کد خبر: ۵۲۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۱ 18 November 2017
تابناک / امام‌جمعه آستارا فقر اقتصادی، مشکلات روحی و روانی، درگیری‌های خانوادگی و به دنبال آن افزایش طلاق، سرقت و فحشا را از جمله تبعات بحران بیکاری در جامعه دانست و گفت: روزانه خانواده جوانان بیکار به دفاتر نماینده مردم، امام‌جمعه و فرماندار شهرستان آستارا مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، تقوا را تبعیت از دستورات الهی و انجام به‌موقع و صحیح واجبات دینی دانست و اظهار کرد: در تقوای الهی نماز بر همه‌چیز تقدم پیدا می‌کند.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به سالروز ارتحال رسول خدا، ایشان را دارای سعه‌صدر بالا، پایبند به عهد و پیمان، مهربان و نرم‌خو با اطرافیان و مردم دانست و تصریح کرد: در مسئولین سعه‌صدر وجود نداشته و با کوچک‌ترین انتقاد از دست مردم و منتقدین دلسوز نظام ناراحت می‌شوند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن هفته بسیج قرار داریم، خاطرنشان کرد: بسیج چه در زمان دوران دفاع مقدس و چه در زمان حاضر یک قدرت بسیار بزرگ برای کشور محسوب می‌شود و باید از ظرفیت بزرگ بسیج در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و بین‌المللی استفاده شود.  

وی با تصریح براینکه در جریان زلزله اخیر کرمانشاه تعداد زیادی از هم‌وطنان ما جان خود را ازدست‌داده و یک عده هم بی‌خانمان شدند، بیان کرد: از مردم فهیم و خیر شهرستان آستارا انتظار داریم در خصوص امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور پیش‌قدم شوند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه معضل بیکاری به بحران جدی تبدیل‌شده و جامعه به‌شدت با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، گفت: بحران بیکاری خانواده‌ها را مورد اذیت قرار داده و روزانه خانواده جوانان بیکار به دفاتر نماینده مردم، امام‌جمعه و فرماندار شهرستان آستارا مراجعه می‌کنند.

امام‌جمعه آستارا فقر اقتصادی، مشکلات روحی و روانی، درگیری‌های خانوادگی و به دنبال آن افزایش طلاق، سرقت و فحشا را از جمله تبعات بحران بیکاری در جامعه دانست و افزود: جوانان بیکار تحصیل‌کرده به خاطر نبود فرصت‌های جدید شغلی، شرمنده خانواده‌ها هستند.

خطیب جمعه آستارا ضمن تقدیر از اقدام انقلابی «علی‌اکبر ولایتی» رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در برخورد با استاد هتاک به رسول خدا اظهار کرد: یک استادنما به خود اجازه داده بود تا در محیط علمی دانشگاه به رسول خدا و دین مبین اسلام توهین و هتاکی کند.

وی با اشاره به اینکه از این استادنماها در محیط علمی دانشگاه کم نبوده و این یک تهدید بزرگ برای مبانی دینی و اعتقادی دانشجویان محسوب می‌شود، تصریح کرد: صحبت‌هایی که این استادنماها علیه مقدسات کشور به زبان می‌آورند نگران‌کننده بوده و باید با این‌گونه افراد برخورد جدی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار