کد خبر: ۵۳۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 05 December 2017
تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه باید مشکلات را شناسایی و با زبان هنر ارائه دهیم گفت: هنری پایا و ماندگار است که در بطن جامعه بوده و مردمی باشد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز ( ۱۴ آذر ) در نشست خبری پنجمین جشنواره هفت در رشت با تبریک میلاد حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) گفت: در جهان امروز همه کارها باید دارای مشخصه ایی باشد که در نخستین گام باید تاثیر جامعه شناختی و بوم شناختی داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید مشکلات را شناسایی و با زبان لطیف هنر ارائه دهیم تا در جهان کارگشا باشد تصریح کرد: همگانی کردن هنر دومین اصل مهم است و مراکز دولتی نباید به عنوان کارگزار کارهای هنری عمل کنند بلکه باید راهبرد داشته و نظارت کنند، هنری پایا خواهد بود که در بطن جامعه بوده و مردمی باشد.


فاضلی با تصریح اینکه در هنر چگونه گفتن مهم است تاکید کرد: دخالت در تولید هنر امکانپذیر نیست و نباید بعد فرمایشی  باشد.

 

وی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره هنری هفت اظهار کرد: این جشنواره از سال ۹۲ آغاز  شده و امسال در دو بازه زمانی و طی هشت روز برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این جشنواره  شامل موضوعات مختلف است افزود: وحشت، ازدواج، عصبانیت، شوک، تنش درونی، محیط زیست، موبایل، مصرف کالای ایرانی، انتقاد، کتابخوانی از جمله موضوعات است.

 

وی با اشاره به موضوع انتقاد در جشنواره تاکید کرد: نقد بیان کاستی ها و قوت هاست و زبان مخصوص خود را دارد اگر انتقاد پذیر نباشیم به روزمرگی خواهیم افتاد.

 

فاضلی با تصریح اینکه ارزش هنر این است که ما را به سمت دنیای آرمانی حرکت می دهد گفت: شاهنامه شناسنامه ملی ماست و خرد جمعی در طول تاریخ شناسنامه ملی ما را که برخواسته از افسانه ها، اسطوره ها و داستان های ماست، شاهنامه معرفی می کند.


وی تاکید کرد: باید داستان های کهن ایرانی را به تصویر بکشیم تا بتوانیم با الگوهای امروز کودکان چون شرک و غیره مقابله کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هنر زبان مردم است و باید با هنر به وقایع توان  ببخشیم اذعان کرد: اگر امروز موسیقی ما پایدار مانده چون هوش ایرانی ردیف های موسیقی را در زبان تعذیه حفظ کردند و این هوشمندی در عرصه های مختلف بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های هنری را در استان فراهم کنیم  افزود: یکی از معضلات ما عدم وجود فصای لازم برای بازنمایی گروه های هنری است و اگر تالار مرکزی افتتاح شود این مشکل حل می شود.

 

فاضلی خاطرنشان کرد:  مشکلات استان را رصد و در زبان هنر بیان کنیم زیرا جز با زبان هنر بیان این آسیب ها درمانی ندارد و جز با مردمی کردن این هنر نمی توان مردم را از این آسیب ها مصون کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار