سرمربی تیم ملی ایران معتقد است اگر داور برای ما مقابل آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پنالتی می‌گرفت، شرایط برای صعود ایران تغییر پیدا می‌کرد.
کد خبر: ۵۳۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 30 November 2017
به گزارش تابناک : کارلوس کی‌روش چهارشنبه به روسیه سفر کرد تا در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشته باشد.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این کشور با خبرنگاران آرژانتینی مصاحبه کرد.
او درباره بازی تیم ملی ایران و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴، بازیکنان آرژانتینی، گل لیونل مسی به ایران و تفاوت تیم‌های آسیایی، آفریقایی با تیم‌های آمریکای جنوبی و اروپا صحبت کرد.
کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران گفت:
با بازیکنان آرژانتینی زیادی کار کرده‌ام. گابریل هاینزه را به خوبی می‌شناسم. امیدوارم هرکجا که باشد خوب باشد، همچنین خوان سپاستین ورون را می‌شناسم اما مهم‌ترین خاطره من یا به عبارتی تلخ‌ترین خاطره‌ام از لیونل مسی است. او با گلزنی‌اش نتیجه دیدار ایران و آرژانتین را عوض کرد، خاطره زیادی از بازیکنان آرژانتینی دارم.
کی‌روش در ادامه اظهار کرد:
متاسفانه پیش از به ثمر رساندن گل مسی، بازیکنی که توپ را در اختیار داشت چپ پا بود و نمی‌توانست با پای راست ضربه بزند. با این حال زمانی که مسی حرکت هوشمندانه‌ای انجام می‌دهد، توقف او سخت است. آرژانتین در مجموع خوب بازی کرد اما اگر داور آن پنالتی را به نفع ما اعلام می‌کرد شرایط برای صعود ما به مرحله بعد تغییر پید ا می‌کرد.
کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران عملکرد آرژانتین را در مرحله گروهی بد عنوان نکرد و افزود:
آرژانتین برابر ایران خوب بازی کرد اما بازی فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشتیم و افتخار می‌کنم چنین عملکردی را برابر یک تیم بزرگ داشتیم.
او افزود:
مسی یک انسان است و می‌توان او را کنترل کرد اما بازیکنان بزرگ در لحظات سخت و دشوار تعیین کننده هستند. بازیکنانی همچون کریستیانو رونالدو، فیگو، رونالدو نازاریو و نیمار تاریخ فوتبال را می‌سازند و ما نیز آنها تحسین می‌کنیم. تیم‌هایی مانند برزیل، آلمان، اسپانیا، فرانسه وآرژانتین همیشه با هدف قهرمانی به جام جهانی می‌روند اما تیم‌های آسیایی و آفریقایی تنها برای یک نمایش برجسته خود را به این رقابت‌ها می‌رسانند.
کی روش در این باره گفت:
باید صادق بود. خیلی سخت است که تیم‌های آسیایی و آفریقایی به قهرمانی فکر کنند چون پیشرفت در کشورهای آفریقایی و آسیایی آرام پیش می‌رود. نحوه آماده سازی در اروپا و آمریکای جنوبی کاملا متفاوت است و تیم‌ها تمرینات سختی انجام می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود آنها آمادگی خیلی خوبی پیدا کنند. بین قاره آمریکای جنوبی و اروپا با آسیا و آفریقا تفاوت زیاد است. این موضوع فقط به تمرین کردن و آماده‌سازی خوب بستگی ندارد، چون رقابت‌های قهرمانی در اروپا و آمریکای جنوبی کاملا پیشرفته است و سطح بالایی دارد. همچنین قوانین فیفا نیز فاصله را بیشتر می‌کند. زمانی که ۴ روز برای آماده سازی تیم‌های ملی در نظر گرفته می‌شود نمی‌توان به خوبی خود را برای بازی‌ها آماده کرد. بازیکنانی مانند رونالدو و مسی که در بالاترین سطح بازی می‌کنند و هر سه روز یک بار به میدان می‌روند، می‌توانند در این مدت کوتاه خود را آماده کنند اما برای کشورهایی مانند ایران، عربستان و یا غنا این تعداد روز کافی نیست و این موضوع باعث می‌شود نه تنها فاصله کمتر نشود بلکه بیشتر هم می‌شود.






منبع : پارس فوتبال 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار