تابناک / شهردار لاهيجان ميزبان دكتر سيد كاظم سجادي سفير ايران در ارمنستان بود.
کد خبر: ۵۲۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 21 November 2017
تابناک / شهردار لاهيجان ميزبان دكتر سيد كاظم سجادي سفير ايران در ارمنستان بود.
 
شهردار لاهيجان در اين ديدار صميمي با تشريح برنامه هاي خود براي توسعه و تحولات در اين شهر، عنوان كرد: لاهيجان يكي از شهرهاي مطرح و مهم استان گيلان و يك شهر نمونه گردشگري است و پتانسيل بالايي براي جذب گردشگر و سرمايه گذاران خارجي و … در اين شهر وجود دارد.
 
مسعود كاظمي افزود: در برنامه اي كه براي توسعه اين شهر و همچنين تكميل زير ساخت ها در دست تهيه داريم، به توسعه زيرساخت هاي گردشگري و همچنين روابط و تعاملات دو طرفه ميان اين شهر با شهرها و حتي كشورهاي ديگر نگاه ويژه اي شده است.
 
وي خاطرنشان كرد: شهرداري لاهيجان نسبت به تهيه بسته هاي سرمايه گذاري از طريق دفتر سرمايه گذاري اقدام كرده است، لاهيجان در آينده نزديك يكي از پتانسيل هاي ويژه خاورميانه و مقصد گردشگران قرار خواهد گرفت.
 
در ادامه سفير جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان با ابراز خشنودي از برگزاري اين نشست صميمي گفت: ارمنستان كشور كوچكي با جمعيت حدود سه  ميليون نفر مي‌باشد اما ارامنه ظرفيت اصلي اي هستند كه در دنيا تقسيم شده‌اند، حدود شش ميليون نفر آن‌ها در خارج از كشور زندگي مي‌كنند از اين شش ميليون حدود ۴۰ الي ۵۰ هزار نفر آن ها در ايران، ۵۰۰ هزار نفر در فرانسه، دو ميليون نفر در روسيه، يك ميليون در آمريكا و …  ساكن و مقيم آن كشور مي‌باشند.
سيد كاظم سجادي با اشاره به اينكه ارامنه در بسياري از كشور ها جزء بزرگترين سرمايه گذاران و صاحبان مقام مي‌باشند و ظرفيت بسيار خوبي براي ايراني ها محسوب مي‌شوند گفت: به دليل مشكلات قديمي، درگيري‌ها و … و محدود شدن و بسته شدن مرزهاي ارمنستان با  برخي از كشور‌هاي همسايه، ارمني‌ها تمايل بسيار زيادي به ارتباط با كشور ايران دارند و اين يك فرصت براي ايجاد تحولات محسوب مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: به لطف خدا با تعاملات خوب انجام شده، در مباحث فرهنگي، گردشگري، سرمايه گذاري و … شاهد اتفاقات خوبي در منطقه به خصوص شهر زيباي لاهيجان خواهيم بود.
سجادي گفت: در مناسبت هاي مختلف مي‌توان جشنواره‌هاي فرهنگي و هنري مشتركي را برگزار كرد و توانمدي‌ها و پتانسيال‌هاي شهر لاهيجان را در اين بخش‌ها به نمايش گذاشت و از بخش گردشگري و ظرفيت‌هاي آن نهايت استفاده را كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار