کد خبر: ۵۵۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴ 10 January 2018

تابناک / روزهای سرنوشت‌ساز لیگ دسته دوم با اتفاقات عجیب و غریبی همراه شده و نظارت مسئولان امر را می‌طلبد.

به گزارش "ورزش سه" لیگ دسته دوم جایی است که تیم‌های باسابقه‌ و سابقا لیگ برتری مثل شاهین بوشهر، استقلال اهواز، پاس همدان، داماش گیلان و ... در آن به میدان می‌روند، ولی عدم پوشش تلویزیونی این مسابقات که با نظارت ناکافی فدراسیون و سازمان لیگ همراه بوده، زمینه‌ساز اتفاقات عجیبی در این بازی‌ها شده است.

 

در بازی‌های هفته هفدهم که دیروز و امروز به انجام رسید، چند حادثه ویژه رخ داد. در بازی کیمیا فرایند تهران و نفت امیدیه که تیم خوزستانی چهار بر یک از میزبانش جلو بود، داور یک پنالتی به نفع تیم برنده گرفت و لحظاتی بعد بازیکن عصبانی تیم کیمیا فرایند با مشت و لگد به جان داور افتاد تا بازی به جنجال کشیده شود و داور مضروب مسابقه را نیمه کاره رها کند.

 

اما بازی کاسپین بهشهر (شموشک مازندران سابق) و شاهین شهرداری بوشهر با اتفاق بسیار نادری همراه بود. تیم شمالی با 7 بازیکن که حداقل تعداد بازیکن مجاز در قوانین فوتبال محسوب می‌شود، به میدان آمد و در همان لحظات ابتدایی مسابقه یکی از بازیکنان تیم میزبان پای خود را به بهانه مصدومیت گرفت و از میدان خارج شد تا داور با توجه به 6 نفره شدن تیم کاسپین بهشهر سوت پایان بازی را در همان ثانیه‌های اولیه به صدا در آورد و نتیجه 3 بر صفر به‌نفع شاهین بوشهر اعلام شود.

 

 

تیم مازندرانی پیش از این در یک بازی حاضر نشده بود و اگر برابر شاهین بوشهر به میدان نمی‌آمد، طبق قوانین به 2 دسته پایین‌تر سقوط می‌کرد. آن‌ها با این ترفند در بازی حاضر شدند تا شکست 3 بر صفر را به جان بخرند و از سقوط به 2 دسته پایین‌تر جلوگیری کنند. اما سوال اینجاست که تیم کاسپین بهشهر که در بازی خانگی مقابل شاهین بوشهر نتوانسته بیش از 7 بازیکن در شهر خودش وارد زمین کند، برای بازی بعدی مقابل فولادنوین اهواز در خوزستان چه ترفندی به کار خواهد گرفت؟!

این‌ها فقط گوشه‌ای از اتفاقات مسابقات لیگ دسته دوم در روزهای پایانی مرحله گروهی محسوب می‌شود که سرنوشت صعود یا سقوط تیم‌ها به آن‌ها گره خورده است. داوری‌های پراشتباه که گاها تحت تأثیر جو ورزشگاه‌ها و فشار تماشاگران در بازی‌های بدون پخش زنده رقم می‌خورد، در کنار اتفاقات بعضا بامزه‌ای نظیر ورود این میهمان ناخوانده‌ی چهارپا در حین برگزاری دربی همدان بین تیم‌های شهرداری و پاس همدان از دیگر عجایب لیگ دسته دوم ایران است که نظارت دقیق‌تر مسئولان امر در این روزهای حساس را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار