گزارش تابناک کردستان از حاشیه و متن نشست استاندار کردستان با اصحاب رسانه
نخستین نشست استاندار کردستان با اصحاب رسانه، بالاخره برگزار شد؛ آنچه از جانب استاندار و معاون اقتصادی وی، همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مطرح شد نوید‌بخش تغییر در رویکرد مدیران استان در قبال رسانه منتقد بود؛ عدم حضور رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان در جلسه هم از نقاط ضعف نشست بود.
کد خبر: ۵۶۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰ 05 February 2018

به گزارش تابناک کردستان، بهمن مرادنیا از زمانی که به عنوان استاندار کردستان معرفی شده، نشست‌های متعددی با صنف‌ها و اقشار مختلف جامعه داشته است؛ یکشنبه 15 بهمن‌ماه هم بالاخره قرعه فال به نام اصحاب رسانه استان افتاد.

یکی از عمده‌ترین نقاط ضعف نشست، عدم حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به عنوان رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان، در جلسه بود که گویا برای انجام یک مأموریت در تهران حضور داشت؛ به یاد نداریم رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان در دولت یازدهم جلسه‌ای با اصحاب رسانه استان برگزار کرده باشد؛ امیدواریم این رویه هم در کردستان تغییر کند و جلسه خبرنگاران کردستان با «حسین خوش‌اقبال» در آینده برگزار شود.

بهمن مرادنیا در جلسه دیشب به تبیین بخشی از سیاست‌های کلی هدفگذاری شده در کردستان پرداخت؛ انتظار مردم از استاندار، بهبود وضعیت اقتصادی استان است و انگار مرادنیا با علم به این موضوع بیشتر توان خود را صرف پیشبرد برنامه‌هایش در این حوزه کرده است.

استاندار کردستان در نشست یادشده در پاسخ به اظهارات مدیرمسئول «تابناک کردستان» در ارتباط با ضرورت اصلاح برخی رویه‌های ناصواب گذشته در برخورد با رسانه منتقد در استان اظهار کرد: بنا نیست هیچ رویه تبعیض‌آمیزی در استان در قبال رسانه‌ها در پیش بگیریم؛ تفاوتی بین رسانه‌ای که همراه قلمداد شود با رسانه‌ای که به عنوان منتقد شناخته می‌شود قائل نخواهیم شد؛ در گذشته هر اتفاقی که افتاده، اعتقادی به آن نداریم؛ گذشته را نه من و نه هیچ کس دیگری نمی‌تواند برگرداند؛ اعتقاد واقعی به نقد دارم؛ نقد درست، نقد بدون حاشیه و نقدی که در راستای کمک برای بهتر شدن باشد.

وی گفت: همین‌جا به مدیران کردستان اعلام می‌کنم که آستانه تحمل‌شان را در رفتار با اصحاب رسانه باید بالا ببرند و خودشان را اصلاح کنند؛ آنچه استاندار گفت موضعی صریح و امیدوارکننده بود ولی کاش آقای مرادنیا یک جمله دیگر به اظهارات‌شان اضافه می‌کردند که اگر برخی مدیران به این کار مبادرت نکنند چه اقدامی انجام خواهد داد؟!

بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان هم از دیگر سخنرانان نشست بود؛ یکی از نکات جالبی که وی در این نشست مطرح کرد این بود: «از تمامی اصحاب رسانه خواهش می‌کنیم انتقاد از مدیران را کنار بگذارند»؛ البته موقتاً!

اما لطف جناب «نصراللهی‌زاده» در این جلسه شامل حال «تابناک کردستان» شد! لابد محبت آقای رئیس پاسخی به نقدهای سازنده این رسانه در ارتباط با حوزه تحت مدیریت وی بود که البته بنا داریم «موقتاً» کنار بگذاریم!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره همراه با مزاح به مطالب انتقادی «تابناک کردستان» به عملکرد خود افزود: نخستین رسانه‌ای که بنده هر روز اول صبح مراجعه می‌کنم «تابناک کردستان» است؛ تابناک تمام اعداد و ارقامی را که بنده در جلسات مطرح می‌کنم زیر ذره‌بین می‌گیرد و دلیل مراجعه ما هم مطلع شدن از مطالبی است که در رابطه با ما، احیاناً، در این رسانه منتشر شده است؛ مطالب هم فوق‌العاده عالی است و چندین بار هم به خاطر مطالب از این رسانه تقدیر کرده‌ام، ولو اینکه در مواردی حتی انتقادهای تندی مطرح شده است.

حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان هم در این نشست گفت: کردستان بیش از هر زمان دیگری آماده پذیرش سرمایه‌گذاری و استقبال از سرمایه گذاران است.

وی افزود: همه مدیران استان دستورالعملی از استاندار دریافت کرده‌ایم که هیچ تفاوتی بین رسانه‌ها قائل نیستیم؛ هیچ خط‌کشی بین رسانه‌ها نداریم؛ در رسانه، خودی و غیرخودی نمی‌شناسیم.

آنچه در زیر می‌خوانید گزارش کامل تابناک کردستان از نشست هم‌اندیشی استاندار کردستان با اصحاب رسانه استان است.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در نشست هم‌اندیشی استاندار کردستان با اصحاب رسانه که شامگاه یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد به تأخیر در برگزاری جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان اشاره و اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که این نشست با جلسات پرسش و پاسخ و مصاحبه مطبوعاتی متفاوت باشد.

وی به جلسات مختلفی که با اصناف و قشرهای مختلف استان داشته، اشاره کرد و گفت: آنچه ما به دنبال آن بوده‌ایم دریافت دیدگاه‌های صاحب‌نظران در ارتباط با موضوع توسعه استان و ارائه راهکارهایی برای رسیدن به این مهم است و  اعتقاد ما این است که جمع حاضر می‌تواند راهکارهای خوبی به مسئولان ارائه کنند.

استاندار کردستان به موضوع اعتبارات استان اشاره و تصریح کرد: با وجود رشد خوب اعتبارات کردستان در سال 96، کاری که مطلوب باشد برای توسعه استان صورت نگرفته است؛ عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات به حدی است که با این اعداد و ارقام راه به جایی نمی‌بریم.

وی گفت: تا پایان سال، از محل اعتبارات ملی و استانی، حدود یک هزار میلیارد تومان، در استان کردستان هزینه خواهد شد و در بحث تولید و اشتغال هم یک هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی به استان اختصاص پیدا کرده است.

مرادنیا افزود: طبق برآوردهایی که انجام داده‌ایم برای توسعه کردستان باید رقمی در حدود 20 هزار میلیارد تومان پول به استان تزریق شود و این امر شدنی نخواهد بود مگر آنکه در قالب پروژه‌ها و طرح‌های ملی و کلان، سرمایه‌گذاری در کردستان انجام شود.

وی اظهار کرد: برای نیل به مقصود، تشکیل چند شرکت توسعه و عمران در استان پیش‌بینی شده است، شب گذشته نشستی با سرمایه‌گذاران استان از شهرهای مختلف کردستان برگزار کردیم و موضوع در آن جلسه هم مطرح گردید و امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و حمایت دولت، در حوزه‌های مشخص شده برنامه‌های خود را اجرایی کنیم؛ البته انجام کار در کوتاه مدت میسر نخواهد بود.

استاندار کردستان گفت: برنامه ما تشکیل 5 شرکت عمران و توسعه در استان است، در بخش‌های کشاورزی؛ صنعت، معدن؛ تجارت؛ پتروشیمی و کشاورزی این برنامه‌ها پیاده خواهد شد چرا که پتانسیل‌های فراوانی در استان در این بخش‌ها وجود دارد و باید با تلاش ما این ظرفیت‌ها بالفعل شوند.

وی افزود: بنا بر آن است که بخش عمده سهام شرکت‌های مورد اشاره به مردم تعلق گیرد یعنی هدف ما آن نیست که صرفاً بخش دولتی یا عده‌ای خاص از بخش خصوصی وارد کار شوند؛ کار باید با مشارکت مردم انجام شود؛ سهام به مردم تعلق پیدا کند و مردم در خرید سهام، ولو اندک، مشارکت کنند ما هم به دنبال جذب حمایت ملی برای این شرکت‌ها خواهیم بود.

مرادنیا با اشاره به برگزاری جلساتی با مدیران ارشد دولتی در هفته‌های گذشته تصریح کرد: وزیر نفت با احداث یک کارخانه پتروشیمی جدید پلی‌پروپیلن PP برای کردستان موافقت کرده است که سرمایه‌گذاری آن در حدود 2 میلیارد دلار برآورد شده است؛ موافقت اولیه برای کار اخذ شده و در حال حاضر به دنبال ثبت و تأسیس شرکت هستیم.

وی به بحث ایجاد زنجیره فولاد در استان هم اشاره کرد و گفت: برخی اختلافات جزئی درون استانی در این رابطه وجود داشت اما در این مرحله آنچه در مورد آن توافق قطعی صورت گرفته، ایجاد دو واحد تولید آهن اسنفجی، یکی در بیجار و یکی در قروه است؛ ادامه این دو پروژه برای فولاد هم منوط به انجام مطالعات اکتشاف شده است چون مطالعات ذخایر ما در این مناطق به صورت بسیار محدود انجام شده و تنها در 7 درصد استان این مطالعه انجام شده است.

استاندار کردستان افزود: اگر انجام مطالعات به نتیجه برسد وعده داده‌اند که هر دو واحد را تا سقف 1.6 میلیون تن و تا تولید محصول نهایی که فولاد است توسعه دهند.

وی به ظرفیت بخش کشاورزی استان برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: موضوع تخصیص سهم مناسب آب به استان به صورت یک مطالبه برای مردم در آمده است و وزارت نیرو هم در حال بررسی مجدد موضوع و تجدید نظر در تخصیص آب‌های استان کردستان است.

مرادنیا افزود: میانگین آب در اختیار در کشور 1188 مترمکعب است اما این عدد در کردستان 654 مترمکعب است یعنی ما از نظر بهره‌مندی و سرانه آب، استان بیست و هفتم کشور هستیم و این در حالی است که استان نخست کشور 3100 مترمکعب بهره‌مندی از آب دارد؛ کردستان این استحقاق را دارد که در این حوزه از میانگین کشوری بالاتر برود؛ این موضوع با جدیت در حال پیگیری است و اگر این اتفاق بیافتد آنوقت شاهد وقوع اتفاقات مبارکی در بخش کشاورزی استان خواهیم بود.

وی به انجام برخی مطالعات در استان در ارتباط با حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: از این پس، چندان به دنبال تولید گندم در استان نیستیم، کشاورز ما در تولید گندم منفعت چندانی کسب نمی‌کند و باید به سمت کشاورزی گلخانه‌ای، باغداری و کشت محصولاتی با کمترین مصرف آب یا کشت محصول دیم  هدایت شود؛ قطعاً درآمدی که کشاورز زحمتکش در این حوزه‌ها کسب خواهد کرد بسیار بسیار بیشتر از محصول گندم خواهد بود.

استاندار کردستان به موضوع انجام یک سرمایه‌گذاری در سقز اشاره کرد و افزود: یک سرمایه‌گذار اهل اقلیم کردستان قرار است در واحد تولید آهن اسفنجی سقز سرمایه‌گذاری کند که پروژه آماده کلنگ‌زنی است که در صورت عدم حضور وزیر در استان، این کار، هفته آینده انجام خواهد شد.

وی به عزم جدی دولت برای ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان اشاره و اظهار کرد: موضوع در مرکز پژوهش‌های مجلس در حال بررسی است؛ امیدواریم بتوانیم به رایزنی‌های خود ادامه دهیم تا وقتی لایحه به صحن مجلس آمد تصویب شده و رونق بخش تجاری استان را رقم بزند.

مرادنیا به اخذ موافقت اولیه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه و مریوان در سال 87 هم اشاره کرد و گفت: در دو ماه گذشته کارهایی انجام داده‌ایم که بتوانیم آن دو منطقه را هم سریعاً راه‌اندازی کنیم.

وی به جلسه خود با وزیر راه هم اشاره کرد و افزود: امروز 40 میلیارد تومان برای اجرای چند پروژه از جمله پیاده‌راه خیابان فردوسی در شهر سنندج اختصاص یافته است؛ دو معاون وزیر امروز در استان حضور یافته‌اند؛ بنا داریم مسائل مربوط به زیباسازی سنندج به عنوان پیشانی استان را دنبال کنیم.

استاندار کردستان در پاسخ به اظهارات مدیرمسئول «تابناک کردستان» در ارتباط با ضرورت اصلاح برخی رویه‌های ناصواب گذشته در برخورد با رسانه منتقد در استان هم اظهار کرد: واقعیت آن است، زمانی که موضوع دعوت اصحاب رسانه به این جلسه مطرح شد خواست و توصیه ما دعوت همه اصحاب رسانه استان به جلسه بود.

وی گفت: بنا نیست هیچ رویه تبعیض‌آمیزی در استان در قبال رسانه‌ها در پیش بگیریم؛ تفاوتی بین رسانه‌ای که همراه قلمداد شود با رسانه‌ای که به عنوان منتقد شناخته می‌شود قائل نخواهیم شد؛ در گذشته هر اتفاقی که افتاده، اعتقادی به آن نداریم؛ گذشته را نه من و نه هیچ کس دیگری نمی‌تواند برگرداند؛ اعتقاد واقعی به نقد دارم؛ نقد درست، نقد بدون حاشیه و نقدی که در راستای کمک برای بهتر شدن باشد.

مرادنیا افزود: همین‌جا به مدیران کردستان اعلام می‌کنم که آستانه تحمل‌شان را در رفتار با اصحاب رسانه باید بالا ببرند و خودشان را اصلاح کنند.

وی تأکید کرد: بنا را بر این گذاشته‌ام که با هیچ رسانه‌ای نه برخورد شود، نه از هیچ رسانه‌ای دلخور شویم چرا که هدف ما همراهی در حرکت به سوی توسعه کردستان است و این کار تنها با پول انجام نخواهد شد؛ خیلی از امور مد نظر را می‌شود با اندیشه و فکر نو پیش برد؛ گذشته را فراموش کنید؛ امروز، روزی دیگر و فضایی دیگر است.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم سال آینده پیگیر برگزاری جشنواره فیلم‌های کردی برای کردستان شویم و ایجاد شهرک سینمایی کردستان هم جزو اولویت‌های ما در بحث توسعه فرهنگی خواهد بود.

وی در بحث سپردن مسئولیت به بانوان به یک مشکل اشاره کرد و گفت: بنا داشتیم در مدیریت‌های مختلف استانداری و نیز فرمانداری‌ها از ظرفیت مدیریتی بانوان بهره بگیریم اما متأسفانه چون نیروسازی در استان انجام نشده در این بخش با مشکل جدی مواجه هستیم؛ وقتی برای مثال می‌خواهیم از بانوان، فردی را برای فرمانداری معرفی کنیم گزینه‌ای نداریم که حداقل در پست معاونت فرماندار یا بخشدار فعالیت کرده باشد.

مرادنیا افزود: اعتقاد دارم رسانه می‌تواند در بحث توسعه کمک بزرگی برای ما باشد و هیچ شکی هم در این زمینه نداریم؛ ما وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهیم و توقع داریم شما هم وظیفه خود را به خوبی انجام دهید و در یک کلام همراه هم باشیم و به مسائل جناحی و سیاسی هم کاری نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: به اندازه کافی دعوای سیاسی داشته‌ایم و نتیجه‌ای هم از آن نگرفته‌ایم و معلوم هم نیست تا چه زمانی می‌خواهیم به این دعواها ادامه دهیم؛ مسائل جناحی واقعاً برای کردستان سم است.

بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان هم در این نشست با اشاره به جلسه‌ای که سال گذشته با اصحاب رسانه استان تشکیل داده گفت: مباحث جلسه امروز نسبت به جلسه سال گذشته بسیار امیدوارکننده‌تر بود؛ وقت جلسه سال گذشته به صورت کامل به طرح انتقادات و گلایه‌ها از مدیران اختصاص یافت و هیچ مبحثی درباره توسعه از طرف حاضران ارائه نشد ولی در جلسه امروز مباحثی، ولو انتقادی، مطرح شد که ارزشمند بود.

وی افزود: آمادگی داریم جلسه بعدی را در ادامه مباحث جلسه امروز در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار کنیم و از تمامی دوستان خواهش می‌کنیم انتقاد از مدیران را موقتاً کنار بگذارند و روی مباحث تازه‌ای که مرتبط با توسعه استان است تمرکز کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه در بسیاری از جلسات عده‌ای به عنوان مقصر عقب‌ماندگی استان در حوزه توسعه معرفی می‌شوند خاطر نشان کرد: برعکس برخی دوستان که تلاش می‌کنند بگویند هیچ بحثی با رسانه‌ها نداریم، معتقدم ناگفته بین مسئولان و فعالان عرصه رسانه تضاد و تصادم وجود دارد؛ خبرنگار انتقاد می‌کند و این انتقاد ممکن است خوشایند یک مدیر، به عنوان کسی که مسئولیت دارد، نباشد بنابراین لازم است ضریب تحمل میان طرفین افزایش پیدا کند.

وی گفت: هم مدیران باید حوزه رسانه را به رسمیت بشناسند و هم رسانه‌ها ضریب تحمل خود را افزایش دهند؛ یک خبرنگار باید بپذیرد که وقتی انتقاد می‌کند، مدیر هم به وی بی‌مهری خواهد کرد؛ همین‌طور مدیر هم باید بپذیرد که رسانه گاهی دست به انتقادی هم می‌زند که ممکن است تند باشد.

نصراللهی‌زاده هزینه دادن مدیر و رسانه را یک فرآیند در جامعه عنوان کرد و افزود: در همه دنیا هم افراد باید برای ایجاد فضای آزاد هزینه پرداخت کنند و این، یک امر معمول است.

وی اظهار کرد: اعتقادم بر این است که هم مدیران و هم اصحاب رسانه باید فضای جدیدی برای توسعه در استان پی‌ریزی کنیم و برای ایجاد یک مسیر جدید توسعه دست به دست هم داده و تلاش کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با بیان اینکه منظور بنده از طرح این مباحث عدم انتقاد از ما نیست گفت: در ابتدای هر روز کاری مشخصاً سراغ برخی دوستان که از منتقدانم هستند می‌روم و پیگیر مطالبی می‌شوم که در ارتباط با حوزه کاری ما منتشر کرده‌اند.

وی با اشاره همراه با مزاح به مطالب انتقادی «تابناک کردستان» به عملکرد خود افزود: نخستین رسانه‌ای که بنده هر روز اول صبح مراجعه می‌کنم «تابناک کردستان» است؛ تابناک تمام اعداد و ارقامی را که بنده در جلسات مطرح می‌کنم زیر ذره‌بین می‌گیرد و دلیل مراجعه ما هم مطلع شدن از مطالبی است که در رابطه با ما، احیاناً، در این رسانه منتشر شده است؛ مطالب هم فوق‌العاده عالی است و چندین بار هم به خاطر مطالب از این رسانه تقدیر کرده‌ام، ولو اینکه در مواردی حتی انتقادهای تندی مطرح شده است.

نصراللهی‌زاده تصریح کرد: می‌توانیم با اصحاب رسانه به گونه‌ای تعامل کنیم که زمینه را برای توسعه استان فراهم کنیم؛ چهره‌ای از استان تصویر و ترسیم کنیم که آن چهره، منجر به توسعه استان شود نه چهره‌ای نفرین شده از کردستان؛ می‌توانیم در این باره مدت‌ها با هم بحث کرده و به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

وی به حساسیت سرمایه‌گذاران برای انجام سرمایه‌گذاری در یک نقطه اشاره کرد و گفت: سرمایه‌دار هرگز در جایی که احتمال کمترین تلاطم وجود داشته باشد سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان هم در این جلسه، گفت: معتقدم رسانه‌های جمعی استان کردستان نقش فوق‌العاده مهمی در توسعه کردستان دارند بنابراین بر جایگاه ارزشمند رسانه واقف هستم.

وی افزود: رسانه‌های استان اگر همت کنند می‌توانند در بهبود فضای کسب و کار استان نقش مهمی داشته باشند و باور دارم می‌توانند در توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال نقش‌آفرینی کنند به شرطی که فضای امید، نشاط و اعتماد در استان ایجاد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان تصریح کرد: عرض من بدان معنا نیست که رسانه‌ها انتقاد نکرده و مطالبی که بعضاً خبر از ناکامی، نامرادی و عدم موفقیت می‌دهند، منعکس نکنند.

وی گفت: اعتقاد ما بر این است که رسانه‌ها هر موضوعی را در جای خود منعکس کنند و بویژه اگر جهت‌گیری آنها ایجاد و تداوم فضای امید، نشاط و اعتماد باشد هم توانسته‌اند به رسالت خود عمل کرده و هم مشوق سرمایه‌گذاری و بهبود مستمر فضای کسب و کار در استان باشند.

فیروزی افزود: کردستان به سرمایه‌گذاری نیاز دارد؛ حداقل 20 هزار میلیارد تومان؛ این مبلغ بر مبنای سال 96 که اعتبارات تملک دارایی‌ها و اعتبارات عمرانی استان حدوداً یک هزار میلیارد تومان و اعتبارات اشغالزایی استان که آن هم هزار میلیارد تومان بوده، 10 سال دیگر لازم است تا 20 هزار میلیارد تومان مورد نظر تحقق پیدا کند؛ طبیعی است که هر سال هم نیازهای جدیدی مطرح می‌شود بنابراین تحقق این مهم قدمی بسیار بلند در توسعه استان خواهد بود.

وی با دعوت از رسانه‌ها برای همراهی با مجموعه دولت در کردستان خاطر نشان کرد: درخواست ما آن است که اصحاب رسانه به ما کمک کنند تا سرمایه‌گذاری  مورد نیاز زودتر در استان محقق شود چرا که تنها در این صورت است که ما قادر خواهیم بود مسئله بیکاری در استان را حل کنیم؛ افزایش درآمد استان محقق شود؛ و تولید متناسب با نیازهای استان رشد پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: آنچه گفته شد، تنها، نیاز سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های اقتصادی است؛ قطعاً بهبود وضعیت زیرساخت‌ها وظیفه دولت است.

وی افزود: کردستان بیش از هر زمان دیگری آماده پذیرش سرمایه‌گذاری و استقبال از سرمایه گذاران است؛ وضعیت زیرساخت‌های امروز کردستان از زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای گرفته تا حمل و نقل هوایی بهبود یافته است؛ خوشبختانه در ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی مخابراتی و فناوری اطلاعات، استان آماده پذیرش سرمایه‌گذاری است؛ امنیت سرمایه‌گذاری ـ چه فیزیکی و چه روانی ـ هم در استان به نحو مطلوب فراهم است.

وی تصریح کرد: امیدوارم با فضای مثبتی که رسانه‌ها ترسیم می‌کنند و امیدواری که به جامعه تزریق می‌کنند مشوقی برای سرمایه‌گذاری در استان باشند.

فیروزی گفت: این امکان وجود دارد که با انتشار نابهنگام یک خبر و یا ارائه یک تحلیل نامناسب درباره یک موضوع، با دست خود مانع ورود و جذب سرمایه‌هایی در استان شویم.

وی افزود: خواهش ما آن است که کردستان را همانگونه که هست به مردم این معرفی کنید؛ کردستان را همانند کردستان سال 96 و نه کردستان سال 60 به مردم بشناسانید؛ کردستان تغییر کرده است؛ باید ذهنیت کسانی را که کردستان را کردستان دهه 60 می‌شناسند اصلاح کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان اظهار کرد: در حوزه امور اقتصادی آماده هرگونه تعاملی با رسانه‌ها هستیم و نقشی ارزنده برای اصحاب رسانه قائل هستیم؛ هیچ زاویه‌ای با اصحاب رسانه کردستان نداریم.

وی گفت: همه مدیران استان دستورالعملی از استاندار دریافت کرده‌ایم که هیچ تفاوتی بین رسانه‌ها قائل نیستیم؛ هیچ خط‌کشی بین رسانه‌ها نداریم؛ در رسانه، خودی و غیرخودی نمی‌شناسیم؛ ما همه رسانه‌های استان را به عنوان یار خود در توسعه سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و تولید می‌شناسیم و به نقش رسانه‌ها هم کاملاً واقف هستیم.

فیروزی افزود: حوزه هماهنگی امور اقتصادی دولت در کردستان، حوزه‌ای است که تمام خدماتش را به صورت یکسان و مساوی در اختیار تمام رسانه‌های استان قرار می‌دهد و بر اساس راهبرد آقای استاندار هیچ تبعیضی بین رسانه‌ها قائل نخواهیم شد.

هیرش رضایی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کردستان هم در این نشست با اشاره به اهمیت رسانه در دنیای امروز گفت: تأثیرگذاری اصحاب رسانه بر آگاهی اجتماعی، جامعه‌پذیری سیاسی، جامعه‌پذیری اجتماعی، توسعه اقتصادی و نیز توسعه پایدار و متوازن امری اثبات شده است.

وی به دیدگاه استاندار کردستان در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و افزود: توصیه همیشگی استاندار، نگاه یکسان، فارغ از تبعیض و بدور از سیاست‌های حذفی به همه رسانه‌های استان بوده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کردستان تصریح کرد: در جلساتی که هفته‌ها و ماه‌های اخیر برگزار شده، اصحاب رسانه شاهد بوده‌اند روابط عمومی استانداری، فارغ از نگاه جناحی، باندی و یا خدای ناکرده مسائل شخصی، همه اصحاب رسانه را به جلسات دعوت کرده است.

وی گفت: استاندار و معاونان نماینده عالی دولت در کردستان مؤکداً از ما خواسته‌اند که در خدمت رسانه‌های استان باشیم و زمینه انجام نقد سازنده را هم در کردستان فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
اقايان فيروزى ونصرالهى زاده ديروز از وعدهاى چهار سال گذشته خود به مردم بيان نكردن كه در اين چهار سال چه ميزان از ان اعدادى كه در جلسات وعده داد بودند سرمايه گذارى انجام شده اعداد وارقاىم اعلامى همراه با مصاحبه هاى اين بزرگواران موجود است همان اعداد وارقام گذشته را به سر انجام برسانيد استان توسعه مييابد نياز به پروژه جديد نيست از جمله زنجير فولاد براى قروه وبيجار سيمان ديواندره منطقه ازاد مريوان بانه طرح تكاپو انتقال اب از غرب استان به شرق استان راه اهن همدان سنندج مطالعه راه اهن تا داخل شهر سنندج دوبانده شدن را ه مريوان و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
درود بر شما دوست عزیز
آقایان فقط به فکر حفظ خودشان هستند و بس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
ديروز ما منتظر بوديم اقاى نصرالهى زاده با عدد ورقم اعلام كند از بودجه مصوب چه مقدار تخصيص داشته استان وجايگاه استان از لحاظ بودجه اى تخصيص در كشور چندم است ويا مقدار تغيرات بودجه سال اينده با سال جارى استان را با عدد ورقم بيان نمايد تخصيص بودجه عمرانى استان در يازده ماه سال جارى چه ميزان بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
در راستاى شفاف سازى ودستور ريس جمهور به خزانه كه مبالغ خروجى خزانه را براى عموم اعلام كند از جناب مرادنيا خواهش ميكنيم دستور دهند خزانه استان طبق دستور ريیس جمهور خروجى خزانه را در استان براى عموم اعلام نمايد كه روشن شود سازمانها و شهرستانها از بودجه استان چه مقدار استفاده كرده اند و چه دستاوردى براى استان داشتند
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
ادب مرد به ز دولت اوست باوری از مجموعه باور های اصیل و پایدار فرهنگی و اخلاقی مردم این مرز و بوم است. بررسی عملکرد چند ساله کارگزاران دولت یازدهم در حوزه اقتصادی استان و هدایت پروسه برنامه ریزی در جهت پیشرفت و توسعه آن موضوعی است که نیاز به بررسی و واکاوی همه عوامل دخیل در پیشرفت یا ایستایی این پروسه دارد که انجام این عمل در اندازه یک اظهار نظر میسر نیست و به ظرفیتی بیش از حد اظهار نظر نیازمند است.
اما به مصداق ضرب المثل ـ عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو ـ صرف نظر از توفیق یا عدم توفیق آقایان نصرالهی زاده و فیروزی در عمل به وظیفه شغلی اعتراف به رعایت ادب و اخلاق مداری آنها در زبان محاوره نباید فراموش شود. آری گاهی هم می شود گفت که ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
كاش در صورت امكان تابناك ميزگرد و مناظره اى ميان مديران اقتصادى استان اعم از ... با منتقدين برگزار ميكرد و اقايان مستدل جوابگوى عملكردشان ميشدند نه بعد از چهار سال دوباره نقش اپوزيسيون را بازى كنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار