اندراحوالات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان ؛
تابناک / سرمایه گذار و مدیر خدمات خودرویی بنی رستم شهر مرزی آستارا که دارایی خود را برای ایجاد این مرکز بزرگ هزینه کرده برای پرداخت نشدن سرمایه در گردش مصوب و رفتن زیر بار مضاربه سنگین، از مسئولان امر گلایه مند است.
کد خبر: ۵۳۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 05 December 2017
تابناک / سرمایه گذار و مدیر خدمات خودرویی بنی رستم شهر مرزی آستارا که دارایی خود را برای ایجاد این مرکز بزرگ هزینه کرده برای پرداخت نشدن سرمایه در گردش مصوب و رفتن زیر بار مضاربه سنگین، از مسئولان امر گلایه مند است.

اسماعیل بنی رستم سرمایه گذار و مدیر نمایندگی فروش، خدمات پس از فروش و معاینه فنی خودروهای سبک آستارا روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از سال 1385 با حدود 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری شخصی در زمینی به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع با ایجاد این مجموعه بزرگ، زمینه اشتغال مستقیم 50 نفر و غیرمستقیم حدود 120 نفر را فراهم کرده ام.
 
وی افزود: این مجموعه بزرگ را در شرایط تحریم، رکود بازار خودرو و فعالیت پویش مردمی امتناع از خرید خودرو صفر در سال های 94 و 93 با تلاش مستمر همکارانم اداره کرده ، اما همواره از بی توجهی مسئولان در پیگیری و ارائه تسهیلات مصوب رنج برده ام.
 
وی اظهار کرد: آبان ماه 1392 با تصویب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان، از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای دریافت 10 هزار میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش به سرپرستی بانک ملت استان معرفی شدم، اما با وجود داشتن توان ضمانت کافی و نبود مشکل اداری و بانکی، بعد از گذشت چهار سال ریالی پرداخت نشده است.
 
بنی رسم ادامه داد: در آبان ماه 1395 فرمانداری آستارا با اعلام کتبی موفقیت مرکز خدمات خودرویی من در کارآفرینی و اشتغال، پرداخت تسهیلات مصوب را طی نامه ای از معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان پیگیری کرد، اما نتیجه ای حاصل نشده است.
 
او بیان کرد: به دنبال محقق نشدن وعده و دستور مسئولان، برای حل مشکلات مالی مرکز خدمات خودرویی با گردش حساب شخصی خود، 2 میلیارد و 700 میلیون ریال وام مضاربه دریافت کردم اما به علت مشکلات مالی و سود بالا، در بازپرداخت آن با مشکل مواجه شده ام و جریمه های سنگینش آزار دهنده است.
 
مدیر خدمات خودرویی بنی رستم افزود: با وجود دریافت تقدیرنامه های متعدد از جشنواره ها و مراجع اداری و خدماتی مختلف و تجلیل به عنوان کارآفرین برتر، از بی تاثیری مکاتبات و دستورات اداری در پرداخت وام مصوب و مقاومت بانک عامل در این خصوص متعجب و گلایه مندم.
 
بنی رستم ادامه داد: پرداخت تسهیلات مصوب می توانست زمینه توسعه مرکز خدمات خودرویی و اشتغال دهها جوان دیگر را فراهم کند و با توجه به نزدیکی مرکز به خط آهن آستارا – آستارا، این مرکز در آینده نزدیک می تواند به عنوان بازوی صادرات خودرو فعالیت کند، اما بی توجهی مسئولان دلسرد کننده است.
 
ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، بیشترین مراجعات مردمی به دفتر خود را مربوط به جوانان بیکار و والدین دارای فرزند بیکار اعلام می کند و ایجاد اشتغال در شرایط کنونی جامعه را، مهمترین خدمت به مردم می داند.
 
یونس رنجکش فرماندار آستارا نیز با اشاره به شمار قابل توجه بیکاران در این شهرستان و محدودیت جذب در دستگاه های اداری، بر لزوم هدایت جوانان به مهارت آموزی و درآمدزایی در بازار کار تاکید می کند و بارها از مسئولان خواسته است، با حذف کاغذبازی اداری و تسهیل دسترسی کارآفرینان به تسهیلات بانکی، زمینه اشتغال و کارآفرینی را در آستارا ایجاد کنند.
 
** با توجه به تاکید مصرح بند نخست سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تامین شرایط و فعال سازی امکانات، منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور برای کارآفرینی، از مسئولان امر انتظار می رود با جامه عمل پوشاندن به آن و گشودن گره بانکی خدمات خودرویی بنی رستم در آستارا، زمینه توسعه و اشتغالزایی بیشتر آن را فراهم و انگیزه کارآفرینی در سرمایه گذاران دیگر را ایجاد کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار