آنچه در در پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت گذشت ؛
تابناک / اجرای طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری رشت (ساختار شیشه ای شورا و شهرداری) غروب روز دوشنبه در پانزدهمین جلسه شورای اسلامی این کلانشهر پیشنهاد و متن کامل این طرح تحویل شورا شد.
کد خبر: ۵۲۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵ 21 November 2017
تابناک / اجرای طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری رشت (ساختار شیشه ای شورا و شهرداری) غروب روز دوشنبه در پانزدهمین جلسه شورای اسلامی این کلانشهر پیشنهاد و متن کامل این طرح تحویل شورا شد.

این طرح توسط رضا رسولی یکی از اعضای شورای اسلامی رشت در سه ماده و یک تبصره برای بررسی و تصویب در جلسات بعدی در صحن شورای اسلامی این کلانشهر ارایه شد.
 
رسولی در تشریح یکی از مفاد این طرح با عنوان شفاف سازی مذاکرات و عملکرد شورای رشت بیان داشت: علنی بودن جلسات و حضور مردم و نمایندگان افکار عمومی در آن، نه تنها تهدید نیست، بلکه فرصتی برای شوراست ، چرا که حضور آنها در جلسه های شورا، باعث می شود تا اعضای شورا با دقت بیشتری اظهار نظر کنند و تصمیم گیری ها نیز با دقت بیشتر انجام گیرد.
 
وی اظهار داشت: ایجاد امکان پخش زنده مذاکرات شورای اسلامی رشت در جلسات علنی به صورت صوتی یا صوتی و تصویری از طریق پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر رشت، استقرار و به روز رسانی سامانه جامع و الکترونیک تصمیات شورای اسلامی رشت از جمله طرح ها، لوایح، گردش کار آنها در هیات رییسه، کمیسیون ها و صحن علنی شورا از بندهای این ماده است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت در ادامه متذکر شد: شهرداری رشت مکلف است گزارش اقدامات خود در باره شفافیت، مبارزه با فساد، انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را هر سال تا پایان بهمن ماه به شورای اسلامی تقدیم و برای اطلاع عموم منتشر کند.
وی در ادامه بیان داشت: در راستای اجرایی کردن مفاد ماده 10 (قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات) در رابطه با سازمان های عمومی ، شهرداری رشت مکلف است نسبت به انتشار کتاب اطلاعاتی و درج مواردی از جمله بودجه سالانه، اخرین گزارش تفریغ بودجه، گزارش عملکرد سالانه، اهداف ، وظایف، سیاست ها، خطی مشی ها و ساختار را حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغیه این مصوبه اقدام کند.
رسولی ابراز امیدواری کرد تا با تصویب این طرح با خرد جمعی اعضای شورا، به طور کاملا الکترونیک و نظام مند با سامانه های نفوذناپذیر و خودپایش برای شفاف سازی مجموعه ساختاری شهرداری اقدام کنیم.

*منتظر تحول در حوزه مدیریت شهری کلانشهر رشت هستیم
فاطمه شیرزاد یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت با بیان این که منتظریم تا شاهد تحول در حوزه مدیریت شهری باشیم، اظهار کرد: مسعود نصرتی شهردار این کلانشهر بایستی به این مهم توجه داشته باشند.
وی بیان داشت: شهردار با تمام توان برای بهبود وضعیت شهر و همکاران شهرداری به ویژه در پرداخت به موقع حقوق پاکبانان شهرداری اهتمام داشته باشند.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در ادامه گفت: با توجه به مشکلات فراوان شهرداری این کلانشهر قرار شد که شهردار برنامه ای را ارایه دهند تا بر آن اساس برنامه ها را در دستور کار قرار دهیم اما تاکنون برنامه ای به دست ما نرسیده است.
اسماعیل حاجی پور با انتقاد از وضعیت نامناسب آسفالت در کلانشهر رشت و تصریح کرد: در امور آسفالت نظارت ها به خوبی انجام نمی شود.
وی با بیان این که شهردار برای تهیه ابلاغیه بودجه سال 97 وقت زیادی ندارد، اظهار کرد: از شهردار می خواهیم که بودجه واقعی را اعلام کنند.
*نطق های اعضا به نتیجه نمی رسد
حامد عبداللهی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان این که نطق های اعضا به نتیجه نمی رسد، اضافه کرد: انتظار است تا مشکلاتی که در قالب نطق های اعضای شورا در صحن بیان می شود، رسیدگی و برای رفع آنها اقدام شود.
 
وی بیان داشت: با گذشت چندین ماه از دوره شورای پنجم ، هیچ تحولی در حوزه مدیریت شهری کلانشهر رشت نمی بینم در حالیکه مردم با انتخاب ما، از اعضای شورا انتظار کار و تحول در مجموعه شهری را دارند.
 
وی با بیان این که تا این لحظه از عملکرد خود در شورای پنجم راضی نیست از مردم بابت اعتمادی که به او کرده اند و این که تاکنون هیچ کاری در مجموعه شهری رشت انجام نگرفت، عذرخواهی کرد.
 
در ادامه این جلسه لایحه معرفی یک نفر از اعضای شورای رشت برای حضور در نشست چهار روزه کارگروه شهرهای خلاق خوراک شناسی در یکی از شهرهای ترکیه با مخالفت شدید فاطمه شیرزاد مواجه شد، او بیان داشت: در سفرهایی که با هزینه شهرداری در این رابطه داشته ایم ، هیچ گزارشی دریافت نکرده ایم.
هیچ یک از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت برای حضور در نشست یاد شده اعلام آمادگی نکردند.
در ادامه پانزدهمین جلسه شورای اسلامی رشت در غروب امروز مسعود نصرتی شهردار این کلانشهر برای ارایه گزارش در صحن شورا حضور یافت که البته ادامه جلسه شورا، بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروندرشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
شهردار محترم رشت که کارنامه درخشانی در شهر قزوین داشته جهت تداوم اینراه در شهرداری رشت باید نسبت به تغییرات اساسی در باندهایی که در شهرداری مناطق علی الخصوص شهرداری منطقه 5 با زیر پا گذاشتن شان قانون ومقررات شهرداری شهروندان را ازارواذیت میکنند تا باهداف ومطامع خود برسند بازنگری اساسی نمایند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار