شمار تلفات ارتش ترکيه در عمليات عفرين در شمال سوريه به هشت تن افزايش يافت.
کد خبر: ۵۵۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 24 January 2018

به گزارش تابناک : رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه گفت : طي پنج روز نخست عمليات عفرين در شمال سوريه هشت نظامي ترکيه کشته شدند و طي همين مدت 286 نفر از اعضاي گروههاي تروريستي از پاي در آمدند .

اردوغان اين مطلب را روز چهارشنبه (4 بهمن) در نشستي با گروهي از مقامات محلي ترکيه عنوان کرد و درخصوص اهدف عمليات عفرين گفت : بيش از 3.5 ميليون آواره سوري در ترکيه زندگي مي کنند و ترکيه نمي تواند براي هميشه اين وضع را تحمل کند. زمينه بايد فراهم شود تا آنها بتوانند به وطنشان بازگردند ، در عمليات سپر فرات در مناطق الراعي ، جرابلس و الباب منطقه اي به وسعت 2000 کيلومتر مربع از وجود عناصر تروريستي پاکسازي شد و پس از عادي شدن اوضاع بيش از يکصد هزار سوري به وطنشان بازگشتند و در عفرين نيز برنامه داريم اول ريشه تروريستها را بخشکانيم تا زمينه براي بازگشت ديگر آوارگان به وطنشان فراهم شود .

اردوغان با اشاره به اينکه پ ک ک / پ ي د ، عناصر داعش را از زندان آزاد کرده اند تا با ترکيه بجنگند گفت : اينها در حقيقت دو روي يک سکه اند که در خدمت اربابانشان و تحقق اهداف آنان هستند .

رئيس جمهور ترکيه با بيان اينکه « اين گروههاي تروريستي قاتل ، وحشي و دزد همدستان جنگهاي صليبي عصر جديد در منطقه ما هستند » گفت : بسياري از آوارگاني که از عين العرب به ترکيه پناه آورده بودند پس از ماجراي کوباني حاضر به بازگشت به منازلشان نيستند چرا که کوباني از تروريست هاي داعش به گروه تروريستي پ ک ک / ي پ گ منتقل شد و مردم اين منطقه چون از ظلم آنان با خبر هستند حاضر به بازگشت نيستند .

اردوغان تصريح کرد : براي ما مهم نيست که ديگران چه مي گويند ، مهم خواست ملت ما است که تمام قد پشتيبان عمليات عفرين هستند .

رئيس جمهور ترکيه از تشکل هاي حقوق بشري ، آزادي خواه و مدافع حقوق زنان و کودکان و ... دعوت کرد تا به نام آزادي و حقوق بشر و عدالت از عمليات ارتش ترکيه در سوريه حمايت کنند .

اردوغان: چشم طمعي به خاک سوريه نداريم

 به گزارش تلويزيون الجزيره، اردوغان گفت: چشم طمعي به خاک سوريه نداريم و آنچه براي ما اهميت دارد برقراري عدالت و تضمين بازگشت سه و نيم ميليون آواره سوري در ترکيه به سرزمين و خانه هايشان است.

 اردوغان درباره عمليات در شهر عفرين سوريه گفت: ابتدا تروريست ها را در آنجا از بين خواهيم برد و پس از آن، اين مناطق را براي زندگي را براي زندگي مردم آماده خواهيم کرد. عمليات شاخه زيتون، توطئه اي را که دشمنان سال هاي طولاني براي آن برنامه ريزي کرده بودند، ناکام گذاشت. نام شاخه زيتون را براي عمليات عليه گروه هاي تروريستي در شمال سوريه انتخاب کرديم تا بشارت دهنده پيروزي و ياري دهنده نيروهاي ما باشد، زيرا خداوند از زيتون در کتابش نام برده است.
اردوغان افزود: عمليات نظامي در عفرين تا زمان نابودي آخرين تروريست مورد حمايت آمريکا ادامه خواهد داشت.

رئيس جمهور ترکيه افزود: عمليات شاخه زيتون با موفقيت ادامه دارد و نيروهاي ترکيه اي و (گروه تروريستي) ارتش آزاد گام به گام بر عفرين تسلط پيدا مي کنند. گروه هاي تروريستي عليه عرب ها، ترکمن ها و کردها ظلم مي کنند و به همين علت از همه کشورها مي خواهيم تا در اين عمليات از ما حمايت کنند. آيا کشورهايي که دعوت به مبارزه با تروريسم مي کنند، خودشان به وعده هايشان عمل کرده اند؟

اردوغان: آلمان رفتارهاي نژادپرستانه عليه شهروندان ما دارد

وی همچنین افزود: آلمان رفتارهاي نژادپرستانه عليه شهروندان ما دارد و با گروه هاي تروريستي مقابله نمي کند.

 اردوغان درادامه خاطر نشان کرد داعش و پ ي د دو روي يک سکه هستند و کساني که هدايت اين گروه هاي تروريستي را در دست دارند، از آنها براي تامين منافع شان استفاده مي کنند. به ناکام گذاشتن همه توطئه ها در طول مرزهايمان از جمله شهر منبج ادامه خواهيم داد.  

رئیس جمهور ترکیه افزود صد سال است که عليه ما و امت ما توطئه چيني مي کنند و به دنبال تفرقه افکني در بين ما هستند، اما ما در کمين آنها هستيم. 

اردوغان گفت آوارگان شهر عين العرب در ترکيه با وجود پاکسازي اين منطقه از داعش به خانه هايشان باز نگشته اند، زيرا گروه هاي تروريستي ديگري اکنون در اين شهر حضور دارند. سربازارن ما وفادار هستند و شعار مرگ يا پيروزي شعار آنهاست. سربازان ترکيه و (گروه تروریستی) ارتش آزاد اعلام کردند شهادت در راه خدا، هدف آنهاست. 

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار