معاون میراث فرهنگی یزد:
معاون میراث فرهنگى استان یزد، با بیان این‌که یکى از مشکلات امروز میراث فرهنگى مصوباتى است که پیش از ثبت جهانى بافت تاریخی یزد تایید شدند، گفت: طرح‌های مصوب گذشته تعهدهاى چالش برانگیزى را براى بافت تارىخى ایجاد کرده است .
کد خبر: ۵۵۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 24 January 2018

به گزارش تابناک یزد «ساشا ریاحی‌مقدم» با اشاره به این‌که یکی از مشکلات امروز میراث فرهنگی یزد مصوباتی است که پیش از ثبت جهانی یزد تایید شده است، اظهار کرد: این مصوبات برای افراد بسیاری حقوق مکتسبه‌ای را ایجاد کرده است .

وى راه حل برون رفت از این چالش را تنها در بازنگری مجدد این مصوبات دانست و افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان از استاندار درخواست کرده تا در خصوص این بازنگری ما را همراهی کند و در موارد لازم به درخواست میراث فرهنگی باشد این مصوبات، پروانه‌های صادره و تعهدات ایجاد شده بازنگری شوند .

معاون میراث فرهنگى استان یزد، گفت: برای نمونه اگر شهرداری یک نقشه ساختمانی را در بافت تاریخی یزد پیش از ثبت جهانی تایید کرده باشد و این نقشه با ضوابط پس از ثبت جهانی مغایرت داشته باشد باید این نقشه و یا مصوبه تغییر کند تا با ضوابط ثبت جهانی یزد همخوانی یابد .

ریاحى مقدم در مورد میزان عملی بودن این تغییرات تصریح کرد: ضوابط بافت تاریخی شهر جهانی یزد در عرصه و حریم آن کاملا مشخص و تغییر مصوبات با آن به سهولت قابل انجام است .

این مقام مسىول در ادامه با بیان این‌که ضابطه‌های خاص در خصوص لایه‌های مختلف حریم شهر جهانی یزد در حال بررسی و تنظیم است، خاطرنشان کرد: اما هم اکنون ضوابط عام برای کل حریم ثبت جهانی وجود دارد و لازم است اجرا شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار