تابناک / براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ای به بزرگی ۴,۸ درجه در مقیاس ریشتر در حوالی لنگرود رخ داد و گیلان را لرزاند.
کد خبر: ۵۳۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵ 06 December 2017
تابناک / براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ای به بزرگی ۴,۸ درجه در مقیاس ریشتر در حوالی لنگرود رخ داد و گیلان را لرزاند.

براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ای به بزرگی ۴,۸ درجه در مقیاس ریشتر ساعت ۱۸ و ۵۷ دقیقه و ۱۷ ثانیه در عمق ۲۳ کیلومتری زمین در حوالی لنگرود رخ داد و گیلان را لرزاند.

گزارش های رسیده از شهرستان های حاکیست این زلزله در بسیاری از شهرستان های گیلان احساس شده و لذا خواندن نماز آیات واجب است.

اولین روش خواندن نماز آیات این است که بعد از نیت و تکبیره الاحرام، حمد و سوره خوانده شود و به رکوع برود، سپس سر از رکوع برداشته و دوباره حمد و سوره را بخواند و به رکوع رود و باز سر از رکوع بردارد و حمد و سوره بخواند و به رکوع رود و سپس سر از رکوع بردارد و همین طور ادامه دهد تا یک رکعت پنج رکوعى که قبل از هر رکوعى حمد و سوره خوانده است انجام دهد، سپس به سجده رفته و دو سجده نماید و بعد براى رکعت دوم قیام کند و مانند رکعت اول انجام دهد و دو سجده را بجا آورد و بعد از آن تشهد بخواند و سلام دهد.

به گزارش ایکنا، امام صادق(ع) در مکارم الاخلاق فرمودند «هرگاه در شب و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه می ترسی آیه «۴۱ سوره فاطر» را قرائت كن» لذا این دعا برای ایمن شدن از زلزله و خراب شدن خانه است:

إِنَّ اللَّهَ یُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ كَانَ حَلِیمًا غَفُورًا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار