تابناک / استاندار البرز با بیان اینکه حوزه جوانان را باید بصورت عملیاتی فعال کنیم و فقط در حد شعار نباشد، تاکید کرد: در بخش مدیریتی باید از ظرفیت جوانان بهره مند شویم.
کد خبر: ۵۲۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷ 23 November 2017
تابناک / استاندار البرز با بیان اینکه حوزه جوانان را باید بصورت عملیاتی فعال کنیم و فقط در حد شعار نباشد، تاکید کرد: در بخش مدیریتی باید از ظرفیت جوانان بهره مند شویم.

محمدعلی‌نجفی در جلسه«شورای ورزش همگانی استان و ستاد ساماندهی امور جوانان» با تأکید بر اینکه جلسات استان جای ارائه گزارش عملکرد نیست بلکه جایگاه اتخاذ تصمیمات کلان و توسعه‌محورانه است، اظهار داشت: نباید خود را محدود به ارائه گزارش عملکرد کنیم تا  وزارتخانه به ما نمره‌عالی بدهد، بلکه‌جلساتی همانند ستاد ساماندهی امور جوانان را پس از کارگروه‌های کارشناسی شده وارد نشست های استانی کنیم.

استاندار البرز گفت: همه ادارات تکالیفی دارند؛ از مدیران تا فرمانداران و شهرداران اما جلسات استانی را نباید جایگاه ارائه گزارش عملکرد 4 ساله خود بدانند.

رئیس شورای ورزش همگانی استان گفت: از ورزش همگانی و انفرادی حمایت می‌کنیم و همه اعضای این شورا نیز باید کمک کنند تا  مکان‌های ورزشی مناسب در استان پیش‌بینی شود و علاوه پیگیری تخصیص سهم 50 درصدی وزارت ورزش و جوانان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز سهم خود را اختصاص دهد تا شاهد ارتقا جایگاه  ورزش استان باشیم.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه پیگیری هیچ طرح مصوبی بدون اعتبار در حوزه اجرا عملا قابل تعریف نیست، بیان کرد: هر طرح باید برای پیگیری مصوبه اعتباری داشته باشد، نمی‌توان وسط کار از دستگاه و سازمانی بخواهیم به طرحی که هیچ اعتباری برای آن تخصیص پیدا نکرده تأمین اعتبار داشته باشد در این زمینه طرح هایی قابل پذیرش و حمایت است که ردیف اعتباری تعریف شده داشته باشد.

 نجفی در بخش دیگری طرح (تروما) را که به صورت پایلوت کشوری در استان گیلان به انجام رسیده مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه عمده آمار تلافات جاده ای ناشی از به موقع نرسیدن حادثه دیدگان به مراکز درمانی اعلام می‌شود، گفت: در استان البرز شاهد اجرای طرح تروما نیستیم و نیاز است که در البرز نیز این طرح اجرایی شود، در طراحی اجرای این سیستم  از تمامی  منظرها  به نیازهای حوزه پزشکی توجه شده است، در استان البرز شاهد اجرای طرح تروما نیستیم در این طرح از پدافند غیرعامل، طرح های اورژانس، آمبولانس و.. دیده شده است.

استاندار البرز در ادامه بیان کرد: تمامی طرح هایی که در استان اجرا می شود برای ایجاد شغل است، حتی اگر این ظرفیت سازی شغلی برای تنها 2 نفر باشد، بنابراین طرح هایی که در زمینه گردشگری مطرح می شود که 200 میلیون یورو برای آن سرمایه صرف شده و 25 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند اگر از راه خودش مسیر را طی کند و مکاتبات لازم را نیز به انجام رساند و از مجرای قانون حرکت کند، قطعا مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به دنبال ایجاد بسترهای اشتغال برای جوانان هستیم، به ویژه اینکه طرح های گردشگری بنوعی اشتغالزایی دارد.

 نجفی تصریح کرد: برای توسعه و ایجاد طرح هایی که به ایجاد شغل منتهی می شود تمام معاونان استاندار باید درگیر کار شوند و مدیران اقتصادی ذیربط نیز پیگیر کار باشند و موانع را برطرف کنند.

وی وجود قهرمانی چون"کیمیا علیزاده " ها را افتخارات استان دانست و گفت:ورزش قهرمانی و پهلوانی در البرز باید توسعه و ارتقا جایگاه پیدا کند.

استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی نباید از منظر امنیتی به مسائل نگاه کرد، گفت: در بحث فضای مجازی هم باید تلاش کرد تا با اجرای طرح های جایگزین  از ناهنجاری ها کاست و تلاش کنیم تا اثرات منفی را به حداقل کاهش دهیم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه جوانان از شعار دادن خسته شده اند، گفت: حوزه جوانان را باید بصورت عملیاتی فعال کنیم و فقط در حد شعار نباشد، در بخش مدیریتی نیز از ظرفیت جوانان بهره مند شویم.

استاندار البرز در ادامه افزود: نباید تصور کنیم جوانان در اجرای امور ممکن است خطا داشته باشند، ایراد و خطا در کار جوانان ایرادی ندارد باید عرصه و میدان را برای ورود جوانان باز کنیم چرا که این آزمون ها و خطاهاست که جوانان ما را کار آزموده می سازد.

وی  تصریح کرد: از واگذاری امور به جوانان هراسی نداشته باشیم و جوانی را بهانه عدم واگذاری پست های مدیریتی ندانیم و همه کمک کنیم تا استعدادهای نسل جوان به سمت مثبت هدایت و سوق پیدا کند.

تشریح برنامه‌های‌طرح تدبیر زندگی ویژه زوج‌های جوان و آسیب‌های فضای‌مجازی از دیگر موضوعات این نشست بشمار می رفت.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
"وی همچنین با تأکید بر اینکه جوانان از شعار دادن خسته شده اند"
اوسی جون باید می گفتی جوانان از شنیدن شعار توسط فسیل های قرن گذشته خسته شده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار