کد خبر: ۵۲۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 20 November 2017
تابناک / فرمانده سپاه قدس گیلان از حضور بیش از 20 تیم جهادی از گیلان در منطقه زلزله زده غرب کشور خبر داد و گفت: حدود 283 گروه جهادی از کل کشور در مناطق زلزله زده اعم از عمرانی، روان کاوی، پزشکی و غیره حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمد عبدالله پور پیش از ظهر امروز در دیدار بسیجیان با نماینده ولی فقیه در گیلان به خدمات یک ساله بسیج مستضعفین در سطح استان اشاره و اظهار کرد: بسیج در عرصه محرومیت زدایی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغال فعالیت های زیادی در استان دارد.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته سپاه با همکاری کمیته امداد یک هزار واحد مسکن محرومین را به متقاضیان مسکن و محرومان تحویل داده است، افزود: بسیج در عرصه خدمات رسانی و عمرانی تنها به ساخت مسکن محرومین محصور نیست بلکه در حادثه اخیر زلزله کرمانشاه، تعدادی از نیروهای متخصص اعم از پزشک و غیره در منطقه دالاهو حضور دارند و خدمات شایسته ای را ارائه می کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ظرف دو ماه آینده اسکان موقت سپاه برای زلزله زدگان آماده می شود، گفت: به مردم کرمانشاه قول خواهیم داد که طی مدت کوتاهی مشکلاتشان را از همه جهات حل خواهیم کرد.

سردار عبدالله پور با اشاره به کاهش محسوس دما در غرب کشور خاطرنشان کرد: سرما در کرمانشاه بسیار زیاد است و طبق برنامه ریزی ها مقرر شده حداقل یک چراغ نفتی تهیه و به دست زلزله زدگان برسد.

وی از حضور بیش از 20 تیم جهادی از گیلان در منطقه زلزله زده غرب کشور خبر داد و افزود: حدود 283 گروه جهادی از کل کشور در مناطق زلزله زده اعم از عمرانی، روان کاوی، پزشکی و غیره حضور دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه های فرهنگی انجام شده از سوی بسیج و سپاه در استان بیان کرد: طی یک سال گذشته 900 یادواره شهید در استان گیلان برگزار شده و یک دوره رزمایش فرهنگی رزمی به نام ستارگان درخشان را نیز برای شهروندان رشتی اجرا کردیم.

عبدالله پور با اشاره به اردوی راهیان نور دانش آموزی گفت: 28 هزار نفر از دانش آموزان و بسیحیان گیلان به مناطق عملیاتی جهت بازدید اعزام شده اند.

وی همچنین به استقبال و بدرقه سپاه از زائران خارجی اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: سپاه برای اربعین امسال مسئولیت استقبال و بدرقه از زائران خارجی که از قفقاز و آذربایجان در گیلان ورود می کردند را داشت و تا مرز شلمچه زائران را همراهی و در زمان برگشت نیز تا آستارا آنها را همراهی می کرد.

 فرمانده سپاه قدس گیلان به اقدامات سپاه در حوزه دفاعی نیز پرداخت و خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از پیشرفت هایی که در منطقه مقاومت داریم حاصل تلاش و جان فشانی های رزمندگان گیلانی است که همچنان در منطقه حضور دارند.

عبدالله پور تصریح کرد: هر جا که سردار سلیمانی در پیشرفت ها با مانعی برخورد می کنند حضور رزمندگان گیلانی بود که کار ساز شد.

وی با اشاره به عملکرد بسیج بسیج در حوزه اشتغال‌زایی گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد 796 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی به متقاضیان بسیجی پرداخت شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان اظهار کرد: 300 بسیجی مهندس کشاورزی در گیلان حضور دارند و که با مجموعه دولت همکاری  دارند و امیدوارم شاهد تحول در حوزه برنج باشیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه کلید حل مشکلات کشور در به کار گیری توانایی بسیج است، گفت:به فرموده رهبری اگر بسیجیان از بسیجان قافل شوند در آتش جهنم خواهند سوخت، ما به عنوان سربازان ولایت هر فرمانی در هر ناجیه داده شود آماده جانفشانی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار