یک میلیون اصله نهال اکالیپتوس در سطح 500 هکتار از زمین های حاشیه شهر شوش غرس شد.
کد خبر: ۵۴۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 04 January 2018

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نهالستان اکالیپتوس در شوش با تجلیل از ابتکار کار آفرین مبتکر این طرح گفت:کاشت این تعداد اکالیپتوس در شهرستان شوش نقش مهمی در اکوسیستم منطقه دارد.


احمدرضا لاهیجان زاده افزود:ایجاد 500 هکتار نهالستان در یک منطقه حرکتی اقتصادی در صنعت چوب می باشد که باید حمایت شود.


مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اشتغال و کار آفرینی حاصل از کشت اکالیپتوس اقدامی مهم و اثر گذار در محیط زیست می باشد که می تواند در روستاهای خوزستان توسعه یابد.سازمان حفاظت محیط زیست از افراد و سرمایه گذاران در زمینه کشت درخت حمایت می کند.


حمید حمدانی کار آفرین و صنعتگر نمونه و مبتکر طرح کاشت یک میلیون نهال اکالیپتوس در شوش گفت: تعداد نهال های اکالیپتوس کشت شده در این منطقه تا پایان سالجاری به 2 میلیون اصله می رسد.وی از راه اندازی خط تولید چوب فشرده از چوب درخت اکالیپتوس در شهرستان شوش خبر داد و گفت: با راه اندازی این طرح برای یک هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.


اکالیپتوس درختی با سرعت رشد بسیار بالا و سازگار با اقلیم استان خوزستان است که در برابر شوری خاک مقاوم بوده و مقدار کمی آب نیاز دارد.مزایای اکالیپتوس قابلیت تجدید پذیری رشد پس از هر برداشت بدون کشت مجدد ،‌قابلیت کشت در مناطق شور و فقیر از نظر عناصر غذایی است.


نهال اکالیپتوس از مهرماه تا فروردین در استان خوزستان قابل کشت است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: شوش ، کشت نهال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار