کد خبر: ۵۴۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 31 December 2017

تابناک / معاون نهضت سوادآموزی گیلان گفت: در حال حاضر حدود 96.9 درصد جمعیت گیلان در گروه سنی 10 تا 49 سال باسواد و 3.1 درصد هم بی سواد هستند.

‌به گزارش ایسنا‌، غلامرضا مدبری فر در نشست با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی 7 دی ماه سال 58 با دستور امام(ره) با هدف آموختن سواد خواندن و نوشتن به بی سوادان تشکیل شد زیرا 45 درصد مردم بعد از انقلاب بی سواد بودند.

معاون نهضت سوادآموزی گیلان افزود: در حال حاضر حدود 96.9 درصد جمعیت گیلان در گروه سنی 10 تا 49 سال باسواد و 3.1 درصد هم بی سواد هستند. مهارت سواد آموزی شامل سه دوره «سوادآموزی»، «تحکیم» و «انتقال» است.

وی گفت: دوره سواد آموزی شامل 400 ساعت و معادل سوم ابتدایی است، دوره تحکیم هم شامل 200 ساعت است تا آنچه را که سوادآموزان در دوره قبل آموخته اند، فراموش نکنند؛ همچنین دوره انتقال شامل 600 ساعت آموزشی است که با پایان دوره ابتدایی برابری می کند و کسانی که این دوره را بگذرانند می توانند در اول متوسطه ثبت نام کنند.

مدبری فر بیان کرد: کسانی که بتوانند دوره انتقال را با موفقیت به پایان برسانند، 144 هزار تومان پاداش دریافت می کنند. گیلان رتبه چهارم باسوادی کشور را در رده سنی 10 تا 49 سال دارد و استان های مازندران، تهران و سمنان در جایگاه های اول تا سوم قرار دارند.

معاون نهضت سوادآموزی گیلان با بیان اینکه تا قبل از سال 91 آموزش یاران نهضت جذب شدند، ادامه داد: از سال 91 به بعد هم تصمیم بر این شد تا آموزش سوادآموزی به موسسات و نهادها و مراکز آموزشی واگذار شود که حق الزحمه و بیمه هم از طریق موسسات مربوطه به آموزش‌دهندگان تعلق می گیرد.

وی افزود: در گیلان هزار و 505 نفر آموزش دهنده داریم، یک دوره توانمندساز طی با مشارکت جهاددانشگاهی برای آنان برگزار شد و آزمونی هم در سه مرحله از آموزش دهندگان اخذ شد و کسانی که توانستند با موفقیت آزمون را پشت سر گذاشتند، همکاری آنان ادامه یافت.

مدبری فر با بیان اینکه شهرستان های انزلی، رشت و لاهیجان با سوادترین شهرستان های استان گیلان هستند، تصریح کرد: نهضت سوادآموزی علاوه بر برنامه های خود فعالیت های جانبی نظیر مسابقه انشانویسی، خواندن با خانواده، حلقه های کتابخوانی، مهارت استفاده از تبلت، آموزش رایانه، طرح آموزش نماز به بی سوادان را هم در برنامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار