تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / خرداد ماه امسال بود که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: توهین به خبرنگار یعنی نبود بلوغ فکری.
کد خبر: ۵۳۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷ 14 December 2017
تابناک / خرداد ماه امسال بود که  معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: توهین به خبرنگار یعنی نبود بلوغ فکری.

حسین‌ انتظامی با انتشار متنی در صفحه توئیتر خود، نوشت: خبرنگار معصوم نیست اما توهین به او یعنی نبود بلوغ فکری؛ چه از طرف سیاسیون یا چهره‌های هنری و ورزشی باشد و چه با کارت هدیه! تعامل بهتر از تقابل و تحقیر است.
 
این نوشته معاونت وزارت ارشاد بی ربط با سفر یک روزه رییس مجلس به گیلان نبود!
 
هر چه اهالی رسانه در سایر کشور‌های جهان دارای اجر و قرب هستند و مورد احترام مردم و مسئولان، در سرزمین ما متاسفانه هر شخصی اعم از بازیگر، وزیر، عضو شورای شهر و... به خود اجازه می‌دهد که مانع کار حرفه‌ای اهالی رسانه شود، آن‌ها را تهدید کند، از جلسات اخراجشان کنند، با خبرنگاران زد و خورد فیزیکی داشته باشد و به آن‌ها توهین کند!

در سراسر دنیا رسانه و خبرنگاران را رکن چهارم دموکراسی می‌دانند و سیاستمداران ایرانی هم در کنار قوه مجریه، قضاییه و مقننه از رسانه‌ به عنوان چهارمین رکن دموکراسی یاد می‌کنند، اما آنچه قابل توجه است تفاوت شگرف برخورد با اهالی رسانه در ایران و سایر کشورهای جهان است! 
 
تاریخ سوزناک توهین به قشر فرهیخته خبرنگاران در کشور، در خود صحنه های بسیاری دیده؛ و در تمام این توهین ها، جرم خبرنگار، مطالبه گری و پرسشگری بوده است!

هنوز برخورد زشت عباس آخوندی با خبرنگار خانم باشگاه خبرنگاران جوان؛ توهین حسن قاضی‌زاده هاشمی به خبرنگاران و مزدور خواندن آنها؛ و توهین بهناز جعفری به یک خبرنگار فراموش نشده است که روز گذشته یک داستان دیگر در حاشیه سفر رییس مجلس به گیلان پیش آمد!
 

صبح روز گذشته علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفری یک‌روزه به دعوت مجمع نمایندگان استان گیلان و به منظور حضور در شورای اداری استان، نشست بزرگداشت روحانی شهید میرزاکوچک جنگلی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و گفتگوی زنده تلویزیونی وارد گیلان شد.

این در شرایطی است که از سه روز قبل اطلاع‌رسانی این مراسم به خبرنگاران توسط روابط عمومی استانداری گیلان صورت پذیرفته و حتی پیش بینی های حفاظتی مانند بررسی اقلامی مثل دوربین و تلفن همراه و ... که قرار بوده خبرنگاران با خود به داخل نشست ببرند، توسط تیم حفاظت رئیس مجلس طی دیروز و امروز صورت پذیرفته بود. با این حال برخوردهای ناپسند، پرت کردن کیف دوربین‌های عکاسان خبری، بی‌احترامی و ممانعت از ورود گوشی‌های همراه و تبلت که قبلا توسط همین تیم حفاظت مورد بررسی قرار گرفته بود، موجب شد تا عکاسان خبری و برخی خبرنگاران در اقدامی مشترک حضور در این مراسم را به دلیل رفتارهای دور از شأن با آنان توسط تیم حفاظت تحریم نمایند.

قابل تامل آن که برای لحظاتی حتی از حضور شهردار رشت که می بایست در این نشست به ارائه گزارش بپردازد، جلوگیری شد! البته از حضور عکاس روابط عمومی استانداری و برخی مسئولین و مدیران استانداری هم به این جلسه ممانعت به عمل آمد!

گفتنیست در سفر گذشته رییس مجلس به گیلان نیز تیم حفاظت وی اقدامات مشابهی را صورت داده بودند که با صبوری خبرنگاران و عکاسان موضوع به‌نوعی رفع‌ورجوع شد اما این بار خبرنگاران برای حفظ احترام خود، محل استانداری گیلان را ترک نمودند.

در پایان از مسئولینی که خواستار حضور خبرنگاران در چنین مراسماتی می شوند، درخواست می شود قبل از دعوت خبرنگاران، تمامی جوانب لازم را مدنظر قرار داده تا از بروز اتفاقات این چنینی جلوگیری شود.


 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار