کد خبر: ۵۵۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷ 16 January 2018

تابناک / شهروندان بندرانزلی در مراسم وداع با جانباختگان حادثه نفتکش سانچی همصدا با خانواده های این عزیزان در سوگ یاران سفرکرده شهرشان نوای غم سردادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، از روز گذشته فراخوان برگزاری مراسمی مردمی به همت اصحاب رسانه بندرانزلی و با حمایت اداره کل بنادر و دریانوردی در فضای مجازی منتشر و هماهنگی های لازم برای این مراسم به عمل آمده بود و مردم قدرشناس شهر ساحلی بندرانزلی به پاس قدردانی از زحمات این عزیزان و تسلای دل بازماندگان این حادثه دردناک که ایران اسلامی را در سوگ نشاند عاشقانه و با پای دل به این مراسم آمدند .


غوغایی برپا بود مردم از پیر و جوان و بزرگ و کوچک و مسلمان و مسیحی آمده بودند تا ثابت کنند مهم نیست از چه قوم و مذهب و آیینی هستیم چرا که در روزهای سختی باید ثابت کنیم اعضای همدیگریم و اینک که روزگار عضوی را به درد آورده دگر عضو ها را قراری نیست .
به ناگاه همهمه ای برپاشد ، از انتهای سالن صدای ضجه و ناله مادری می آمد که عکس فرزند شهید راه خدمت خود را بر دست داشت و علی جان علی جان گویان برای دلبندش سوگواری می کرد .
دیگر کسی را تاب فروخوردن بغض نبود و حاضران در سالن تحمل دیدن داغی که بر این مادر و خانواده های دیگر عزیزانی را که به دنبال وی مویه کنان وارد سالن می شدند را نداشتند و هرکدام درگوشه ای زانوی غم بغل گرفته و می گریستند.
برخی درگوشه ای از سالن مراسم شمع هایی در فراق دریادلان گلگون کفن روشن کرده و گلبرگ هایی را نثار عکس های این عزیزان پرپر شده کردند و برخی دیگر با نوحه سرایی مداح این مراسم به سینه زنی پرداختند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در این مراسم با ابلاغ پیام تسلیت رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور و تسلیت به بازماندگان شهیدان راه خدمت نفتکش سانچی اظهار کرد: این عزیزان از دست رفته جهادگران اقتصاد کشور بودند که در راه تعالی اقتصاد این مرز و بوم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند .
حسین چراغی افزود: این دریادلان قهرمانان میهن هستند که نام و یادشان همواره در دل های مردم ایران زمین جاودانه خواهد ماند .
وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود تلاش های همگان برای نجات خدمه و پرسنل نفتکش سانچی ، گستردگی و وسعت حریق مانع از نجات جان این عزیزان شد و در نهایت همگان در غم از دست دادن دریادلان سرافرازمان به سوگ نشستیم.
چهارتن از خدمه کشتی روسی که در بندرانزلی پهلو گرفته بود نیز به احترام همکاران ایرانی خود در این مراسم حاضر شدند.
در ادامه مراسم حاضران با مداحی و مرثیه سرایی مداح مراسم در سوگ عزیزان از دست رفته به سینه زنی و عزاداری پرداختند و پس از پایان مراسم تنی چند از حاضران هرکدام شاخه گلی را به دریا انداختند .
به گزارش ایرنا، نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.
کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد که 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی همگی جان خود را از دست دادند و کشتی نفت کش سانچی روز گذشته در حال سوختن غرق شد.
9 نفر از 32 تن جانباخته این نفتکش گیلانی بودند که اسامی آنها عبارتست از سید جواد حیدری - بندرانزلی ، علیرضا نجفی فر - بندرانزلی ، علی حیدریه کهن - بندرانزلی ، امید ضیایی - بندرانزلی ،حامد بهاری حشکوایی - رشت ، حسین جهانی هل آبادی - رشت ، ساقی فعال - رشت ، (همسر حسین جهانی هل آبادی)، محمد رضا رضازاده ماسوله، میلاد عنایتی - رضوانشهر .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار