کد خبر: ۵۲۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 16 November 2017
تابناک / رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود با بیان اینکه بقعه آقا سید محمد کیاکلایه (سفید آستانه) کانون توجه مسافران و پیشانی لنگرود محسوب می شود، گفت: انتظار است که نگاه به این بقعه که از بقاع ملی شهرستان است، ملی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی پاکیزه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: نقش بی بدیل امامزادگان در توسعه فرهنگی امری کاملا مشهود است و تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نیازمند همت همگانی است و همه مسئولان و مردم باید پای کار باشند.
 

وی با بیان اینکه از 84 بقعه ثبت شده در شهرستان لنگرود 51 بقعه در عرصه های فرهنگی و ارائه خدمات به زائران فعال هستند، تصریح کرد: در مجموعه اوقاف شهرستان خانواده هزار و 500 نفری از هیئت امناء و خدام افتخاری در عرصه های مختلف فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام پاکیزه با اشاره به اینکه بقعه آقا سید محمد کیاکلایه (سفید آستانه)، امیر شهیدان بیجارپس اطاقور و دوازده تن ملاط سه بقعه ملی در شهرستان لنگرود است، اظهار کرد: بقعه آقا سید محمد کیاکلایه کانون توجه مردم و مسافران و پیشانی شهرستان لنگرود محسوب می شود و انتظار است به این بقعه که از بقاع ملی شهرستان است، به صورت ملی دیده شود و مسئولان پای کار باشند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود ادامه داد: سفید آستانه طبق اسناد دو هزار و 700 متر عرصه دارد که متاسفانه با تعریض خیابان به بخشی از اراضی بقعه تعرض شده است.

 

حجت الاسلام پاکیزه، عدم نصب سرعت گیر و جمع آوری آب های سطحی را از دیگر مشکلات بقعه عنوان و اظهار کرد: بیشتر نمازگزاران این بقعه افراد کهنسال هستند که به دلیل اینکه بقعه در وسط خیابان قرار دارد و وسایل نقلیه نیز با سرعت در حال تردد هستند برای رفاه حال نمازگزاران و مسافران نیاز است که سرعت گیر در دو طرف خیابان نصب شود.

 

وی با اشاره به اینکه میزان نذورات بقعه هم به دلیل کمربندی احداث شده به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: ما باید از ظرفیت این بقعه در گردشگری مذهبی شهرستان استفاده کنیم و به جد هم از مسئولان تقاضا داریم نسبت به رفع مشکلات این بقعه همت کنند و به صورت ملی به بقعه آقا سید محمد کیاکلایه توجه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار