وعده ها محقق نشد ؛
تابناک / معاون اول رئیس‌جمهور با اینکه سال 95 وعده کرده بود فاز اول آزادراه تهران ـ شمال امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: فاز اول این پروژه قرار بود امسال به بهره‌برداری برسد که تأخیراتی دارد.
کد خبر: ۵۵۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹ 21 January 2018

تابناک / معاون اول رئیس‌جمهور با اینکه سال 95 وعده کرده بود فاز اول آزادراه تهران ـ شمال امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: فاز اول این پروژه قرار بود امسال به بهره‌برداری برسد که تأخیراتی دارد.


اسحاق جهانگیری به همراه وزیر راه و شهرسازی، استاندار البرز و جمعی از نمایندگان استان‌های تهران و البرز دیروز از پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید معاون اول رئیس‌جمهور درباره آزادراه تهران ـ شمال اظهار داشت: فاز اول این پروژه قرار بود امسال به بهره‌برداری برسد که تأخیراتی دارد.
معاون اول رئیس‌جمهور بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین محدودیت‌ها در تکمیل پروژه‌های عمرانی منابع بودجه‌ای است، گفت: توان اجرایی در کشور بسیار بالاست و حتی در احداث پل‌ها و تونل‌های خاص نیز متخصصان داخلی تبحر دارند و مشکل اصلی اغلب در تأمین منابع مالی است.


وی اضافه کرد: با این نحوه تأمین بودجه اجرای پروژه‌های عمرانی و طرح‌ها، زمان‌بر می‌شود.
جهانگیری همچنین به حضور بخش خصوصی در آزاد راه‌های کشور ‌اشاره کرد و افزود: حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها در آزاد‌راه‌ها مناسب ارزیابی می‌شود، ‌همچنین بخشی از منابع طرح‌های بزرگ نظیر پروژه‌های ریلی از محل منابع خارجی تأمین اعتبار می‌شود و حجم قابل توجهی منابع خارجی به این پروژه‌های بزرگ کشور اختصاص یافته است.
خردادماه سال 1395 بود که معاون اول رئیس‌جمهور طی بازدید از قطعه اول آزادراه تهران-شمال، از وزارت راه و شهرسازی خواستار آماده شدن قطعه اول برای نوروز سال 1396 شد. اسحاق جهانگیری‌ در آن بازدید ‌تأکید کرد که امیدوار است نوروز 96 مردم بتوانند برای سفر به شمال ایران از قطعه یک این آزاد راه عبور کنند.
19 ماه پس از روزی که جهانگیری وعده افتتاح داده بود معاون اول رئیس‌جمهور از تأخیر در پروژه سخن می‌گوید. بررسی کارنامه دولت یازدهم در انجام پروژه‌های عمرانی مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و مردم قرار دارد و تاخیر مجدد در راه‌اندازی مرحله نخست آزادراه تهران شمال نیز باعث گردید انتقادات از عملکرد دولت بیشتر شود.از سوی دیگر چنانچه جهانگیری هم تأکید کرده، دولت مشکل اصلی را کمبود منابع مالی عنوان می‌کند در حالی که به‌تازگی نقدینگی کشور از مرز 1400 هزار میلیارد تومان گذشته و عمده این مبلغ در بانک‌ها محبوس است. به اعتقاد کارشناسان، اگر بخشی از این نقدینگی با مدیریت و برنامه مشخص به سمت تولید هدایت می‌شد، هم بسیاری از مشکلات تولید و زیرساخت در کشور را مرتفع می‌نمود و هم خطر تورم ناشی از آن، که هم‌اکنون به نگرانی‌ها دامن زده، کاهش می‌یافت.
از طرف دیگر جدیدترین آمارها نشان می‌دهد درآمد نفتی در 4/5 سال دولت روحانی از ۸00 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. طبق گزارش بانک مرکزی درآمد فروش نفت در سال‌های 92 تا نیمه اول سال 96 بیش از 237 میلیارد و 448 میلیون دلار بوده که نشان می‌دهد با محاسبه نوسان نرخ دلار طی 5 سال گذشته، بیش از 810 هزار میلیارد تومان درآمد ریالی از محل فروش نفت نصیب دولت شده است.
گفتنی است در حاشیه بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از پروژه آزادراه همت تا کرج، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه ادامه این آزادراه پیشرفت فیزیکی 82 درصدی دارد و تا حداکثر 6 ماه آینده افتتاح می‌شود، از تکمیل خط آهن قزوین- رشت در سال جاری خبر داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار