کد خبر: ۵۵۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 14 January 2018
تابناک گیلان / نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

على مطهرى  ‎نایب رئیس مجلس شوراى اسلامی، در تازه ترین پست اینستاگرامی اش توضیح داد: 

در خبری که از سخنرانی من در کنگره حزب همبستگی منتشر شد جمله‌ای درباره ضرورت پرداخت مالیات از سوی بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) آمده بود در حالی که چنین جمله‌ای در صحبت‌های من وجود نداشت.

این دو نهاد جزء مالیات دهندگان هستند و این جمله به خاطر اشتباه خبرنگار نقل شده بود و من درمورد پرداخت مالیات از سوی آستان قدس تاکید کرده بودم.

 

 

وی همچنین برای خواندن متن کامل سخنرانی اش در کنگره حزب همبستگی، دنبال کنندگان اینستاگرام خود را به وبسایت شخصی اش دعوت کرد.

 

 

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامى، تصاویر و ویدیویی از حضورش در مراسم سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی در مدرسه عالی شهید مطهری به اشتراک گذاشت.

 

 

 

فریدون حسنوند نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، از حضورش در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرداری های تابعه شهرستان اندیمشک خبر داد.

 

 

حسین نیازآذری نماینده مردم شریف بابل در دور نهم و دهم مجلس شورای اسلامی، از دستور تأمین‌مالی و اجرای فاز دوم شبکه فاضلاب شهرهای بابل و امیرکلا در نتیجه دیدارش با اردکانیان وزیر نیرو و معاونان و مشاورین‌ وزارت‌نیرو، توانیر و آبفای کشور نوشت.

در نامه نیازآذری نماینده‌ بابل به اردکانیان وزیر نیرو آمده‌است: فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای بابل و امیرکلا در سال هزاروسیصدوهفتادوچهار با تسهیلات بانک‌جهانی شروع شد ولی متاسفانه با گذشت بیست‌ودو سال همچنان پروژه فوق نیمه‌تمام و بلااستفاده رها شده‌است. در نتیجه این تأخیر چندین ساله و با توجه به بالا بودن سطح آب و عدم اجرای نقاط انفصال خطوط انتقال فاضلاب، مردم با مشکلات عدیده‌ای در دفع فاضلاب مواجهند. پیرو مذاکرات حضوری و پیگیری‌های انجام شده خواهشمند است با نظر موافق دستور مؤکد و عاجل صادر تا جهت اجرای مدُل دوم این پروژه اقدام لازم صورت گیرد.
‌وزیر نیرو ضمن اشاره به مشکل منابع مالی پروژه مذکور دستور داد پروژه تأمین مالی و اتمام آن تسریع گردد.

 

 

پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود تصاویری از حضورش در  پنجمین کنگره حزب همبستگی منتشر نمود و نوشت: به امید روزی که یک نظام حزبی شفاف و کآرا در کشور داشته باشیم.

 

 

غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود نوشت: یکی از مهمترین تصمیمات بزرگ کمیسیون تلفیق در بودجه سال اینده که با رای خوب همکاران عزیزم در کمیسیون تلفیق همراه شد گرفته شد. خیلی خلاصه و ساده عرض کنم. دولت و وزارتخانه ها به شرکتها و سرمایه گزاران بدهکار هستند . اینان به بانکها بدهکارند. بانکها به بانک مرکزی بدهکار است و همه اینها هم دارند سود میدهند. کارها قفل شده و کار تا جایی پیش رفته که پیمانکاران و سرمایه گزاران حتی پول حقوق کارگران هم ندارند و بانکها هم پول ندارند که وام دهند. تصویب کردیم بدون اینکه در پایه پولی اثری داشته باشد طلب پیمانکاران از دولت بابت بدهی شان به بانکها تادیه بشه و مطالبه بانک مرکزی از دولت جایگزین مطالبات بانک مرکزی از بانکها شود. یعنی چیزی حدود صدوده هزار میلیارد تومان منابعی است که قفل شده آزاد می شود و می تواند رونق جدی ایجاد کند. امیدوارم صحن علنی بپذیرد و قانون شود.

 

 

نماینده گچساران همچنین پست زیر را منتشر کرد.

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در صفحه اینستاگرامش عنوان کرد: 

ما در تصویب لایحه بودجه 97 دولت را با چالش مواجه نمی کنیم، افزایش حامل های انرژی، حذف یارانه و برداشت از صندوق از جمله تمهیدات ما تامین بودجه پیشنهادی دولت برای طرح اشتغال زایی دولت در سال 97 است.
او افزود: یکی از دغدغه های ما این است که آیا ایجاد اشتغال در کشور به منابع مالی نیاز دارد یا برنامه های دولت جوابگوی نیاز اشتغال کشور است؟ این دغدغه مجلس است که هنوز اطمینانی در این زمینه وجود ندارد.
جعفرزاده ایمن آبادی گفت: صحن علنی معمولا گزارشات کارشناسی شده کمیسیون تلفیق را کمتر تغییر می دهد اما برنامه اشتغال زایی دولت در بودجه 97 چندان برای مجلس اطمینان آور نیست.

این نماینده مجلس گفت: آنچه دولت در مجلس ارائه کرده نقاط مبهمی دارد، به نظر من برنامه اشتغال دولت در بودجه 97 منسجم و مشخص نیست، دغدغه ما این است که با فرض بر اینکه همه برنامه ها و وعده های دولت در زمینه اشتغال ممکن باشد اما برنامه دولت برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که به دنبال اشتغال در رشته های نامرتبط هستند نیاز به بازنگری دارد، زیرا به نظر نمایندگان مجلس برنامه دولت در این زمینه دچار مشکل است.

او گفت: کارورزی اشتغال نیست، دولت باید برای آن فکر اساسی کند، ما خلاء در مبلغ درخواستی دولت باقی نگذاشته ایم فقط با طرح افزایش 50 درصدی قیمت حامل های انرژی که از سوی دولت مطرح شده بود موافق نبودیم اما تلاش کردیم از جایگزین های دیگر برای تامین منابع مالی مورد نظر دولت استفاده کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: البته سوخت گران می شود اما نه 50 درصد، زیرا این افزایش قیمت یک شوک اساسی برای کشور خواهد بود.

او گفت: ما پروژه های 20 ساله و بعضا بیش از 30 ساله در کشور داریم که هنوز نیمه تمام هستند و بعضا تبدیل به آثار باستانی شده اند لذا از دولت می خواهیم که این پروژه ها را واگذار کند، ما هر مجوزی که لازم است می دهیم، دقیق هستیم البته سخت گیری نمی کنیم زیرا پرداختی های ما از محل خسارت تاخیر از هزینه ساخت این پروژه ها بیشتر است.

این نماینده مجلس افزود: قانون هدفمندی یارانه ها از ابتدا به دولت می گفت هزینه های ناشی از افزایش حامل های انرژی تنها به میزان 50 درصد باید به صورت یارانه به مردم پرداخت شود بنابراین آنچه تا کنون انجام شده برخلاف قانون بوده است.

 

وی در پستی دیگر تصاویری از حضورش در جلسه شورای اداری استان گیلان به اشتراک گذاشت.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با اشاره به وقفی بودن زمینها در روستاها و برخی شهرهای گیلان و کشور به مصوبه امروز نمایندگان اشاره کرد و گفت: طبق تبصره امروز اسناد رسمی منازل مسکونی و املاک اداری و تجاری در شهرها و روستاهایی که وقف می باشند و زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هستند همانند سندهای معمولی مورد پذیرش بانکها و موسسات و شرکتها جهت اعطای تسهیلات و به عنوان ضمانت بانکی و ضمانت محاکم دادگستری مورد قبول واقع می‌شوند.
وی این مصوبه را سبب توسعه این دسته از شهرها و روستاها دانست و گفت: باتوجه به وقفی بودن زمینهای بخش لشت نشاء شهرستان رشت این اقدام مطمئنا توسعه شهر را به دنبال خواهد داشت.

 

 

محمّد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهرستان های ملارد ،شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، ویدیویی از بازدید و بررسی مشکلات ساکنین مسکن مهر صفادشت به اشتراک گذاشت.

 

 

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام تصاویری از حضورش در مسجد جامع لنگرود، بازدیدش از مرکز معلولین شهید محمدپور لیلاکوه، دیدارهای مردمی اخیرش، جلسه اش به همراه فرماندار لنگرود در خصوص احداث بیمارستان خصوصی در شهرستان لنگرود و همچنین تصویری از جلسه اش به همراه شهردار چاف و چمخاله در خصوص جذب سرمایه منتشر کرد.

 

 

 سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اش نوشت: 

جناب آقای نادری
فرماندار محترم شهرستان دشتی

انتصاب شایسته جنابعالی بعنوان فرماندار شهرستان دشتی را صمیمانه تبریک عرض نموده و امیدواریم در سایه تجارب ارزشمند جنابعالی که در عملکرد موفق چندین ساله با عمل به فرامین مقام معظم رهبری در گرو نهادن تمام توان و ظرفیت در خدمت صادقانه و دلسوزانه به مردم شریف جم و عسلویه نمود پیدا کرده است، همچون گذشته با ایجاد همدلی و همکاری مسئولانه در بین تمامی مسئولین اجرایی، امامان جمعه معزز و روحانیت معظم، فرهیختگان، نخبگان، فعالین اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، نهادهای انقلابی، نظامی و انتظامی و همه مردم شریف، در راستای توسعه همه جانبه و پایدار شهرستان دشتی موفق و سربلند باشید.

دکتر سید کمال الدین شهریاری که از روز قبل در ماموریت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان هستند، با اعلام حمایت از این تصمیم استاندار محترم، آماده همکاری لازم در جهت همیاری با جنابعالی و مجموعه دولت تدبیر و امید برای توسعه شهرستان دشتی به منظور خدمت بیش از پیش به مردم شریف شهرستان دشتی است. 
بدینوسیله ضمن تقدیر از تلاش های جناب مهرجو فرماندار سابق شهرستان دشتی، برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی توفیق داریم.

 

 

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از مصاحبه اش با نشریه هارش، حضورش در جمع اتحادیه اهن فروشان، دیدارش با جامعه معلولین و همچنین تصویری از جلسه اش با بازنشستگان آموزش و پرورش به اشتراک گذاشت.

 

 

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم شهرستان های نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، در توضیح تصویر زیر نوشت: سفر هیئتی از کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به استان هرمزگان.
در این سفر ضمن بازدید از مراکز آموزشی، آموزش عالی و فنی و حرفه ای استان از نزدیک پیشرفت ها و کمبودهای استان در امور مرتبط با کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

 

سیدحسین افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، در آخرین پست اینستاگرامی اش از دیدار با وزیر بهداشت نوشت:

"در این جلسه مشکلات مربوط به بهداشت و درمان شهرستان اقلید پیگیری شد و در خصوص بیمارستان بزرگ جایگزین نیز تصمیمات خوبی اتخاذ گردید. ضمناً وزیر محترم دستور تامین آمبولانس مورد نیاز شهرستان را نیز صادر کردند."

 

وی در ادامه نوشت: خبر درگذشت مرحومه کبری امامی، مادر شهید والامقام سردار همتی، موجب تاثر و تالم خاطر شد. امثال این مادر صبور، که عمر گرانقدر خویش را در مسیر الهی و تربیت شیرمردانی دلیر و انقلابی سپری نمودند و با تقدیم آنان باعث شدند تا درخت تناور اسلام و انقلاب همچنان استوار و پابرجا بماند، الگوی ایثار و استواری شیرزنان ایران اسلامی هستند. 
اینجانب مصیبت وارده را به مردم شریف و عزیز شهرستان اقلید به ویژه مردم شهیدپرور شهر دژکرد و خانواده محترم این بانوی فداکار تسلیت گفته و از درگاه حضرت بار‌ی‌تعالی برای آن مرحومه، رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزند شهیدش و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می نمایم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار