آخرین اخطارها به شهردار رشت ؛
تابناک / رییس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: ورود شیرابه زباله‌ها از 4 لیتر در ثانیه به 14لیتر در ثانیه‌ افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۲۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۸ 15 November 2017
تابناک / رییس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: ورود شیرابه زباله‌ها از 4 لیتر در ثانیه به 14لیتر در ثانیه‌ افزایش پیدا کرده است.

علی اصغر خودکار گفت: برای بهبود وضعیت زباله سراوان باید اقدامات جدی‌تری انجام شود.

وی افزود: شهرداری رشت در انجام اقدامات لازم برای بهبود وضعیت بحرانی جایگاه دفن زباله سراوان کوتاهی می‌کند.

خودکار با بیان اینکه به طور میانگین هر ثانیه 4 لیتر شیرابه از جایگاه دفن زباله سراوان خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: بارندگی‌های اخیر موجب شد که حجم شیرابه این جایگاه دفن زباله بیشتر شود و حتی در مواردی در هر ثانیه 14لیتر شیرابه وارد رودخانه‌های رشت می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رشت، شیرابه را از عوامل مهم ازدیاد جمعیت مگس، بیماری و دیگر مشکلات برای ساکنان دانست و تصریح کرد: رانش اخیر زباله در جایگاه دفن زباله سراوان مشکلات جدی برای این جایگاه به وجود آورده و سطح بیشتری از جنگل سراوان را اشغال کرده است.

وی گفت: زباله‌های جدید ووردی به جایگاه دفن زباله سراوان تهدیدی جدی محسوب می‌شوند، چون تولید زباله و حشارت موذی بیشتری را فراهم می‌کنند.

علی اصغر خودکار افزود: اگر هر چه سریعتر زباله سوز استاندارد نصب نشود، مجبور خواهیم شد از نصرتی شکایت کنیم.

وی با بیان اینکه عدم حضور شهردار و معاونین وی در جلسه فرمانداری رشت در خصوص بررسی وضعیت جایگاه دفن زباله هم بسیار عجیب بود،گفت: در حال حاضر خسارت‌هایی که در اثر رانش زباله در این جایگاه به وجود آمده است در حال بررسی است و اگر هر چه سریعتر جبران نشود، شهردار جدید رشت به دادگاه معرفی خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار