بعد از گذشت دو ماه ؛
تابناک / مشخص است نوعی کم اعتنایی خاصی در بین مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به دستور استاندار وجود دارد که اگر نسبت به آن برخوردی صورت نگیرد هیچ وقت نمی تواند استاندار را در بزنگاه های حساس بعدی با قاطعیت نشان دهد.
کد خبر: ۵۲۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 26 November 2017
تابناک / مشخص است نوعی کم اعتنایی خاصی در بین مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به دستور استاندار وجود دارد که اگر نسبت به آن برخوردی صورت نگیرد هیچ وقت نمی تواند استاندار را در بزنگاه های حساس بعدی با قاطعیت نشان دهد.

مهلت دو ماهه استاندار گیلان  برای  بکارگیری جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی در سطح مدیران اجرایی استان گیلان به پایان رسید و همان طور که حدس زده می شد با مقاومت های غیر مستقیمی که روبه رو می شد به نتیجه چندان روشنی نرسید.

همانطور که قبلا نیز گفته شد در دستگاه هایی چون آموزش و پرورش، محیط زیست، توزیع برق، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی  این موارد نمود بیشتری دارد. زیرا متخصصان جوان و زن در این حوزه ها حضور  بیشتری دارند. در این زمینه حتی مدیران حاضر به پاسخگوئی مشخصی نیز نشدند.
 
تنها به دنبال مطلب گیل خبر آموزش و پرورش گیلان جوابیه ای صادر کرد و به انتصاب یک زن جوان به عنوان مشاور در ماه اخیر به عنوان استفاده از بانوان و جوانان در حوزه مدیریتی اشاره کرد. در حالی که طی دستور ابلاغیه استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی موظف بودند  حداقل یک نفر از معاونین خود و دو تا سه نفر از رؤسای ادارات تابعه شهرستانی را (با توجه به شرایط منابع انسانی آن دستگاه بنا به تشخیص کارگروه) از بین «بانوان» یا «جوانان کمتر از ۴۰سال سن»، برگزینند. نه آن که تنها به انتصاب مشاوره ها بسنده کنند.

مشخص است نوعی کم اعتنایی خاصی در بین مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به دستور استاندار وجود دارد که اگر نسبت به آن برخوردی صورت نگیرد هیچ وقت نمی تواند استاندار را در بزنگاه های حساس بعدی با قاطعیت نشان دهد. البته در این زمینه قرار بود معاون اقتصادی و توسعه انسانی استانداری به عنوان رئیس کارگروهی در زمینه  راهبری، پیگیری و نظارت  این دستگاه به کار مشغول باشد که همان طور که بسیاری می دانند در دو ماه گذشته استانداری خالی از چنین پستی بود تا این کارگروه چندان نتواند در کار خود نظارت و پیگیری نماید.

هرچه است فرصت دو ماهه استاندار به پایان رسید و حال مشخص نیست چه واکنشی از سوی استانداری نسبت به عدم تحقق این ابلاغیه صورت می گیرد. خوب است در برهه فعلی حدقل گزارش کاری در این زمینه ارائه شود تا بیشتر نسبت به آن شفاف سازی بیشتری صورت گیرد.
 
آن چه مشخص مقاومت بازنشستگان سیاسی و تفکرات مردسالارانه در بخش مدیریتی استان است که نسبت به عدم تحقق چنین درخواستی دست بالاتر را گرفته است./گیل خبر
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار