کد خبر: ۵۵۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱ 15 January 2018

تابناک / عضو خانه مطبوعات گیلان با اشاره به اینکه جلسه روز شنبه بدون حضور همه اعضا هیئت‌مدیره و بازرسان تشکیل‌شده و وجاهت قانونی ندارد گفت: اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان حق قانونی خود می‌دانند این تعلل، مماشات، زد و بندهای ارشاد را از طریق مراجع قانونی و محاکم قضایی طبق تبصره ماده 34 پیگیری کنند.

الهام شاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به آخرین نشست خانه مطبوعات گیلان اظهار کرد: انتخابات جلسه دوم آذرماه خانه مطبوعات به استناد ماده 30 اساسنامه با حضور نماینده قانونی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمامی اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان تشکیل و قبولی انتخابات به تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده بود.

وی افزود: فرایند برگزاری جلسه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و کارشناس اداره کل انجام شد و تمام اعضای آن به‌خصوص مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قانونی بودن این جلسه را تأیید کردند.

عضو خانه مطبوعات گیلان به پاسخ استعلام اداره کل توسط سرپرست مطبوعات وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: پاسخ استعلام اداره کل هم مؤید همین اقدام قانونی به استناد ماده 30 در اولین جلسه بعد از انتخابات و اعلام قبولی توسط هیئت‌مدیره است.

شاد بابیان اینکه شرکت بالای اعضای خانه مطبوعات مهر دیگری بر تأیید انتخابات اعضای هیئت‌رئیسه خانه مطبوعات بود خاطرنشان کرد: تعداد آرای مأخوذه در جلسه دوم آذرماه بهترین گواه صادق این ادعاست که همه افراد در رأی‌گیری شرکت کرده‌اند و رأی آوردن منشی با شش رأی و نایب‌رئیس با پنج رأی از نمونه‌های آن است.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته خانه مطبوعات گفت: جلسه روز شنبه بدون حضور همه اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان تشکیل‌شده و وجاهت قانونی ندارد.

عضو خانه مطبوعات گیلان بابیان اینکه استعفا رئیس هیأت مدیره و استعفا مدیرعامل در جلسات سوم و چهارم این دوره مطرح شد، گفت: جلسه اول بعد از انتخابات که در دوم آذرماه برگزار شد قانونی اما جلسه روز شنبه وجاهت قانونی ندارد.

شاد با استناد به ماده 34 قانون خانه مطبوعات خاطرنشان کرد: پس از تائید صحت انتخابات توسط نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان می‌بایست انتقال مسؤولیت از هیئت‌مدیره سابق و مراحل ثبت قانونی را ظرف 15 روز بعد تاریخ قبولی هیئت‌مدیره انجام و کلیه اوراق، اسناد، دفاتر، حساب‌ها، مهر و موجودی‌های خانه مطبوعات را به هیئت‌مدیره جدید تسلیم می‌کرد.

وی با ابراز تأسف از اینکه باگذشت بیش از دو ماه هنوز فرایند انتقال مسئولیت‌ها صورت نگرفته گفت: تبصره ذیل ماده 34 قانون خانه مطبوعات تأکید دارد که در صورت استنکاف یا تعلل در انجام امور موضوع این ماده توسط هریک از اعضای هیئت‌مدیره یا مدیر خانه مطبوعات مسئله باید با میانجیگری اداره کل حل شود که متأسفانه با مماشات اداره کل این اقدام نیز تحقق‌نیافته است.

عضو خانه مطبوعات گیلان بابیان اینکه چرا آقای مدیرکل فرهنگ و ارشاد و معاون فرهنگی اداره کل که بر صورت‌جلسه قانونی دوم آذرماه (انتخاب هیئت‌رئیسه) صحه گذاشته‌اند، امروز یک‌طرفه ملغی و غیرقانونی می‌پندارند، تصریح کرد: اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان حق قانونی خود می‌دانند این تعلل، مماشات، زد و بندهای ارشاد را از طریق مراجع قانونی و محاکم قضایی طبق تبصره ماده 34 پیگیری کنند.

شاد با اشاره به اینکه تاکنون منتظر میانجیگری اداره کل بودیم اما متأسفانه با مماشات صورت گرفته نتوانستد در مقابل زورگویی یک نفر از اعضای بایستند گفت: سکوت سایر اعضای و بازرسان تاکنون به خاطر رعایت مسائل اخلاقی، بررسی و اعلام نظر توسط اداره کل بوده اما تاکنون ابطال صورت‌جلسه دوم آذرماه به خانه مطبوعات و اعضای هیئت‌مدیره ابلاغ نشده است.

وی بابیان اینکه ما ناچار به مراجع قضایی متوسل خواهیم شد، افزود: تاکنون هیچ نامه‌ای مبنی بر ابطال صورت‌جلسه دوم آذرماه واصل نشده است و در شرایط فعلی تأیید انتخابات اقدام قانونی ماست که پس‌ازآن اولین جلسه برگزار و هیئت‌رئیسه نیز انتخاب‌شده است.

به گزارش فارس، کریم خورسندی مدیرعامل جدید خانه مطبوعات از انتخاب اعضای هیأت‌مدیره خانه مطبوعات در روز گذشته خبر داده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار