کد خبر: ۵۵۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 15 January 2018

تابناک / نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان با صدور پیام مشترکی در گذشت کارکنان نفتکش سانچی از جمله تعدادی از دریانوردان گیلانی این شناور را تسلیت گفتند.

در پیام مشترک آیت الله زین العابدین قربانی و مصطفی سالاری که روز دوشنبه نسخه ای از آن برای ایرنا نمابر شده ،آمده است: حادثه ی جانکاه و دلخراش آتش سوزی کشتی نفتکش کشور عزیزمان در سواحل شرقی چین که منجر به درگذشت تمامی پرسنل آن از جمله تعدادی از هم استانی های عزیز در این حادثه شد، موجب تأسف عمیق و تألم شدید گردید.
در ادامه این پیام آمده است: بی تردید همه ی ملت ایران در این حادثه، غمگین و بسیار متأثر شدند وهمه گیلانیان خود را در اندوه از دست دادن این زحمتکشان شریک می دانند.
نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان خاطر نشان کردند: اینجانبان ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی صمیمانه با همه داغدیدگان؛ از درگاه ایزدمنان برای از دست رفته گان علو درجات و برای خانواده های معظم آنان صبر و شکیبایی مسئلت می نماییم.
به گزارش ایرنا، نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.
کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد که 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی همگی جان خود را از دست دادند و کشتی نفت کش سانچی روز گذشته در حال سوختن غرق شد.
9 نفر از 32 تن جانباخته این نفتکش گیلانی بودند که اسامی آنها عبارتست از سید جواد حیدری - بندرانزلی ، علیرضا نجفی فر - بندرانزلی ، علی حیدریه کهن - بندرانزلی ، امید ضیایی - بندرانزلی ،حامد بهاری حشکوایی - رشت ، حسین جهانی هل آبادی - رشت ، ساقی فعال - رشت ، (همسر حسین جهانی هل آبادی)، محمد رضا رضازاده ماسوله، میلاد عنایتی - رضوانشهر .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار