کد خبر: ۵۳۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۳ 04 December 2017
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ضعف دستگاه دیپلماسی گفت: در بعد مسائل سیاست خارجی و امنیت ملی نمی‌توان نمره قابل قبولی به دولت روحانی داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، در واکنش به گزارش عملکرد صدروزه رئیس‌جمهوری به ضعف دولت در حوزه سیاست خارجی پرداخت و اظهار کرد: در بسیاری از موارد دیپلماسی کشور منفعلانه عمل می‌کند که توقع ما این است دولت در برابر مسائل جهانی دیپلماسی فعال‌تر از وضع موجود را در پیش بگیرد.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه به فرانسه و مقارن شدن آن سفر با برگزاری گردهمایی منافقان در کشور مذکور افزود: معنا ندارد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران وقتی به فرانسه سفر می‌کند و متوجه می‌شود منافقان که همان دشمنان قسم خوردن نظام و انقلاب در همان زمان نشست دارند، در اجلاس شرکت کند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ظریف اگر قبل سفر از این مراسم باخبر بود باید سفر را لغو و اگر حین سفر مطلع می‌شد یا باید اجلاس را ترک و یا تهدید به ترک سفر می‌کرد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی همچنین به تحولات منطقه و نقش آل سعود در مهره چینی‌ها و بازی‌های منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: در خصوص روابط دیپلماتیک عربستان سعودی با سایر کشورهای منطقه نیز دولت باید فعال‌تر برخورد می‌کرد چون برخی از کشورهایی که اکنون با آل سعود ارتباط دارند در گذشته شاهد روابط قوی آن‌ها با جمهوری اسلامی بوده‌ایم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: پرداختن بیش‌ازحد دولت به برجام موجب شد تا منطقه از دست ایران ول شود و عربستان سعودی نیز آن‌جور که دلش خواست، توانست از آن بهره‌برداری کند.

عضو مجمع نمایندگان استان قم در خانه ملت با اشاره به نقش ضعیف دولت در تأمین امنیت کشور گفت: وقتی داعش وارد کشور می‌شود و حمله انتحاری و تروریستی انجام می‌دهد این اقدام بیانگر قدرت داعش نیست بلکه دلیلش را باید در ضعف دستگاه‌های امنیتی جویا شد.

ذوالنور همچنین به تبیین تهدیدهای ایجادشده فضای سایبری در کشور و بحران‌های ناشی از عدم کنترل آن پرداخت و خاطرنشان کرد: فضای مجازی در برخی از مسائل کشور در حال ایجاد مشکلات و معضلات امنیتی است که فعالیت بیشتر دستگاه‌های امنیتی در مقابل چپاول آن‌ها از نظام را می‌طلبد.

وی راهکاری نیز برای کنترل فضای مجازی ارائه کرد و گفت: دولت می‌تواند با تلفیق توان و تعامل وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات از تعارضات بسیار دشمنان به انقلاب و مردم جلوگیری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت و جبران ضعف‌های امنیتی از سوی دولت بیان کرد: در بعد مسائل سیاست خارجی و امنیت ملی نمی‌توان نمره قابل قبولی به دولت روحانی داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار