و پست و مقامی هستند باید بروند، و خواهند رفت. انشاءالله انقلاب آمد تا ثروت ملت در اختیار ملت قرار گیرد و از انحصار عدهای خاص بیرون بیاید. انقلاب آمد تا فقر، تبعیض، فساد، خودخواهی، خودبرتربینی، چپاول ثروت ملت و ریا و تزویر از بین برود. به خدا اگر ثروت کشور از انحصار عده ای خاص خارج شود و در اختیار ملت قرار گیرد همه مردم در عزت و رفاه زندگی خواهند کرد. شیطان و شیطانیان به دنبال فقر و تحقیر انسانها هستند. چه طور می شود ملتی دارای ثروت های عظیم باشد و در همان حال از مشکلات بزرگ و فقر و تبعیض و نابسامانی رنج ببرد؟ معلوم است که اینها، محصول مقامات و مدیرانی است که از انقلاب و آرمانهای انقلاب و خط ملت فاصله گرفته اند. این وضع محصول مدیریت غیر مردمی و غیر انقلابی و دنیاپرست است. انقلاب آمد تا هیچکس حق نداشته باشد وقتی در مسندی قرار گرفت، خودش را حق مطلق و بقیه ملت را باطل تلقی کند. انقلاب آمد تا مردم بتوانند آزادانه حرف بزنند، اعتراض کنند و حق خود را مطالبه نمایند. انقلاب آمد تا اگر جوانی یا فردی به نابسامانی ها اعتراض کرد، دیگر سزایش دستگیری و زندان نباشد. انقلاب آمد تا مدیران و حاکمان، نوکر مردم و در خدمت مردم و تابع خواست و نظر مردم باشند. نه اینکه خود را برتر از مردم و حاکم و ارباب آنان و مردم را رعیت خودشان بپندارند. انقلاب نیامد تا عده ای از سیری در حال انفجار باشند و در همان حال عده ای به خاطر فقر سرافکنده گشته و یا مجبور به فروش کلیه خود شوند. ملت انقلاب نکرد تا عده ای سر کار بیایند و به جای حمایت از مردم، رفع مشکلات، پیشرفت کشور و انجام خواست آنان، دائما در زندگیشان دخالت کنند. مردم را از همه عرصه ها کنار بزنند و به اصطلاح خودشان مواظب باشند تا آنها منحرف نشوند. بلکه ملت انقلاب کرد که مدیران و حاکمان مراقب خودشان باشند تا از خط ملت و انقلاب و پاکی و خدمتگزاری خارج نشوند. بر اساس آرمانهای انقلاب این مردم هستند که باید ناظر بر اعمال و رفتار مدیران و مسئولان منتخب خود باشند.

http://uupload.ir/files/bfrw_0_(8).jpg

وی ادامه داد: ملت به دنبال آقا بالاسری جدید نبود. به دنبال ارزش های الهی، توحید، آزادی، عدالت و کرامت بود. همه باید خود را موظف به تامین نظر و خواست مردم بدانند. امروز مردم خواهان اصلاح و تغییر اساسی در امور کشورند و این حق آنان است و همه باید خود را با خواست ملت تطبیق بدهند. وضع کشور باید به نفع خواست مردم و در جهت اهداف اصلی انقلاب اصلاح شود. مگر حکومت جز برای خدمت به مردم و تامین خواست مردم است؟ کسانی که در مقابل اصلاح وضع کشور مقاومت و کارشکنی میکنند بدترین نوع ضد انقلابند. ضد انقلاب واقعی کسانی هستند که با عملکرد غلط، با سوءاستفادههای خود و با نادیده گرفتن نقش و حق مردم، باعث نارضایتی عمومی مردم می شوند. کسانی که در راس قدرتند نباید خود را عین حق و دیگر مردم و به خصوص کسانی را که به ناکارآمدی و بی تدبیری آنان اعتراض دارند، ضد انقلاب بنامند. جمهوری اسلامی یکی از دستاوردهای مهم و اصلی انقلاب است و باید در خدمت مردم و اهداف انقلاب باشد. رضایت عمومی یک اصل و نماد رضایت خداوند است. مردم با هر فردی و در هر منصبی مخالف باشند آن فرد فاقد مشروعیت است و باید کنار برود. مردم با هر اقدامی مخالف باشند آن اقدام فاقد مشروعیت است و نباید انجام گیرد. ثروت عمومی باید از انحصار عده ای خاص و نهادهای حکومتی خارج شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس جمهور سابق اضافه کرد: نباید هر روز دامنه اختیارات دولت، نهادهای حکومتی، مدیران و حاکمان و ب رد دخالت آنان در زندگی مردم توسعه پیدا کند و در
مقابل اختیار و آزادی مردم هر روز کاهش یابد. نباید هر انتقاد و اعتراض و حقخواهی مردم به عنوان عمل ضد انقلابی مورد هجوم و برخورد و سرکوب قرار گیرد. در واقع ضد انقلاب اصلی، همین کسانی اند که در حکومت حضور دارند اما در نقطه مقابل مردم قرار دارند. انقلاب آمد تا خاندانها، خاندانبازیها، قدرتطلبیها، نفسانیت و خودپرستیها از بین برود. عزیزان من؛ باید هوشیار بود. از یک سو دشمنان و مستکبران جهانی به دنبال نابودی ملت،انقلاب و همه عزت و عظمت ما هستند. از سوی دیگر شیطان و خودخواهان داخلی به دنبال تفرقه و رودررو قرار دادن ملت اند، تا بلکه بتوانند خود را نجات دهند. امروز اکثریت قاطع ملت حتی بیش از سال ۵۷ خواهان ارزش ها و آرمانهای انقلاب هستند. امروز آرمان آزادی، عدالت، کرامت، صداقت، پاکی، خدمتگزاری، مهربانی و برادری و پیشرفت و رفاه آرمان همه ملت ایران است. مگر می شود کسی ایرانی باشد و با ظلم و تبعیض و فساد و فقر موافق باشد یا اینکه با آزادی، عدالت و رفاه مردم مخالف باشد. این ممکن نیست. اکثریت قاطع ملت ایران از کارمند، کشاورز، کاسب، کارگر، نظامی، روحانی، دانشگاهی و فرهنگی و همه با ظلم و تبعیض و فساد و فقر مخالف و طرفدار آزادی، عدالت، پاکی، رفاه عمومی و پیشرفت هستند.

http://uupload.ir/files/9rid_0_(9).jpg

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بزرگواران؛ انقلاب صاحب دارد. همان کسی که در سال ۵۷ دلهای ما را به هم گره زد و همه را به میدان آورد. هم او است که در طول ۴۰ سال اصل کار را بر عهده داشته و ملت را حفظ کرده است. هم او امروز دلهای ملت را در جهت آرمانهای اصلی انقلاب ۵۷ متحد کرده است. متاسفانه بد عمل کردن ها و خودخواهی های عده ای، کام ملت را تلخ کرده، فقر و تبعیض و ناراحتی های فراوانی را به توده های مردم تحمیل کرده و زندگانی را برای جمع کثیری از مردم دشوار و برای عده زیادی ناممکن کرده است. این رفتارها، عواطف و احساسات پاک ملت را خدشه دار کرده و امید ملت را نسبت به اصلاح وضع و تحقق مطالبات خود از طریق سازوکارهای موجود به یأس تبدیل کرده است. اما به فضل الهی و با اتحاد و همدلی و عنایت آن عزیز از این مرحله عبور خواهیم کرد. به دست ملت اصلاحات اساسی انجام خواهد شد و آرمانهای بلند انقلاب در مسیر تحقق قرار خواهد گرفت. خواست ملت باید اجرا شود. هر کس در مقابل خواست ملت بایستد خواهد رفت و چه سرنوشت بدی در انتظار چنین کسانی قرار دارد. کسانی که در برابر اصلاح وضع کشور و تامین منافع مردم و انقلاب، مقاومت و کارشکنی می کنند، در واقع فرصت رایگان به بیگانگان جهت دخالت در امور کشور میدهند و این کاری ضد انقلابی است. آینده روشن، ازآن ملت ایران و همه ملت ها خواهد بود. ما همه با هم متحدیم و باید متحد باقی بمانیم.

http://uupload.ir/files/a8b_0_(10).jpg

وی تصریح کرد: رمز پیروزی ملت در اتحاد است. خودخواهان، دشمنان و مستکبران عالم در برابر اراده آهنین ملتی متحد و بهپاخاسته کاری از پیش نخواهند برد. دست خدا که بالاتر از آن دستی وجود ندارد با جمع مردم و بندگان خداست. نصرت الهی برای پیروزی حق و تامین عزت و سرافرازی ملت و نابودی باطل و محو مظاهر پلیدی و زشتی از جمله فقر، جهل، تبعیض، تحقیر، فساد، ریا، کینه، نفرت، دشمنی و تفرقه، وعده خداوند بزرگ است و خداوند در وعده اش تخلف نمیکند. بر این باورم که به زودی با کنار رفتن افراد فاقد صلاحیت مدیریت بر جامعه و کشور و گشوده شدن راه برای نیروهای جوان، مومن، پاک، با کفایت، تازه نفس، توانا و دانا، متعهد و متخصص بار دیگر، جامعه آرمان خواه ایران راه خود را برای نیل به اهداف بلند الهی-انسانی طی خواهد کرد. اطمینان دارد که در آن زمان ملت بزرگ، یک بار دیگر نام زیبای ایران را در جهان طنین انداز کرده و پرچم پر افتخارش را در اوج قله های عزت و شرف و عظمت به اهتزاز در خواهد آورد. تردید ندارم که ملت بزرگ ایران با توکل بر خداوند و تحت عنایات امام عصر(عج) گردنه های سخت را با وحدت و برادری پشت سر خواهد گذاشت. ماموریت الهی و تاریخی خود را به خوبی ایفا خواهد کرد و ایران عزیز را به لحاظ جاری شدن آرمان ها و عمران، آبادی، رفاه و پیشرفت مردم و پرچمداری صلح و دوستی جهانی به اوج خواهد رساند. یاد امام و شهیدان و ایثارگران را گرامی می داریم که این راه نورانی را در برابر بشریت گشودند. خدایا بهار حقیقی انسان و نجات بخش حقیقی انسانها امام عصر(عج) را برسان. ما را از یاران و حامیان و فداکاران در راهش قرار بده.

http://uupload.ir/files/0o_0_(1).jpg

http://uupload.ir/files/gxeu_0_(2).jpg

http://uupload.ir/files/44ga_0_(3).jpg

http://uupload.ir/files/5f7r_0_(11).jpg

http://uupload.ir/files/cv2r_0_(12).jpg

http://uupload.ir/files/ec5l_0_(13).jpg

http://uupload.ir/files/56ar_0_(14).jpg

http://uupload.ir/files/2en_0_(15).jpg

http://uupload.ir/files/82ec_0_(16).jpg

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار