مدیر کل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: جذب نیروهای شرکتی، حق‎التدریس و نهضتی در کانال مجلس در حال پیگیری است.
کد خبر: ۵۴۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 21 December 2017
سید محمد شفیعی  مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در حاشیه کلاس کارگاهی قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات اداری در جمع خبرنگاران این شهرستان در خصوص استخدام نیروهای نهضتی، شرکتی و حق‎التدریس اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، کلیه نیروهای حق‎التدریس، پیش دبستانی و نهضتی‎ مشمول مصوبه و قانون قبلی، در آزمون استخدامی شرکت می‎کنند.

وی عنوان کرد: البته این نیروها در آزمون تخصصی مربوط به خود شرکت کرده و با دیگر نیروهای شرکت‎کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش رقابت نمی‎کنند.

مدیر کل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بر این اساس مقرر شده است که با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، موافقت کمیسیون مربوطه و با حضور مسولان سازمان اداری استخدامی ریاست جمهوری این آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شود.

شفیعی با تاکید بر اینکه این قانون باید به قانون قبلی الحاق شود، بیان کرد: برای این منظور باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شده و نمایندگان درباره آن اظهار نظر کنند، بنابراین منتظریم که ببینیم، پس از مطرح شدن در صحن علنی مجلس چه اتفاقی رخ می‎دهد.

وی تصریح کرد: پس از آنکه این مصوبه به صحن علنی مجلس برود، با نظر دولت که به وزارت آموزش و پرورش مجوز داده سالانه چه تعداد نیرو استخدام کند، این مهم محقق خواهد شد.

مدیر کل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص میزان سهمیه سالانه وزارت آموزش و پرورش در جذب نیروهای شرکتی، حق‎التدریس و نهضتی تاکید کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت سهمیه‎هایی را به عنوان جذب در نیروهای آموزشی به این وزارتخانه اختصاص می‎دهد.

شفیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر پائین بودن بودجه وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال 97 گفت: آموزش و پرورش دستگاه عظیمی است، بنابراین پذیرفته نیست که توسط دولت مورد مصو‎به‎ای قرار گیرد که نتواند، هزینه‎های خود را جبران کند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت حقوق کارکنان آموزش و پرورش در راس دغدغه‎های دولت قرار دارد، افزود: بنابراین هرگز این اتفاق رخ نمی‎دهد که مشکل در پرداخت حقوق کارمندان آموزش و پرورش که قریب به نیمی از کارکنان دولت را تشکیل می‎دهند، رخ دهد.

مدیر کل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان جزو دغدغه‎های اصلی است، دولتمردان آموزش و پرورش را بستر و محور توسعه می‎دانند و بنابراین مشکلی در تامین بودجه و پرداخت حقوق فرهنگیان وجود ندارد.

شفیعی بیان کرد: با وجود محدودیت‎های بودجه‎ای در کنار پرداخت حقوق فرهنگیان، انتظارت بیشتری داریم.

وی تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دلسوزی به بودجه آموزش و پرورش از ما جلوتر بوده و در صدد هستند که به نحوی بار را از روی دوش این وزارتخانه بردارند.

مدیر کل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: البته نگاه به بودجه باید منطقی باشد، بر این اساس به تناسب فعالیت‎های این وزارتخانه در حال پیگیری برای تخصیص بودجه‎ای منطقی برای آن هستیم.

شفیعی در خصوص کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بروجرد نیز گفت: در این شهرستان 2 هزار ساعت نیروی حق‎التدریس در مقاطع ابتدایی و متوسطه نیاز است که هزار و 200 ساعت آن مروبط به مقطع ابتدایی و 700 ساعت دیگر مقطع متوسطه است.

وی افزود: رعایت دیگر برنامه‎ها در خصوص اخذ کد پرسنلی و سایر مسائل این نیروها در حال اجرا بوده و در صدد حل مشکلات آنها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار