کد خبر: ۵۲۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 17 November 2017
پرویز فتاح با اشاره به آمادگی خیرین برای کمک به زلزله‌زدگان از وصول یک چک ۱۰ میلیارد تومانی برای کمک به مناطق زلزله زده خبر داد.

به گزارش تابش کوثر سید پرویز فتاح در حاشیه عیادت از مجروحان زلزله‌زده کرمانشاه در بیمارستان سینای تهران با اشاره به موج کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه اظهار کرد: در چند روز گذشته ما شاهد کمک‌های خودجوش مردمی بودیم که نه تنها در اختیار کمیته امداد که از محل‌های دیگر برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه اعزام شد.
 
وی با بیان اینکه  تا این لحظه 500 کامیون از کمک‌های مردمی توسط کمیته امداد به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است، افزود: در حال حاضر هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های مسئول در امر کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان بسیج شده‌اند تا نیازهای آنها را مرتفع کنند و در آخرین تماسی که با مناطق زلزله‌زده داشتم عنوان کردند که صف ده‌ها کیلومتری از محموله‌های کمک‌های مردمی در ورودی‌های شهر تشکیل شده و این حجم به اندازه‌ای است که باعث مشکلات ترافیکی نیز شده است و در این بخش نیازمند مدیریت این کمک‌ها هستیم.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی  با بیان اینکه کمیته امداد از طریق شماره حساب 9999 بانک ملی آماده دریافت کمک‌های نقدی هموطنان عزیز و خیرین است گفت: با توجه به اینکه از اوایل هفته آینده شاهد بارندگی در مناطق زلزله زده هستیم تامین چادر برای این عزیزان در نخستین اولویت قرار دارد و پس از آن لوازم گرمایشی، پتو و لباس گرم در اولویت‌های بعدی هستند و با توجه به اینکه فصل سرما نزدیک است و نیازهای این عزیزان قطعا با نیازهای امروزشان متفاوت خواهد بود بهترین کمک به آنها کمک‌های مالی است تا نیازهای این عزیزان در هر مرحله تامین شود.
 
فتاح در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص بازسازی و احداث مجدد خانه‌های آسیب‌دیده در مناطق زلزله زده گفت: ما آمادگی داریم که 3 هزار واحد مسکونی که تخریب‌شان از 10 درصد به بالا هستند بازسازی و نوسازی کنیم و برآوردهای فنی آن نیز انجام شده است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه هموطنان عزیز همواره کمک‌حال یکدیگر بودند و در این حادثه تلخ نیز شاهد کمک‌های بی‌شمار خیرین هستیم به طوری که شب گذشته یکی از خیرین با من تماس گرفت و برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کرد و صبح امروز چکی به مبلغ 10 میلیارد تومان در اختیار ما قرار داد.
 
پرویز فتاح در جریان عیادت از مصدومان زلزله اخیر از کمک‌های وزارت بهداشت برای رسیدگی به این مصدومان تشکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار