کد خبر: ۵۵۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 10 January 2018

تابناک / استاندار گیلان در دیدار با معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه و نماینده جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ دریای خزر گفت: ظرفیت های موجود در گیلان می تواند نقش بسزایی در تقویت مناسبات با کشورهای حاشیه‌ دریای خزر ایفا کند.

مصطفی سالاری در این دیدار با اشاره به ارتباطات خوب گیلان با کشورهای همسایه افزود: تلاش ما بر این است تا با ورود به بازارهای کشورهای همسایه از طرق مختلف نسبت به افزایش حجم مبادلات و صادرات اقدام کنیم.

وی به افتتاح راه آهن قزوین-رشت در ماه های آتی اشاره و خاطرنشان کرد: افتتاح راه آهن قزوین-رشت علاوه بر حمل و نقل کالا در رونق گردشگری بسیار موثر است.

نماینده عالی دولت در گیلان به برگزاری مناقصه‌ راه آهن رشت-آستارا تا پایان سال اشاره کرد و گفت: ظرفیت های موجود در گیلان می تواند نقش بسزایی در تقویت مناسبات با کشورهای حاشیه‌ دریای خزر ایفا کند.

در این دیدار معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشورهای همسایه با استان‌های شمالی به ویژه گیلان تأکید کرد و گفت: ارتقای توانمندی و ساماندهی ابزارهای مختلف باعث می‌شود تا سطح ارتباطات گسترش پیدا کند.

ابراهیم رحیم‌پور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی دکتر ظریف در راستای توسعه‌ی ارتباطات اقتصادی افزود: وزارت خارجه در حال تحول در بخش‌های مختلف به منظور گسترش سطح مبادلات اقتصادی با کشورهای مختلف است.

وی به 25 سفر روحانی به کشورهای منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه در دولت یازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت 23 نفر از سران کشورهای این منطقه نیز به تهران سفر کردند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر به تلاش‌های مثبت سفرای ایران در کشورهای آذربایجان و ارمنستان برای گسترش ارتباطات با گیلان اشاره و اظهار داشت: ورود به بازار کشورهای اوراسیا می‌تواند برای استان گیلان بسیار مثبت باشد.

وی افزود: با توجه به توانمندی موجود در استاندار گیلان برای استفاده از این ظرفیت‌ها، آماده‌ هر گونه حمایت هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار