کد خبر: ۵۶۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵ 09 February 2018

تابناک / این روزها همه‌ی ما شاهد جولان و وقت گذرانی بیش از حد جوانان در قلیانسراها هستیم. مکان هایی که نمیتوان آینده روشنی از حضور مستمر پدران و مادران آینده جامعه را از آن رویت کرد و این سوال مطرح می شود که اصلا هدف و انگیزه این جوانان و نوجوانان چیست و چه میخواهند؟!

 

از جوانان آینده تا آینده ای بدون جوانان !


با این اوصاف اگر بخواهیم اینگونه پیش برویم در ۲۰ سال آینده فقط شاهد جوانان سر در خشتک دریده با پیرهن های گشاد و سیگار بر لب خواهیم دید. برای گشایش در چنین وضعیتی در مرحله اول لازم است مسئولان دیدگاه خود را نسبت به جوانان عوض کنند، به نیاز های آنان توجه کنند و به فکر تفریح سالم آنان باشند.


شرایط به نوعی شده که با یک دودوتا چهارتا حتی مصرف قلیان خیلی اتقصادی تر به نظر می رسد. هزینه استعمال قلیان به مدت نامحدود درکنار جنس مخالف ۵ هزارتومان اما استفاده از استخر ۲۵ هزار تومان، کرایه ۷۵ دقیقه زمین چمن مصنوعی یا سالن فوتسال حداقل ۵۰ هزار تومان میباشد! خب شما اگر جای این جوانان بودید چه میکردید؟


با توجه به مسائل اقتصادی خانواده ها و پایین آمدن توان مالی جامعه چه تفریحی ارزان تر و مفرح تر از کافه هایی که ساعت میتوان در آن وقت گذراند و با سیگار و قلیان ریه تراشی کرد چیست؟ با توجه به اینکه کافه ها در شهرها مثل موش زاد و ولد کرده اند.


آیا به این توجه کرده ایم که آینده این کشور باید دست این جوانان بیفتد و تصمیم گیرنده درباره آینده کشور همین جوانان هستند؟ آیا با دور شدن از مسائل و خطوط اصلی زندگی میتوانند تصمیم درست چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه اجتماعی مانند ازدواج و غیره بگیرنند؟

بنده از شما تقاضا دارم به پای حرف های منطقی این جوانان بنشینید، مطمئناً اگر زمینه کار ، رفاه و تفریح سالم در شهر ها به وجود آید هیچگاه این افراد سراغ مواد مخدر نرفته و این مسئله را نباید از یاد برد که پایین آمدن سن سکته و انواع سرطان که دلیل اصلی همین تفریحات میباشند. البته این هم بگویم که نمیتوان همه این تقصیرات را به گردن مسئولین انداخت خانواده ها هم کم کاری میکنند با سخت گیری های درست و مسئولین با ایجاد کار و تفریح مناسب با هزینه های مناسب میتوانند کمک به سزایی در سرنوشت جوانان داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار