تابناک / فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: آیین ها و سنت‌های فرهنگی و تاریخی ما سرمایه‌هایی برای انسجام اجتماعی و همبستگی های ملی هستند.
کد خبر: ۵۴۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰ 21 December 2017
تابناک / فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: آیین ها و سنت‌های فرهنگی و تاریخی ما سرمایه‌هایی برای  انسجام اجتماعی  و همبستگی های ملی هستند.

یونس رنجکش در مراسم افتتاحیه اولین هفته اجتماعی و فرهنگی در  شهرستان مرزی بندر آستارا  در جمع  صدها نفر از شهروندان این شهرستان افزود : باید تلاش کنیم  تا با پرداختن درست به  سنتهای  فرهنگی و تاریخی  و بهره گیری از آموزه های  نهفته در آنها  بر  مشکلات و چالش های اجتماعی جامعه  فائق آییم.

وی اضافه کرد:  هفته فرهنگی و اجتماعی در آستارا فرصتی است برای معرفی ظرفیت ها و توانایی ها و  برنامه‌های  دستگاه های اجرایی  در راستای  پیشگیری  و درمان آسیب های  اجتماعی که مردم می توانند  با شناخت از این ظرفیت ها و برنامه ها  به کمک  دستگاه اجرایی امده و در همراهی با آنها از شدت این آسیب ها کاسته شود.

وی یادآور شد: در هفته اجتماعی فرهنگی  برنامه های مختلفی از سوی دستگاه‌های اجرایی  و  بخش های خصوصی و سازمان های مردم نهاد  پیش بینی شده است که محوریت این برنامه ها پرداختن به فرصتها، چالش‌ها و تهدیدات حوزه‌های  مختلف اجتماعی در این شهرستان است.

فرماندار آستارا  با اشاره به نقش مردم و همکاری های آنان در اقدامات پیشگیرانه در خصوص آسیب های اجتماعی  تاکید کرد و گفت : زمانی می توانیم در این زمینه موفق باشیم که مردم را نیز مشارکت داده و از ظرفیت های  مردمی نیز بهره مند شویم.

وی یادآور شد:  دغدغه های  نهفته در  جامعه، امروز  همه ارکان نظام را  متوجه خود کرده است و مقام معظم رهبری نیز  به صورت مستقیم  در  رفع چالش ها و مشکلات  ورود کردند و دولت تدبیر و امید نیز برنامه ریزی‌های مختلفی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تدارک دیده است که در سطوح مختلف دستگاههای اجرایی  در حال اجرا است.

رنجکش افزود : درشهرستان مرزی بندر آستارا نیز با توجه به ظرفیت‌های اجتماعی نهفته در این شهرستان  و سرمایه های موجود آن تلاش داریم تا بتوانیم چالش ها و مشکلات این حوزه را  کاهش دهیم.

وی ضمن تشکر از کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری هفته اجتماعی فرهنگی در آستارا خواستار بهره مندی مردم  از برنامه های این هفته شد.

۳۰آذرماه تا هفتم دی ماه برای اولین بار از سوی ستاد اجتماعی و فرهنگی مدیریت اسیب های اجتماعی فرمانداری آستارا به عنوان هفته فرهنگی و اجتماعی آستارا پیش بینی شد که در این هفته با مشارکت دستگاههای اجرایی این شهرستان در کنار ۴۰غرفه اختصاص یافته به معرفی برنامه ها و دست آورده های حوزه پیشگیری آسیب های اجتماعی کارگاهها و همایش های مختلفی نیز برگزار می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار