کد خبر: ۵۵۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 12 January 2018

دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر امروز با مصاف تیم های استقلال و پرسپولیس با سایپا و مشکی‌پوشان به پایان می‌رسد.

 

تابناک گیلان / حمیدرضا نقیبی؛ دیدارهای هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری 5 دیدار به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین دیدارها سرخابی‌های پایتخت به دیدار مشکی‌پوشان و سایپا می‌روند و در ورزشگاه نقش‌جهان هم سپاهان و ذوب‌آهن دربی اصفهان را برگزار می‌کنند.

گسترش فولاد - فولاد خوزستان

فیروز کریمی موفق شده تیم دوم تبریز را احیا کند و در فصلی که تراکتورسازی نتوانسته در میان تیم‌های بالای جدول برای خود جایی دست‌وپا کند،‌گسترش فولاد را به جمع تیم‌های مدعی نزدیک کرده است. کریمی از زمان حضور در گسترش این تیم را از قعر جدول جدا کرده و حالا تیمش آهسته آهسته به بالای جدول نزدیک می‌شود. آبی‌پوشان تبریز هفته پیش موفق شدند در رشت سپیدرورد را شکست دهند تا این هفته در وضعیت روحی بسیار خوبی به دیدار فولاد خوزستان بروند. تیمی که در رده دوم جدول قرار دارد و به طور حتم حریفی جدی برای شاگردان کریمی به شمار می‌رود.

فولاد خوزستان هفته پیش در لحظات پایانی برابر مشکی‌‌پوشان قعر جدولی روی یک غافلگیری گل تساوی را خورد تا با اندوخته‌ای یک امتیازی هفته هجدهم را تمام کند و بهترین فرصت را برای کم کردن فاصله‌‌اش با پرسپولیس از دست بدهد. شاگردان سیروس پورموسوی با 32 امتیازی که تا اینجا به حساب تیم‌شان در جدول رده‌بندی لیگ برتر واریز کرده‌اند یکی از مدعیان جدی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند و شکی وجود ندارد که اگر از تبریز 3 امتیاز بردارند و به اهواز بروند علاوه بر آنکه تیم دوم جدول باقی می‌مانند،‌یکی از تیم‌هایی که قصد نزدیک شدن به جایگاه‌شان را دارد، خیلی زود از خود دور کرده‌اند. به نظر می‌رسد مسابقه دو تیم در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز یکی از بازی‌های دیدنی هفته نوزدهم باشد.

مشکی‌پوشان - پرسپولیس

هفته گذشته برانکو ایوانکوویچ گادوین منشا و فرشا احمدزاده را در فهرست بازیکنان تیمش برابر نفت‌تهران قرار نداد تا آنها را به دلیل درگیری در تمرین ادب کند. شاید این اتفاق در تساوی برابر نفت‌تهران قعرجدولی بی‌تاثیر نبود. برانکو که قراردادش با پرسپولیس را تمدید کرده است، امروز هم در مشهد نمی‌تواند از محسن مسلمان و شجاع خلیل‌زاده استفاده کند ولی برابر حریف قعرجدولی‌اش، منشا و احمدزاده را به زمین می‌فرستد چرا که کمیته انضباطی باشگاه جریمه مالی را در مورد آنها اتخاذ کرده و این دو بازیکن می‌توانند تیم‌شان را در این بازی همراهی کنند. حریف امروز پرسپولیس 41 امتیازی، تیم شانزدهم جدولی مشکی‌پوشان است که تنها 13 امتیاز اندوخته است. البته آنها در 3 بازی قبلی‌شان 5 امتیاز گرفته‌اند تا ثابت شود که حضور رضا عنایتی روی نیمکت نماینده مشکی‌پوش مشهد بی‌تاثیر نبوده است. شاگردان عنایتی هفته پیش توانستند در اهواز یک امتیاز بگیرند و این بار قصد دارند از صدرنشین لیگ برتر هم همچون دور رفت امتیاز بگیرند تا در هجدهمین دوره لیگ برتر هم حضور داشته باشند. به نظر می‌رسد این دیدار می‌تواند با نتیجه‌ای دور از انتظار به پایان برسد.

سپاهان - ذوب‌آهن

دربی اصفهان در حالی برگزار خواهد شد که هیچ‌کدام از دو تیم این فصل نتواستند حضور در میان 3 تیم بالای جدول را حس کنند. در جدول شرایط ذوب‌‌آهن بهتر از سپاهان است چرا که سبزپوشان 26 امتیاز به حساب‌شان واریز کرده‌اند و زردپوشان نصف‌جهان تنها 20 امتیاز در کیسه دارند. بازی رفت را زلاتکو کرانچار 2 بر صفر از امیرقلعه‌نویی برد تا یک بار دیگر پرافتخارترین مربی لیگ برتر در مصاف با یک مربی خارجی ناکام باشد. قلعه‌نویی که تیمش در هفته‌های اخیر روند رو به رشدی داشته، برای آنکه ارزش‌های فنی‌اش را به نمایش بگذارد همه تلاش خود را خواهد کرد تا کرانچار را شکست دهد، اگر چه کی‌روش استنلی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. البته که سرمربی کروات زردپوشان هم حاشیه امنیت گذشته را پشت‌سر خود نمی‌بیند و به گوشش رسیده که مدیرعامل باشگاه سپاهان گفته که صبر او و اعضای هیات مدیره سپاهان حد و اندازه‌ای دارد. باید منتظر ماند تا ببینیم در دربی اصفهان کدام تیم شادمان زمین ورزشگاه نصف‌جهان را ترک خواهد کرد.

استقلال - سایپا

موتور تیم وینفرد شفر روشن شده و این تیم روند رو به رشدی را طی می‌کند. اگر چه هفته قبل استقلال در خانه تراکتورسازی به تساوی بدون گل رضایت داد ولی آبی‌ها در حالی به مصاف سایپا می‌روند که اگر در این بازی تا دقیقه 57 دروازه‌شان باز نشود، دروازه‌بان این تیم رکوردی جاودانه را در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران ثبت می‌کند و باشگاه استقلال هم در حفظ دروازه به افتخاری جدید می‌رسد. آبی‌های پایتخت در این مسابقه سرور جباروف را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند تا دست سرمربی آلمانی این تیم برای انتخاب هافبک بازیساز تا حدود زیادی بسته باشد. با این حال شفر در این مسابقه برای کسب 3 امتیاز بهترین بازیکنانش را به زمین می فرستد چرا که سایپا همچون استقلال 27 امتیازی است و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر پایین‌تر از آبی‌پوشان قرار گرفته است.

در سمت مقابل علی دایی که در بازی رفت موفق به شکست استقلالی‌ها شده، هفته گذشته استقلال خوزستان را شکست داد تا نشان دهد در پیروزی برابر تیم‌هایی که نام استقلال را یدک می کشند، تبحر دارد. باید دید این دیدار حساس و به‌طور حتم تماشایی در پایان با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد.

صنعت‌نفت آبادان - پارس‌جنوبی جم

زردپوشان آبادانی هفته گذشته در خانه پدیده بازنده شدند تا در امتیاز 24 باقی بمانند. آنها این هفته باید به مصاف تیمی بروند که شگفتی‌ساز این فصل لیگ برتر بوده است ولی در هفته‌های گذشته نتوانسته شرایط خوبی که در نیم‌فصل اول داشت را ادامه دهد. پارس‌جنوبی 31 امتیاز دارد و این هفته می‌خواهد همچون دور رفت صنعت‌نفت را شکست دهد تا جایگاه سومی‌اش تهدید نشود. در این میان شاگردان فراز کمالوند که میزبان هستند برای آنکه همچون بازی رفت غافلگیر نشوند به دنیال ارائه یک بازی هدفمند برای رسیدن به پیروزی هستند. آنها هفته قبل به پدیده باخته‌اند و نمی‌خواهند با از دست دادن امتیازات خانگی دیدار با پارس جنوبی از بین تیم‌های نیمه بالای جدول فاصله بگیرند. در سمت مقابل هم شاگردان مهدی تارتار برای اثبات توانایی‌های شان با همه توان به مصاف صنعت‌نفت خواهند رفت.

برنامه ادامه دیدارها و اسامی داوران قضاوت کننده در هفته نوزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه ۲۲ دی ماه ۹۶

فولاد مبارکه سپاهان - ذوب آهن اصفهان - ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۵

اشکان خورشیدی – محمدرضا ابوالفضلی – فرزاد بهرامی – امید سعید فر – ناظر: محمود رفیعی

استقلال تهران - سایپا تهران- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۶:۳۵

موعود بنیادی‌فر – آرمان اسعدی – محمدرضا مدیرروستا – وحید صالحی - ناظر: اسماعیل صفیری

صنعت‌نفت آبادان -پارس جنوبی جم - ورزشگاه تختی آبادان- ساعت ۱۷

بیژن حیدری – علی میرزابیگی – محمدرسول ذورقی – شاهو اصلانی – ناظر: حسین عسگری

گسترش فولاد تبریز - فولاد خوزستان - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت ۱۴:۳۰

محمد ملکی – یعقوب حجتی – محمد عطایی – سعاد وفاپیشه – ناظر: مسعود عنایت

مشکی‌پوشان مشهد - پرسپولیس – ورزشگاه ثامن مشهد – ساعت ۱۴:۳۰

پیام حیدری – سعید علی نژادیان – امیررضا آشور ماهانی – حسین زیاری – ناظر : فریدون اصفهانیان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار