تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / دوم مهرماه سال جاری و در دوران حساس انتخاب استاندار جدید برای گیلان و رایزنی گروه های مختلف سیاسی در استان،محمدباقر نوبخت معاون گیلانی رییس جمهور و سخنگوی دولت، بومی بودن و شایسته‌سالاری را از شاخصه‌های اصلی استاندار جدید در گیلان برشمرد و گفت: نمی‌توان در تعیین و تبیین شخص استاندار در گیلان اظهارنظر قطعی کرد.
کد خبر: ۵۶۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷ 31 January 2018

تابناک / دوم مهرماه سال جاری و در دوران حساس انتخاب استاندار جدید برای گیلان و رایزنی گروه های مختلف سیاسی در استان،محمدباقر نوبخت معاون گیلانی رییس جمهور و سخنگوی دولت، بومی بودن و شایسته‌سالاری را از شاخصه‌های اصلی استاندار جدید در گیلان برشمرد و گفت: نمی‌توان در تعیین و تبیین شخص استاندار در گیلان اظهارنظر قطعی کرد.

رئیس سازمان برنامه‌و بودجه کشور بابیان اینکه نمی‌توان بر روی فردی مشخص در تعیین و تبیین استاندار گیلان اظهارنظر قطعی کرد گفت: مطمئناً یکی از ویژگی‌های شایستگی و مؤلفه‌های استاندار جدید گیلان بومی بودن است.

نوبخت تاکید کرده بود: استاندار جدید گیلان باید هر دو ویژگی بومی و شایسته‌سالاری را داشته باشد.

 

مواضع نوبخت پیش از انتخاب استاندار جدید گیلان چه بود!؟ / آیا سالاری همچنان در استان بوشهر یکه تازی میکند!؟ / آیا استاندار گیلان در انتصاب های اخیر استانداری بوشهر دخالت داشته است؟

 

اما این صحبت نوبخت همه ماجرا نبود، گروه ها و احزاب مختلفی تاکید بر انتخاب استاندار بومی داشتند و همچنین نگاه آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان نیز به نیروهای توانمند بومی بوده است که برخی سخنان هوشمندانه آیت الله قربانی در دیدار اولیه و با حضور وزیر کشور موید همین ماجرا است.

به خاطر داریم که نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:صلاح ملک خویش را خسروان دانند و از اینکه صلاح دانستید سالاری به عنوان استاندار به گیلان بیاید، تصمیم با شماست اما باید به‌کارگیری فرزندان فرهیخته استان مد نظر باشد.

آیت‌الله قربانی به انتصاب سالاری به عنوان استاندار غیر بومی در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: اگر صلاح شما در انتخاب استاندار غیر بومی است ما حرفی نمی‌زنیم اما نیروهای توانمند استان به‌کارگیری شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با توصیه به مصطفی سالاری استاندار جدید، اظهار کرد: سالاری همراهان خود را به صورت اتوبوسی از جاهای دیگر نیاورد و از نیروهای بومی استفاده کند.

 

شاید اتمام حجت نماینده ولی فقیه در گیلان و برخی از نمایندگان استان در همان روزهای نخست مانع از حضور برخی از چهره های غیربومی نزدیک به سالاری در گیلان بوده باشد چراکه اخیرا خبرهایی از بوشهر به گوش می رسد که گواه این موضوع است که استاندار فعلی گیلان حامی و پشتیبان مناسبی برای چهره های نزدیک به خودش است.

 

خبرهایی از انتصابات در پست معاونت های استانداری به گوش می رسد که نشان از دخالت استاندار گیلان در استانداری بوشهر است.

 

به گزارش تابناک و به نقل از سپاس؛ بعد از انتخاب دوباره روحانی به عنوان رئیس جمهور مصطفی سالاری استاندار سابق بوشهر به استانداری گیلان راه یافت. وی همچنان در امورات استانداری بوشهر اعمال نفوذ می کند و توانسته است با رایزنی ها معاون سیاسی امنیتی خود را به عنوان استاندار بوشهر جایگزین کند.

گراوند در حالی استاندار بوشهر شد که خبرهایی مبنی بر خط دهی از سالاری در رسانه های منتشر شد که استاندار فعلی به شدت این موضوع را تکذیب و برای رد آن بسیاری از برنامه هایی که از قبل توسط سالاری تعیین شده بود را اجرایی نکرد.

اما خبرهایی از انتصابات در پست معاونت های استانداری به گوش می رسد که نشان از مدیریت سالاری استاندار گیلان در استانداری بوشهر است.

بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی مراحل حک سرپرستی مهرداد ستوده مدیر کل دفتر شهری استانداری به عنوان معاون عمرانی استانداری بوشهر نهایی و طی چند روز آینده معرفی خواهد شد.

لازم به ذکر است وی از نزدیکان سالاری استانداری سابق بوشهر است و در دوران استانداری وی از شرکت گاز به استانداری مامور به خدمت شد و انتصاب وی به عنوان معاونت عمرانی هیچ ارتباطی با سابقه تحصیلی وی ندارد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار