کد خبر: ۵۵۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 12 January 2018

تابناک / حوزه بهداشت و معالجه در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی رو به رو بود که در این بسته خبری به قسمتی از آن‌ها می‌پردازیم.

چاق‌ترین و لاغرترین مردم ایران در کدام شهر ساکنند؟

استوارسرپرست دفتر مدیریت بیماری‌های غیر مسری وزارت بهداشت به شیوع چاقی در منطقه های شهری و روستایی اشاره نمود و اضافه کرد: مطالعه انجام شده در سال گذشته نشان می‌دهد که در منطقه های شهری شیوع چاقی بیشتر از منطقه های روستایی هست، در منطقه های شهری ۲۴ و روستایی ۱۹ درصد مردم از چاقی رنج می‌برند البته باید توجه داشت که شیوع ۱۹ درصدی چاقی در منطقه های روستایی آمار بالایی هست و این بدان معناست که سبک زندگی مردم در منطقه های روستایی نیز گرفتار عوض شدن شده و به سمت سبک زندگی غلط رفته هست.

سرپرست دفتر مدیریت بیماری‌های غیر مسری وزارت بهداشت درخصوص چاق‌ترین استان‌ها در کشور اظهار کرد: عموما در استان‌های شمالی و مرکزی شیوع چاقی زیادتر گزارش شده هست و بیشترین جمعیت چاقی مربوط به استان‌های مازندران، اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان، گلستان و سمنان هست، علاوه بر این پایین ترین شیوع چاقی مربوط به جنوب شرقی کشور و استان‌های هرمز‌گان و سیستان و بلوچستان هست، شیوع چاقی در خانم‌ها و آقایان طبق همین توزیع جغرافیایی رویت می‌شود که به احتمال زیاد میزان شیوع چاقی در این استان‌ها به سبک زندگی مردم مربوط هست.

این برندهای آبلیمو تقلبی را نخرید + نام های

پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌ها در سال ۹۷

قاسم جان بابایی معاون معالجه وزارت بهداشت ، معالجه و تعلیم پزشکی با اشاره به بودجه حوزه تندرستی در سال ۹۷ اظهار کرد: پیشنهاد ما برای تعرفه ها در لایحه بودجه ۹۷، افزایش ۱۰ درصدی نسبت به پارسال بود، این میزان در شورای عالی بیمه تعیین گردید اما سازمان برنامه بودجه آن را ابلاغ نکرد البته علی رغم افزایش ۱۰ درصدی به صورت قطع در حوزه معالجه کسری خواهیم داشت.

معاون معالجه وزارت بهداشت با بیان اینکه در مجموع بودجه حوزه تندرستی در سال ۹۷ وضع خوبی ندارد، عنوان نمود:‌ با این وضع بودجه‌ای نگرانی‌هایی وجود دارد ما به سبب کم بودن بودجه در حوزه تندرستی در سال ۹۷، ۲ انتخاب زیادتر در وزارت بهداشت نداریم یا باید خدمت‌های داده شده به مردم را کم کنیم یا خدمت بدهیم و بدهکارتر شویم.

 

۲۰ درصد دانش‌ آموزان ٧ تا ١٨ ساله چاق می باشند

علیرضا رییسی با بیان اینکه ۱۴ درصد کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه در ایران در فراروی اضافه وزن می باشند، اظهار کرد: تعداد این کودکان در بعضی استان‌ ها نظیر گیلان، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی بیشتر هست و به۲۰ درصد هم می‌ رسد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: تعداد کودکان دچار اضافه وزن در کشور دو برابر شده هست و ۲۰ درصد دانش‌ آموزان ٧ تا ١٨ ساله دچار اضافه وزن و چاقی می باشند.

وی با بیان اینکه ۶٠ درصد جمعیت بالای ١٨ سال دچار اضافه وزن و چاقی می باشند، تاکید کرد: مهمترین دلیل اضافه وزن در کشور، نداشتن تحرک بدنی هست.

وی اظهار کرد: بر طبق نظر سازمان جهانی بهداشت، ١٠ درصد انرژی همه روزه باید از قند آسان تامین گردد که درحال حاضر معتقد هست که باید این مقدار به ۵ درصد کاهش یابد.

۶۰ درصد ایرانی‌ها چاق می باشند

زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه ۶۰ درصد مردم کشور اضافه وزن دارند و چاق می باشند، اظهار کرد: چاقی و اضافه وزن مردم، محتمل هست آنان را دچار مشکلات مفصلی و استخوانی، دیابت و مشکلات قلبی و عروقی کند.

وی با بیان اینکه۷۰ درصد مردم کشور تحرک بدنی کافی ندارند، اظهار کرد: باید اظهار کرد که اعتدال و تنوع در برنامه غذایی مردم کشور وجود ندارد.

 

 

نام های ۱۱ استان آنفلوآنزاخیز ایران

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت مریضی های مسری وزارت بهداشت اظهار کرد: پژوهش ها وزارت بهداشت نشان می دهد مورد ها شدید بیماری آنفلوآنزای فصلی نسبت به سال گذشته زیادتر بوده و باید به مساله واکسیناسیون توجه زیادتر کرد.

وی اضافه کرد: آنفلوآنزای فصلی در بعضی استان ها به نسبت جمعیت شان توسیع بیشتری داشته و لازم هست مردم به نکات بهداشتی زیادتر توجه نمایند.

نرم افزارى که اورژانس را به سرعت بر بالین فرد مى‌رساند + دانلود

همه روزه هزار مزاحم تلفنى با اورژانس ارتباط مى‌گیرند

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه همه روزه ۵ هزار و ۵٠٠ تا ۶ هزار ارتباط تلفنی با اورژانس داریم که از این تعداد حدود هزار مورد آن مزاحمت هست، اظهار کرد: از مردم خواهش می‌کنیم تا این کار را انجام ندهند زیرا جان شمار بسیارى به خطر مى افتد.

فرمول به دست آوردن اضافه وزن

افشین استوار مدیرکل دفتر مدیریت مریضی های غیرواگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: از نظر پزشکی فرد چاق به کسی بیان می کنند که وزنش برای قد او زیاد باشد، شاخص نمایه توده بدنی (BMI ) تعیین می کند که فرد چاق هست یا خیر؟.

اگر بین ۲۵ تا ۳۰ بود فرد دارای اضافه وزن هست و اگر بالاتر از ۳۰ بود فرد چاق محسوب می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار