کد خبر: ۵۲۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۲ 18 November 2017
تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه روز جمعه به امضای علیرضا تابش و سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی رسید.

به گزارش انتخاب به نقل از سپاه نیوز، در راستای ضرورت اهتمام جدی دستگاه ها و نهادها در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و کاهش آلام هموطنان عزیز آسیب دیده از زلزله، نشست مشترک رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه امروز جمعه برگزار و منجر به امضای تفاهم نامه همکاری شد.

تسریع در عملیات تخریب و آواربرداری واحدهای آسیب دیده، تامین مصالح، کمک به حمل مصالح و همکاری در تامین اسکان و سرپناه موقت از اقداماتی است که از سوی بنیاد مسکن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه در قالب این تفاهم نامه سپرده شده است.

در این تفاهم نامه مقرر شده است پس از تشکیل پرونده از سوی بنیاد مسکن، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه از طریق تامین ماشین آلات سنگین مورد نیاز، تامین نیروی انسانی متخصص، کمک به مردم جهت جمع آوری اسباب و اثاثیه و بازیافت تفکیک مصالح، احداث اسکان موقت را انجام دهد.

ست‌های سرویس بهداشتی و حمام پیش‌ساخته سپاه امروز وارد منطقه می‌شود

همچنین ایلنا نوشت:

سردار سرتیپ پاسدار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه در گفتگویی درباره آخرین کمک‌های امدادی نیروی زمینی سپاه به مناطق زلزله‌زده گفت: شش بیمارستان صحرایی و سیار نیروی زمینی سپاه در اسلام‌آباد، جوانرود، سرپل ذهاب و روستاهای کوئیک مجید و سراب ذهاب همچنان فعال و با استقرار امکانات و کادر پزشکی، پیراپزشکی و روانشناسی به ارائه خدمات درمانی به مردم زلزله‌زده می‌پردازند. مرحله اسکان اضطراری به پایان رسیده و برنامه‌ریزی برای اسکان موقت خانوده‌های زلزله‌زده در حال انجام است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با توزیع امکانات رسیده به منطقه در حال حاضر نیازهای خوراک، چادر و پوشاک اولیه خانواده‌های روستایی زلزله‌زده برطرف شده است، تصریح کرد: امروز نیاز اصلی زلزله‌زدگان منطقه غرب کشور کانکس است و با ارسال کانکس به منطقه می‌توان دغدغه اسکان موقت زلزله‌زدگان را مرتفع کرد.

پورجمشیدیان با اشاره به اینکه ست کانکس‌های سرویس بهداشتی و حمام توسط نیروی زمینی سپاه در حال انتقال به منطقه است، خاطرنشان کرد: آنچه هم‌اکنون در مجموعه نیروی زمینی سپاه از سرویس دستشویی و حمام پیش‌ساخته وجود دارد برابر دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حال انتقال به منطقه است و ان‌شاءالله از امروز شاهد ورود تدریجی آنها به منطقه خواهیم بود.بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده قرار است در هر روستا تعدادی از ست سرویس بهداشتی و حمام سیار مستقر کرده تا نیازمندی مردم در این زمینه پاسخ داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار