کد خبر: ۵۵۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 20 January 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات،فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی،در تازه ترین پست اینستاگرامی خود، با انتشار تصاویری از حضورش در  چهارمین همایش ملی مدیران جهادی کشور خبر داد. وی در این همایش مطرح کرد: 

 فساد در یک جامعه نشات‌گرفته از عمل ضعیف مسئولان آن جامعه است / نمایندگان و مسئولان تنها وعده‌ی مصرف می‌دهد.

 جهاد به عنوان یک باور درونی در وجود تمام جهادگران نهادینه شده بود و همین موضوع باعث شد که عراق نتواند جمهوری اسلامی را یک قدم به عقب براند؛ همه بخشی از زندگی و دارایی خود را صرف دفاع از انقلاب و اندیشه خود می‌کردند اما اینکه امروز ما کجاییم یک سوال بزرگ است؟
اگر بخواهیم واقعی نگاه کنیم امروز خیلی شرایط تفاوت کرده است؛ امروز در یک نظرسنجی اکثریت اعلام کردند که نیازمند دریافت ٤٥ هزار تومان یارانه هستند!

 متاسفانه امروز هر کسی که می‌خواهد در انتخاباتی خود را در معرض رای قرار دهد وعده افزایش پرداخت یارانه به مردم را می‌دهد!!

 امروز متاسفانه مسئولان، تریبون‌ها و رسانه‌ها به جای اینکه وعده کار و تلاش به مردم بدهند، تنها وعده مصرف می‌دهند
 امروز همه راه مصرف را به مردم وعده می‌دهند و توقع همت کردن را از آنها دارند!! مشکلات امروز جامعه زاییده توقعات القایی است که ایجاد شده است
 ما باید فرهنگ جهاد و عمل جهادی را از تریبون رسانه‌ها به گوش مردم برسانیم
 در برخی از ادارات کارکنان اضافه‌کاری نمی‌کنند ولی اضافه‌کاری دریافت می‌کنند!
 پیش از آنکه با زبان به مردم وعده بدهیم، در عمل، ساده‌زیستی را به مردم نشان دهیم؛ چراکه آنها رفتار ما را می‌بینند و حرف‌های ما را نمی‌پذیرند، به همین دلیل باید در عمل صداقت خود را نشان دهیم.
وجود هرنوع فساد اعم از مالی، اقتصادی و قاچاق نشانه حکمرانی ضعیف ماست
 بسیاری از شهدای ما به دنبال نام و سمتی نبودند؛ باید فرهنگ جهادی سابق را احیاء کنیم و بدانیم که جامعه امروز ما پتانسیل خوبی دارد که نباید آن را رها کنیم.

 

 

 

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، متن نطق میان دستور خود در مجلس را منتشر کرد: 

 اقدامات ترامپ به انزوای بیشتر کشور آمریکا دامن می‌زند. 
اجلاس بین‌المللی مجالس اسلامی توسط مجلس شورای اسلامی با حضور 44 کشور و 15 رییس مجلس در حال برگزاری است که از دست‌اندرکاران و رییس مجلس تشکر می‌کنم. البته به دلیل همزمانی کار اجلاس با کار مجلس خیلی از همکاران نتوانستند در آن اجلاس حضور پیدا کنند.

مهم‌ترین وظیفه قوای سه‌گانه تقویت حلقه اقتصادی و مبارزه با بیکاری و رکود است

اقدامات نابخردانه ترامپ در تجاوز به قدس و اعلام آن به عنوان پایتختی رژیم صهیونیستی و بی‌حرمتی وی را به جامعه سیاه‌پوستان محکوم می‌کنم. ترامپ با پرداختن به اینگونه اقدامات به انزوای بیشتر کشور آمریکا دامن می‌زند. در وضعیت کشور ما حلقه ضعیفی به نام اقتصاد وجود دارد که مهم‌ترین وظیفه قوای سه‌گانه، تقویت این حلقه و مبارزه با بیکاری و رکود است.

چرا در کشوری که بزرگ‌ترین دارنده نفت و گاز جهان است باید اینگونه بیکاری باشد؟ چرا به بندهای اقتصاد مقاومتی عمل نمی‌شود؟ چگونه می‌شود با تسهیلات بالای 20 درصد چرخه تولید فعال باشد؟ کدام محصول داخلی سودی بیش از 20 درصد دارد که درآمد آن باید تحویل سیستم بانکی شود؟ امروز نیازمند تحول در عرصه اقتصاد و سیستم بانکی کشور هستیم.

چه کسی پاسخگوی صدها میلیون دلاری است که نتیجه بی‌تدبیری وزارت نفت و شکایت ترکیه است؟

چه کسی پاسخگوی صدها میلیون دلاری است که نتیجه بی‌تدبیری وزارت نفت و شکایت ترکیه است؟ همین اتفاق تاسف‌بار با کشور ترکمنستان در حال تکرار است که آنها شکایت کردند و در این شرایط اگر یک بار دیگر محکومیت بگیریم باید صدها میلیون دلار دیگر پرداخت کنیم. اینها موجب شده روابط اقتصادی ما با ترکمنستان به مشکل بخورد و از 5 میلیارد دلار به 10 درصد برسد. دولت در این باره یک تجدیدنظری بکند.

اغتشاشات در کشور که نمونه دیگری از ندانم کاری‌های مسئولین بود،مورد سوء استفاده خارجی‌ها قرار گرفت و به حیثیت ملی ما ضربه خورد.از مردم تشکر می‌کنم که با حضور بهنگام خود توطئه را خنثی کردند.

بروجرد از عملکرد ضعیف دولت گله‌مند است

بروجردی تاکید کرد: بروجرد شهر آیت الله العظمی بروجردی،شهر شهید ماندگار دوران دفاع مقدس مسیح کردستان محمد بروجردی و 1500 شهید دیگر و شهر فرزنگان و دانشمندانی مانند دکتر شهیدی، دکتر زرین‌کوه و دکتر آیتی و ده‌ها فرزانه دیگر از دولت به دلیل عملکرد ضعیف، به حق گله‌مندند... .

 

 

وی در پستی دیگر اظهار داشت: 

شایعات درباره قصور احتمالی چین در حادثه سانچی خط آمریکاست. ️با توجه به اینکه آقای برومندی از طرف کمیسیون به همراه هیات ایرانی به محل اعزام شده بود منتظر ارائه گزارش ایشان به کمیسیون هستیم و تا زمان اینکه اطلاعات ایشان را دریافت نکنیم نمی‌توانیم نظر بدهیم.

به نظر من این موضوع بیشتر فضاسازی و خط آمریکایی‌هاست که بین ما و چین مشکل ایجاد کنند. همه دنیا می دانند که رادارهای مختلف هرگونه تحرکی را ثبت و ضبظ می کنند.

در این باره نیز کشتی دیگری با محموله غیرقابل اشتعال آن هم متعلق به چین با کشتی ایرانی حامل مواد سوختنی اصابت می کند. این از محکمات و دلایل وقوع این اتفاق است که خبر آن هم اعلام شده لذا فکر می کنم که طرح موضوعات دیگر در مورد دلایل تصادف این دو کشتی و به دنبال آن آتش گرفتن نفتکش سانچی بی مورد است.

با این وجود جعبه سیاه پاسخ همه سوالات را خواهد داد. باید منتظر باشیم تا علت چنین حادثه‌ای با این ابعاد گسترده مشخص شود.

وی با ابراز تاسف شدید از وقوع این حادثه و تسلیت به خانواده این افراد که عزیزان خود را از دست داده‌اند، گفت: متاسفانه سرنشینان کشتی نتوانستند از هیچ روشی برای حفظ جان خود استفاده کنند.

بروجردی در پاسخ به این سوال که آیا با این توضیحات شما طرح ادعای اصابت موشک آمریکایی به کشتی با توجه به تقارن رخ دادن این سانحه با زمان دستگیری ملوانان آمریکایی در ایران و مقصد نهایی کشتی به کره شمالی را رد می کنید، گفت: بارنامه کشتی به خوبی مقصد نهایی آن را نشان می دهد و مشخص است که مقصد این کشتی کره جنوبی بوده است لذا به نظر می‌رسد که گمانه‌زنی هایی غیر از آن به این دلیل است یک آشفتگی ذهنی در افکار عمومی ایجاد کنند. 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان درباره رایزنی های دیپلماتیک برای تعیین تکلیف کردن هرچه سریعتر محتویات جعبه سیاه و همچینین دلیل وقوع سانحه برای نفتکش سانچی گفت: این کار به طور فعال ادامه دارد به طوری که در همان زمان و قبل از غرق شدن کشتی سانچی آقای ربیعی و آقای برومندی به چین رفته و درجریان عملیات نجات قرار گرفتند. نماینده ایران نیز در عملیات بازخوانی جعبه سیاه حضور خواهد داشت.

 

 

 

بروجردی همچنین تصاویری از سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی با حضور رهبر انقلاب منتشر نمود.

 رهبرانقلاب، امروز در دیدار شرکت‌کنندگان در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی: من عقیده‌ام این است که این مجاهدت مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، کما اینکه امروز هم مقاومت پیشرفت کرده است. شما ملاحظه کنید یک روز اینها شعار از نیل تا فرات میدادند، امروز دور خودشان دیوار میکشند که بتوانند خودشان را در آنجا حفظ کنند در سرزمین غصبی، صهیونیستها. فلسطین یک مجموعه است یک کشور و یک تاریخ است. فلسطین از نهر تا بحر است و قدس هم بلاشک پایتخت آن است. این کار آمریکایی‌ها که امروز یک قدری با صراحت بیشتری نسبت به قدس این غلط زیادی را میکنند این به جایی نخواهد رسید و قادر نیستند این کار را به انجام برسانند. دولت‌هایی که به آمریکا و صهیونیست‌ها کمک می کنند دارند خیانت میکنند؛ مثل کاری که سعودی‌ها میکنند. این کار قطعا خیانت به امت اسلامی و دنیای اسلام است.

 

 
 
 

 

وی در ادامه ویدیویی از حضورش در برنامه گفتگوی ویژه خبری با محوریت این اجلاس منتشر کرد.

 

 

 

غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: "یک مصوبه دیگر برای مبارزه با فساد نهفته!!! کمیسیون تلفیق تصویب کرد اونایی که در سالهای گذشته و جاری از منابع طبیعی و یا هر روش دیگری در شهر بیش از هزار متر و در خارج از شهر بیش از یک هکتار زمین گرفتن و طرح را متناسبا اجراء نکردند ( مثلا ده هکتار زمین گرفتن واسه کارخانه هزار متر ساختند) باید یا زمین را برگردانند و یا پول زمین را به قیمت روز حال به دولت پرداخت کنند. به دور و بر خودمان نگاه کنیم از این موارد زیاد میبینیم"

 

 

 

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود خبر داد: تهیه طرح دو فوریتی برای ایجاد خط اعتباری در صنعت نفت/سران سه قوه در جلسه ای اضطراری موانع پیش رو تکمیل پارس جنوبی را حل کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس از تهیه طرح دو فوریتی برای ایجاد خط اعتباری در صنعت نفت خبر داد که پس از بودجه در صحن علنی مطرح می شود.

فریدون حسنوند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حضور وزیر نفت در نشست امروز (سه شنبه ۲۶ دیماه ۹۶) کمیسیون انرژی مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون اولویت ها، مشکلات، موانع پیش روی صنعت نفت و راهکارهای رفع آن بررسی شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نفت یکی از بخش هایی بوده که امروز در تحول اقتصادی در حوزه اشتغال و تولید می تواند منشا اثر باشد، افزود: طی هفته های گذشته اعضای کمیسیون انرژی بازدیدهایی از مجموعه های وزارت نفت در استان های مختلف داشتند که عمده مشکلات در حوزه تامین منابع مالی و مشکلات پیش رو بود.

وی با تاکید بر اینکه در بخش تامین منابع مالی ما باید به دنبال خلق منابع جدید در حوزه داخلی و بیرونی باشیم، ادامه داد: نگاه ما باید به توانمندی های کشور و سرمایه ها و تکنولوژی های بیرون باشد که در کنار یکدیگر بتوانند اتفاقات خوبی رقم بزنند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث تکمیل فازهای مختلف پارس جنوبی اعتقاد ما بر این است که سران سه قوه در یک جلسه اضطراری مانع پیش رو را باید حل کنند، یادآور شد: کمیسیون انرژی از رئیس مجلس درخواست می کند که این پیشنهاد را مطرح کند که جلسه اضطراری برای رفع مانع قانونی در حوزه نظارتی برگزار شود تا در روزهای آینده شاهد شروع به کار و تسریع در این پروژه باشیم که در سال های آتی برای ما درآمدهای هنگفتی ایجاد می کند.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته اعضای کمیسیون انرژی به هرمزگان و بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزود: رئیس جمهور طی روزهای گذشته بنا به درخواست وزیر نفت دستوری برای اختصاص اعتبار به پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر کرد اما این دستور باید اجرایی شود چرا که اگر مقرر شده ما در تولید بنزین به خودکفایی برسیم و جزء صادرکنندگان بنزین باشیم فاز 2 و 3 این پروژه باید در اسفند سال جاری و سال آینده به بهره برداری برسد.

 

وی در پست هایی دیگر ویدیوهایی از سوگواری مردم بوشهر برای از دست رفتگان فاجعه نفت کش سانچی، مصاحبه اش با شبکه خبر در خصوص نشست اخیر کمیسیون انرژی و همچنین ویدیویی از عملیات آسفالت منتهی به خیابان انقلاب حد فاصل میدان های بهشتی و آزادگان، تقاطع سالن ورزشی خانه کشتی اندیمشک به اشتراک گذاشت.

 
 
 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس شوراى اسلامى،  با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال 97، اظهار داشت: دولت مکلف است بخشی از خدمات دارویی بیماران نازایی را مشمول بیمه سلامت قرار دهد و بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ام‌اس، بال پروانه ای و اوتیسم را مانند بیماری های خاص محاسبه و پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین دولت مجاز است برای حمایت از تولیدات کشاورزی در قالب جبران بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض و پرداخت یارانه ای و سایر مشوق ها را از محل طرح های کمک های فنی اعتباری کشاورزی و منابع طبیعی آب پرداخت کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت و درمان با همکاری سازمان بهای بیمه گر پایه سلامت مکلف است حداکثر ظرف مدت 2 ماه نسبت به نظام پرداخت گلوبال برای حداقل 120 خدمت که دارای بار مراجعه و هزینه بالا دارد اقدام کند

وی عنوان کرد: همچنین پرداخت سازمان های بیمه گر درمانی و پایه، برای خدمات سرپایی و تخصصی، حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تحویل اسناد ثبت شده در شهرهای زیر 100 هزار نفر اجرایی شود و پرداخت به ارائه کنندگان خدمات در سطوح مختلف و پایه در مناطق فوق در اولویت قرار می گیرد.

این نماینده مجلس بیان داشت: تدوین پروتکل مورد نیاز خدمات سرپایی عمومی و تخصصی با استفاده از راهنمایی بالینی برای حداقل 70 خدمت ظرف مدت 3 ماه توسط دولت ضروری است.

 

 

 

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر بومهن و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران، در اینستاگرام شخصی اش نوشت: این روز‌ها فصل امتحانات دانشجویان است، از این رو تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خواستار آزادی دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر شدند. طبق اخباری که در اختیار نمایندگان قرار گرفته است تعداد دانشجویان باقی مانده در بازداشت زیاد نیست اما بازداشت همین تعداد محدود نیز موجب نگرانی خانواده‌های آنان شده است.
دانشجویان دختر نیز شرایط خاصی دارند به همین دلیل در نامه‌ای به صورت ویژه درخواست آزادی تعداد معدود دانشجویان دختر را داشته‌ایم.
امیدواریم با دانشجویان بازداشت شده با رافت اسلامی برخورد شده و آن دسته از افراد بازداشت شده که جرم قطعی مرتکب نشده‌اند هر چه زودتر آزاد شوند.
این نامه هرچند ضمانت اجرایی ندارد اما درخواست جمعی از نمایندگان ملت است. روزانه تعداد زیادی از خانواده‌های زندانیان به نمایندگان مجلس مراجعه کرده و خواستار پیگیری وضعیت زندانیان خود هستند به همین دلیل این نامه از باب خیرخواهی نوشته شده است. در همین راستا کمیسیون امنیت ماموریت یافته است موضوع زندانیان را دنبال کند.
امیدواریم حقوق افراد بازداشت شده رعایت شده و ما اتفاقاتی را که در گذشته رخ داد در این دوره شاهد نباشیم.

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، متن نطق میان دستور خود در مجلس را به اشتراک گذاشت.

نطق میان دستور امروز خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت درگذشت شهادت گونه دریانوردان ایرانی کشتی سانچی، گفت: از صدا و سیما به دلیل پخش برنامه طنز از شبکه 3 سیما در شرایطی که نوار مشکی عزا در کنار تصویر قرار دارد ، گله مندم و این مسئله نشان از بی توجهی صدا و سیما به احساسات مردم غمگین است .

کشور چین اراده‌ای برای خاموش کردن آتش نفتکش ایرانی نداشت

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی افزود: دولت چین در خاموش کردن آتش کوتاهی می کرد و اراده ای برای خاموش کردن آتش نداشت،صراحتا اعلام کرد در صورت خاموش شدن آتش مواد به دریا ریخته و محیط زیست آلوده می شود.اگر دولت اراده ای با برخورد با دولت چین ندارد،مردم ورود کنند و با تحریم کالای چینی دولت ضدانسانی را متنبه کنند.

قوانین احراز شهادت پس از جنگ نیازمند اصلاح است

وی تصریح کرد:متاسفانه در قوانین احراز شهادت پس از جنگ،مشکلاتی وجود دارد که بایستی مرتفع شود و همه کسانی که در راه آسایش مردم اعم از اقتصادی ، سیاسی و غیره جانشان را از دست می دهند می بایست شهید فرض شوند ، همانند شهدای آتش نشان پلاسکو و یا شهدای کشتی سانچی.

جعفرزاده ایمن آبادی اضافه کرد : سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی هفته گذشته ، در نهایت غربت و مظلومیت آن هم توسط خانواده ایشان برگزار شد ، انتظار می رفت حاکمیت برای مردی که تمام وجودش وقف نظام و انقلاب بود حداقل در اولین سالگرد ارتحال سنگ تمام می گذاشت.

 

 

جعفرزاده در ادامه ویدیویی از مصاحبه اش با شبکه خبر در خصوص بودجه 97 به اشتراک گذاشت.

 

 

همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز به جهت رفع مشکلات حوزه انتخابیه دردیداری که با "زنگنه "وزیرنفت داشتیم ایشان قول مساعدت دادند تا نسبت به آسفالت مدارس شهرستانهای میاندوآب تکاب شاهیندژ اقدامات لازم را انجام دهند همچنین مقرر گردید مجوزهای لازم جهت احداث جایگاه(سی ان جی)برای شهرداری محمودآباد پیگیری و صادر شود.

 

 

 

وی در پستی دیگر خبر داد: با رایزنی های صورت گرفته بخشی از بدهی های دولت به بخش دارو پرداخت می شود.

 

 

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پست زیر مطرح کرد: سه وزیر برای بررسی حادثه نفتکش سانچی به کمیسیون عمران می آیند. به گزارش افکارنیوز، محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، از بررسی حادثه تصادف نفتکش ایرانی با کشتی تجاری در نزدیکی سواحل چین، خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ‌های انجام‌شده قرار است ابعاد مختلف این حادثه با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علی ربیعی وزیر کار و همچنین بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت بررسی شود.
وی با بیان اینکه بررسی علت برخورد 2 کشتی در حوزه تخصصی کمیسیون عمران است افزود: در جلسه هفته آینده کمیسیون، دلایل بروز حادثه، چگونگی پیگیری از سوی مسئولان ذی‌ربط، بررسی کم‌وکاستی‌ها در پیگیری حادثه و همچنین نحوه عملکرد مسئولان ذی‌ربط ارزیابی می‌شود.
عضو کمیسیون عمران با ابراز اینکه در این جلسه از مسئولان سازمان بنادر نیز دعوت به‌عمل خواهد آمد، تصریح کرد: قرار است پس از ارزیابی ابعاد گوناگون حادثه، گزارشی تهیه و جهت قرائت در صحن تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

 

سید فرید موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی، در صفحه شخصی اش عنوان کرد: در جوامعی که پیام رسان‌ها در کنار نقش ارتباطی، موجب گسترش اطلاع رسانی صریح، سریع و فراگیر شده اند، جایگزینی آنها با مشابه داخلی مستلزم اعتمادسازی در میان مردم است. این اعتماد، صرفا با توجیهات فنی و دستورات بخشنامه‌ای حاصل نخواهد شد!

 

 

سیدحسین افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، از تذکرش به رئیس جمهور و وزرای صنعت و جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت کشتارگاه ،صنایع شهرستان ،کارخانه قند اقلید خبر داد:

بیشتر صنایع کوچک و متوسط زمین گیر هستند/ وزارت صنعت برنامه مدونی برای ساماندهی مراکز صنعتی به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر صنایع کوچک و متوسط زمینگیر هستند، گفت: وزارت صنعت برنامه مدونی برای ساماندهی مراکز صنعتی به مجلس ارائه دهد.

حسین افضلی در نشست علنی امروز (سه شنبه 26 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به رئیس جمهور ضمن تسلیت حادثه نفتکش سانچی به خانواده‌های داغدار به ویژه خانواده شهید سعید دهقانی روستازاده یکی از شهرستان های اقلید که جان خود را فدای آرمان کشورشان کردند، گفت: حدود 2 سال است که تعدادی کارگر زحمتکش بیگناه که به نان شب محتاجند در عسر و حرج برخوردهای بی منطق و بی ضابطه فردی به سر می برند که در قالب اصل 44 مجتمع گوشت اقلید به وی واگذار شده است و علی رغم پیگیری مسئولان شهرستان و استان، متاسفانه هیچ اقدام موثر و مشهودی متصور نیست.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیرجهاد کشاورزی افزود:کارخانه قند اقلید تنها مرکز صنعتی فعال شهرستان اقلید به دلیل عدم وصول مطالباتش از سوی دولت امکان پرداخت مطالبات چغندرکاران اقلید را ندارد و از سوی سبب اخراج کارگران ساده شده است،لذا باید سریع تر نسبت به حل مشکل آنها اقدام شود.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی تذکری به وزیر صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: در حالی که مشکل بیکاری در اقلید بیداد می کند،قریب به اتفاق صنایع کوچک و متوسط زمین گیر هستند و بدون دخالت،نظارت و مساعدت این وزارتخانه ،امیدی به شروع فعالیت آنها نیست.لذا انتظار می رود در این شرایط حساس و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در راستای فعال کردن صنایع کوچک و متوسط،نمایندگان بدانند که این وزارتخانه چه برنامه مدونی برای ساماندهی این مراکز صنعتی دارد.

 

 

 

وی همچنین گزارشی از جلسه اش با رئیس ستاد اجرای فرمان امام و مدیرعامل بنیاد برکت ارائه داد. در این جلسه مشکل اشتغال جوانان بطور مبسوط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید دو گاوداری یک هزار رأسی کاملاً پیشرفته در شهرستان اقلید احداث گردد. همچنین در خصوص احداث چند مدرسه توسط بنیاد برکت تصمیم گیری شد که به محض اجرایی شدن جزئیات آنها به اطلاع عموم مردم فهیم شهرستان اقلید خواهد رسید.

 

 

 

محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد، تیکمه داش و حومه در مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود تصاویری از جلسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با"جهرمی "وزیر ارتباطات و  جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر به اشتراک گذاشت.

 

 
 

وی همچنین با انتشار پست زیر عنوان کرد:  برای تکمیل پروژه ساختمان بهداری تیکمه داش 250 میلیون تومان وبرای بهسازی وآسفالت معابرمسکن مهر100 میلیون تومان اختصاص یافته است.

 

 

 

سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، در جدیدترین پست اینستاگرامی خود مطرح کرد: 

دیدار و نشستی صمیمی با دکتر الفت معاون پیشگیری ازجرائم و اسیب های اجتمایی قوه قضاییه پیرامون شناسایی عوامل جرایم و اسیب های اجتمایی و‌ راهکارهای کاهش این اسیب ها داشتیم.

جلسه بسیار خوبی بود تمام معاونین و مدیران کل ایشان هم امده بودند و توضیحات جالبی پیرامون وضعیت جرائم و اسیب ها دادند .
قرارشد کارگروه های مشترکی در سطح ملی و استانهای کشور ایجاد شود تا دراین کارگروهها نسبت به راهکارهای عینی و اجرایی تصمیم گیری و عملیاتی گردد
همچنین مقررگردید در این موضوعات نشست های مشترک دیگری باحضور ناجا و سپاه برای هم افزایی برگزار شود
اسیب های اجتمایی یکی از معمول ترین افت های پیشرفت و توسعه یک جامعه پویاست که مورد دغدعه جدی همه دلسوزان خصوصا ولی امر مسلمین امام خامنه ای میباشد .
حوادث اخیر یکی از معلول های این اسیب هاست که اگر مورد توجه نظام و دولت قرار نگیرد بی شک بحران های جدی تری را در پیش خواهیم داشت.

 

وی در ادامه پست زیر را منتشر کرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار