کد خبر: ۵۴۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ 18 December 2017
تابناک / مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس هفته گذشته در خصوص واردات بی‌رویه برنج به کشور از وزیر جهاد انتقاد کرد و خواستار پاسخگویی حجتی شد.

لاهوتی در مصاحبه‌های خود با انتقاد شدید از وضعیت موجود اعلام کرده بود که وزیر را به استیضاح می‌کشاند.
 
هنوز چند روزی نگذشته بود که حجتی بار سفر خود را به گیلان بست و راهی استان شد تا از کارخانه‌های چای و برنج برخی شهرستان‌های بازدید کند.

سفر یک‌روزه وی به گیلان صرفاً بازدید از کارخانه‌های چای و برنج در شرق گیلان بود که سهم لنگرود از دیگر شهرستان‌ها در بازدیدهای وزیر بیشتر بود.

گلایه کشاورزان و صاحبان کارخانه‌های بدرقه آغاز و پایان وزیر در بازدیدهایش بود ولی در هیچ کجا جوابی شنیده نشد و حتی در جمع خبرنگاران مدعی شده بود که جلوی ثبت سفارش را گرفته و از شهریور تاکنون هیچ برنجی وارد کشور نشده است، این در حالی است که برخی نمایندگان از واردات ۳ هزار و ۵۰۰ تنی برنج در چند ماه گذشته خبر داده‌اند که ۳ هزار تن بیشتر از نیاز کشور است.

یکی از کشاورزان لنگرود در بازدید وزیر از برنج‌کوبی هادی گیلتاز در چاف از عملکرد وی انتقاد کرد و گفت: رک به شما بگویم، هدف دولت و وزیر این است کشاورز را نابود کند، آقازاده‌ها کیا هستند؟ چرا واردات بی‌رویه انجام می‌شود؟ چرا قیمت برنج این‌قدر باید پایین باشد؟

یکی از همراهان وزیر خطاب به کشاورز منتقد گفت: وزیر کشاورزی جلوی واردات بی‌رویه را گرفته است و نگران نباشد!

این همراه به‌گونه‌ای وزیر محترم را بی‌گناه جلوه داد که انگار شخص دیگری دستور واردات را به کشور داده است و وزیر در این خصوص بی‌اطلاع است و امروز منجی کشاورزان شده است.

وزیر کشاورزی که پاسخی به سؤالات این کشاورز گیلانی نداشت به همراه خود خطاب به کشاورز منتقد گفت: کمی از این سبوس‌ها به وی بدهید! و مکان را به مقصد دیگری ترک کرد.

سهم چشمگیری از تولید برنج در استان گیلان کاشت و برداشت می‌شود و با توجه به واردات بی‌رویه برنج توسط وزیر جهاد و توهین وی به کشاورز گیلانی، کشاورزان منتشر اقدام عملی نمایندگان استان گیلان با وزیر کشاورزی هستند.
 
 
 
وزیر کشاورزی به‌جای کمک به کشاورز رنج‌دیده توهین کرد و رفت/ وزیر باید عذرخواهی کند
 

تابناک / امام‌جمعه لنگرود با اشاره به حضور چند روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی به گیلان، گفت: سفر آقای وزیر چه کمکی به برنج‌کاران زحمتکش کرد، در عوض به کشاورز گیلانی که نسبت به واردات برنج انتقاد و گله داشت توهین کرد.

سید جواد سلیمانی در گفت‌وگو با لنگرخبر اظهار کرد: اخیراً شاهد بداخلاقی‌ها در ادبیات گفتاری مسئولین در مواجهه با نقد مردم و خبرنگاران هستیم، این موضوع آن‌قدر عادی شده که حتی از ابراز آن‌هم ابایی ندارند.

وی بابیان اینکه مسئولین باید سنگ صبور مردم باشند، افزود: مسئولین باید با آرامش به درد و دل مردم گوش فرا دهند نه اینکه با حرف‌های سبک آنان را از خود برانند.

امام‌جمعه لنگرود با اشاره به حضور چند روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی به گیلان، تصریح کرد: سفر آقای وزیر چه کمکی به برنج‌کاران زحمتکش و رنج‌دیده کرد؟ در عوض به کشاورز گیلانی که نسبت به واردات برنج انتقاد و گله داشت جسارت کرد.

سلیمانی بیان کرد: استخدام واژه سبوس در محاورات گیلانی‌ها توهین محسوب می‌شود و وزیر محترم باید از آن کشاورز و همه کشاورزان عذرخواهی کند، البته به خود می‌قبولانم که ایشان قصدی نداشته و قصد اهانت نداشته اما کشاورزان عصبانی هستند.

وی بابیان اینکه از مردم عزیز خاصه کشاورزان مظلوم درخواست می‌کنم به بزرگی و کرامت خود از این مسئله بگذرند، گفت: بنده بنا ندارم در نماز جمعه موضع بگیرم چون مطمئنم ایشان و اطرافیان متوجه شده‌اند اما به وزیر محترم و همه عزیزان توصیه می‌کنم باید باطن و ظاهر خود را بسازیم در غیر این صورت اعمال زشت ما مثل آتش زیر خاکستر نمایان خواهد شد.


 توهین وزیر جهاد کشاورزی به کشاورز گیلانی را در مجلس بی‌پاسخ نمی‌گذاریم/ آقای وزیر، سبوس ارزانی خودتان
 

تابناک / عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در مقابل کسی که به کشاورزان توهین کند ساکت نخواهد نشست گفت: اگر کسی در هر جایگاهی چنین جسارتی به کشاورز زحمتکش من کند یک گونی از همان سبوس‌ها را تقدیمش می‌کنم.

محمدصادق حسنی در واکنش به پاسخ وزیر کشاورزی به انتقادات کشاورز گیلانی درباره کاهش قیمت برنج اظهار کرد: خداوند کریم در قرآن می فرمایند «عنداکرمکم عندالله اتقاکم» همه ما انسان‌ها باهم برابریم و حق توهین به یکدیگر را نداریم و معیار برتری افراد تقوای آنهاست.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند که دست کشاورزان را می‌بوسند، اضافه کرد: من صحبت‌های وزیر را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب، چراکه بنده را قابل به دعوت ندانستند و من آنجا حضور نداشتم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر هر کسی در هر جایگاهی چنین جسارتی به کشاورز زحمتکش من کند یک گونی از همان سبوس‌ها را تقدیمش می‌کنم.

حسنی با ابراز تأسف از توهین وزیر کشاورزی بیان کرد: من واقعاً برای مسؤولی که چنین برخوردی با کشاورز داشته باشد متأسفم و مطمئن باشید که پاسخ مناسبی را در مجلس به او خواهیم داد.
 
 
دفاع یکی از رسانه ها از وزیر کشاورزی
 
 
به دنبال حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان های شرق گیلان،کلیپی در فضای مجازی مبنی بر توهین این عضو هیات دولت و با سابقه چهار دوره وزارت به یکی از کشاورزان در لنگرود منتشر شده است.

بنا به بخشی از فیلم منتشر شده در فضای مجازی”محمود حجتی”در پاسخ به اعتراض یک کشاورز درباره وضعیت وادات بی رویه برنج رو یه یکی از مدیران شالی کوبی به شوخی اظهار کرد:”از این سبوس‌ها بهش بدین بخوره!”.

به دنبال طرح این پاسخ برخی با انتشار مطالبی به این عضو هیات دولت تاخته و این اظهارات”حجتی”را توهین قلمداد کرده اند و اگر برخی هم چون خبرنگار کاشف اسرار در محل شالی کوبی و اعتراض کشاورز به وزیر حضور داشتند به این نکته پی می بردند،مالک واحد شالیکوبی مدرن، قبل از اعتراض کشاورز  به "حجتی”بیان کرده استفاده از سبوس برنج سبب درمان دیابت و خوش اخلاقی انسان می شود و سبب لبخند مقامات حاضر شد.

ناگفته نماند بعد از ارائه نظرات شالیکار عزیز گیلانی که در اوج ناراحتی بیان مطلب می نمود، وزیر به منظور ایجاد آرامش مصرف سبوس را پیشنهاد کردند.


حجتی هیچگونه توهینی به کشاورز نکرد | انتشار آن فیلم ظلم در حق وزیر است
 
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: رئیس کارخانه در حین بازدید توضیحاتی را داد که این سبوس تولیدی می‌تواند در اخلاق و رفتار انسان موثر باشد، وزیر در صحبت خود با این کشاورز تنها یک مزاح کرد.

درخصوص فیلم منتشر شده از صحبت‌های یک برنج کار با وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: با توجه به اینکه از آقای حجتی در موارد دیگر انتقاد دارم اما در انتشار این فیلم یک ظلم در حق وی صورت گرفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی هیچگونه توهینی به این کشاورزی نکرد، گفت: کارخانه‌ای که وزیر جهاد کشاورزی در حال بازدید از آن بود برای اولین بار یک سبوسی را تولید کرده بود که هیچکدام از کارخانه‌جات کشور توان تولید آن را ندارند و ویتامین B12 بدن را تامین می‌کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رئیس کارخانه در حین بازدید توضیحاتی را داد که این سبوس تولیدی می‌تواند در اخلاق و رفتار انسان موثر باشد، وزیر در صحبت خود با این کشاورز تنها یک مزاح کرد.

وی با اشاره به اینکه نگرانی‌ها در بخش کشاورزی فراون است و وزیر نیز در راستای نگرانی‌های من در منطقه حضور پیدا کرد، اضافه کرد: در راستای رفع این نگرانی‌ها نیز گام‌هایی را برداشت، که از توقف ثبت سفارش واردات برنج می‌توان به عنوان یکی از قدم‌های برداشته شده یاد کرد، اما کماکان من سوال خود را از وزیر پس نگرفته‌ام.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تصمیماتی در خصوص افزایش تعرفه ابریشم و واردات تخم نوقال در سفر وزیر به استان گیلان گرفته شد، خاطرنشان کرد: اکنون که وزیر به استان ما سفر کرده باید یک خروجی مناسب دریافت کنیم تا کشاورزان بهتر بتوانند کار کنند.


توضيحات حجتي درباره شائبه توهين به كشاورز منتقد
 

در پی انتشار فیلمی از سخنان وزیر جهاد کشاورزی، محمود حجتی با انتشار پیامی از این که شائبه توهین به بندگان خدا حتی به ذهنش خطور کرده باشد،به خداوند متعال پناه برده است.

متن پیام وزیر جهاد کشاورزی به این شرح است:

«خدا نیامرزد حجتی را اگر خدای نکرده شائبه توهین به بندگان خدا را در سر خود بپروراند؛ چه رسد به کشاورز دلسوخته و زحمتکشی که تلاش می کند افت قیمت حاصل تلاش سالانه محصولش (برنج) را به گوش مسئولین برساند.»

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
نمايندگان مگر اقدامي هم ميكنند؟!
ناشناس
|
Uzbekistan
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
چه رنج کشیده ای ! از طرف دلالان پر شده به جان وزیر انداخته شده و دست بردار هم نبود! بروید تحقیق کنید ، ایشان اصلا کشاورز نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
از همه باحالتر این دوربرای های مسئولین هستند که مشغول دستمال کشی هستند

خامک بر سرت وزیر کشاورزی و خاک بر سر اونی که تو رو وزیر گذاشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار