کد خبر: ۵۵۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ 18 January 2018

تابناک / معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۱ پروژه فرهنگی در سطح استان گیلان در حال احداث است که امیدواریم با بهره‌برداری از آنها شرایط مطلوبی را برای استان گیلان در حوزه فرهنگی ایجاد کنیم.

علی‌اصغر کاراندیش مروستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه کشور ایران از نظر دارا بودن سرانه فرهنگی دچار کمبود است اظهار داشت: در حال حاضر تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه 300 پروژه استانی و ملی فرهنگی در کشور در حال احداث است گفت: امیدواریم احداث این پروژه‌ها سبب بهبود شرایط فرهنگی کشور شود.

کاراندیش با اشاره به وجود 826 مجتمع فرهنگی هنری فعال در سطح کشور خاطرنشان کرد: مجموع این تعداد از مجتمع‌های فرهنگی و پروژه‌های در حال احداث می‌تواند سرانه فرهنگی کشور را به شرایط مطلوب نزدیک کند.

وی استان گیلان را از سایر استان‌های کشور در این موضوع مستثنا ندانست و افزود: 11 پروژه فرهنگی در سطح استان گیلان در حال احداث است که امیدواریم با بهره برداری از آنها شرایط مطلوبی را برای استان گیلان در حوزه سرانه‌های فرهنگی ایجاد کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به زمان بهره برداری از پروژه "تالار مرکزی رشت" اظهار داشت: مراحل احداث این پروژه حداکثر تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

پروژه "تالار مرکزی رشت" با توجه به اهداف فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده برای آن دارای یک تالار اصلی به گنجایش هزار و 100 نفر ، سالن تئاتر و نمایش به گنجایش 560 نفر و سالن گردهمایی و سمینارهای فرهنگی به گنجایش 100 نفر است.

از دیگر بخش‌های "تالار مرکزی رشت" می‌توان به سالن برگزاری موسیقی سنتی به گنجایش 120 نفر و فضاهای آرشیو موسیقی، کتابخانه، گالری نمایش آثار هنری، بازارچه فروش محصولات هنری و کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار