کد خبر: ۵۲۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 17 November 2017
رئیس کمیته امداد امام خمینی از احداث کامل خانه‌های مددجویان زلزله زده خبر داد و گفت: 4150 مورد از خانه‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی از 10 درصد تا ویرانی کامل، آسیب دیده است.

پرویز فتاح با اشاره به اینکه 20 هزار مددجو در 6 شهرستان زلزله زده تحت پوشش کمیته امدادم امام خمینی قرار داشتند افزود: 100 نفر از این افراد جان خود را در زلزله از دست داده و چند صد نفر نیز آسیب دیده‌اند.

وی در گفتگویی تلویزیونی با شبکه خبر،  با بیان اینکه بیمه از فردا برای برآورد خسارت منازل آسیب دیده وارد این مناطق خواهد شد اظهار کرد: در کنار کمک‌های دولتی که برای بازسازی و ساخت مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته شده، کمیته امداد وارد عمل خواهد شد و به مددجویان کمک‌های مالی پرداخت خواهد کرد.

فتاح  با اشاره به اینکه تمام مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند اظهار کرد: تا کنون بیش از 250 کامیون و تریلر حاوی کالاهای ضروری به مناطق آسیب دیده ارسال شده است. همچنین به همین اندازه نیز بارگیری برای روزهای آینده انجام شده است. بنابراین پیش بینی می‌کنیم طی فردا و پس فردا بیش از 500 کامیون و تریلر به این مناطق اعزام شود.

فتاح با اشاره به نیازسنجی کمیته امداد برای ارسال کمک های مردمی توضیح داد: تا کنون بیش از 11 میلیارد تومان کمک نقدی از طرف مردم به دست کمیته امداد رسیده است که این کمک‌ها به دست همه مردم و نه فقط افراد تحت پوشش خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به توزیع بیش از  30 هزار چادر در مناطق زلزله زده اضافه کرد: اگرچه در ساعات اولیه نابسامانی‌هایی در توزیع اقلامی همچون چادر و سایر موارد وجود داشت اما در این زمینه با کمبودی رو به رو نیستیم و به نظر می‌رسد تا پایان امشب مشکل توزیع این خدمات نیز به پایان خواهد رسید.

فتاح با بیان اینکه در حال حاضر ارسال وسایل گرمایشی و پوشش‌های پلاستیکی و نایلونی برای استتار چادرها همزمان با شروع بارش‌ها و کاهش دما از اولویت برخوردار است گفت: آغاز ساخت منازل ویران شده در اسرع وقت انجام خواهد شد اما با این وجود به علت آغاز بارش‌ها لازم است تا کمی صبر کنیم. همچنین باید برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت منازل به گونه ای باشد تا به شکل مقاوم و مستحکم ساخته شوند به همین دلیل این پروژه تا 6 ماه به طول خواهد کشید.

وی با اشاره به اینکه همزمانی این حادثه با زمستان باعث شده می‌شود تا مردم پیش از ساخت منازل خود بعد از چادر در کانکس مستقر شوند اظهار کرد: کمیته امداد برای ساخت این منازل و کمک به خرید دوباره وسایل زندگی در کنار مددجویان خواهد بود و به آنان تسهیلات جداگانه‌ای پرداخت خواهد کرد. همچنین مددجویان به شکل مستقیم با بیمه طرف نیستند بلکه کمیته امداد این مسئولیت را بر عهده خواهد داشت.

فتاح با اشاره به پرداخت سه برابری مستمری مددجویان 6 شهرستان آسیب دیده استان کرمانشاه اعلام کرد: مستمری این افراد تنها در این  ماه به شکل 3 برابری پرداخت خواهد شد. همچنین به دلیل نیاز به خرید کانکس و اسکان موقت مردم در روزهای سرد زمستان بهتر است مردم کمک‌های خود را به شکل نقدی پرداخت کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره در حال حاضر خدمات آب و برق مناطق زلزله زده برطرف شده است اظهار کرد: یکی از مشکلات حال حاضر سیل کمک‌های مردمی و ایجاد ترافیک در ورودی شهرها و جاده های روستایی به علت تعداد کامیون های حاوی اقلام ضروری است که باید به خاطر این حجم از کمک‌های مردمی از آنها تشکر کرد. با این وجود این اقلام به شکل موقت نیاز مردم را برطرف می‌کنند و باید به شکل ادامه دار این خدمات را به آنان تا زمان اسکان دائم ارائه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار