کد خبر: ۵۲۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۱ 15 November 2017
تابناک / شهردار رشت در نخستین نشست با فعالان عرصه حمل و نقل با بیان اینکه اشتغال و رونق رشت به صنعت گردشگری وابسته است، تصریح کرد: توجه نکردن همه جانبه به این صنعت ممکن است معیشت شهر را دچار تزلزل کند.

مسعود نصرتی ورود ۳۶ میلیونی سالانه گردشگران به رشت را نعمتی خدادادی دانست و گفت: هرچند در ورود مسافران دخیل نیستیم اما باید در جذب آنان دخیل بوده و این‌ مهم به ما مربوط می شود.

وی نحوه برخورد با گردشگران، میزان هزینه کرد آنان، مدت ماندگاری مسافران در شهر، تولید رفاه، آسایش و آرامش گردشگران را به طور مستقیم مربوط به شهرداری، شهروندان و تاکسیرانان درون شهری خواند و تصریح کرد: افزایش فضای گردشگری برای گردشگران موجب چرخه اقتصادی و بازخورد مثبت میان شهروندان می شود.

شهردار رشت با تاکید بر نقش بی بدیل ناوگان حمل و نقل و تاکسیرانی در این مهم گفت: اهداف بزرگی همچون نحوه برخورد با مسافر و آدرس دهی در آینده با تاکسیرانان دنبال می شود.

نصرتی پس از شنیدن مشکلات رانندگان ‌تاکسی حاضر در جلسه، شرایط موجود را برای ورود گردشگران مهیا ندانست.

وی با طرح این سوال که چرا رانندگان شهری که توانایی های فراوانی در جذب گردشکر دارد، با مشکل روبرو هستند بیان کرد: خانواده تاکسیرانان نخستین گروهی هستندکه از صنعت گردشگری بهرمند می شوند ولی در رشت از این نعمت بهره برداری نمی شود.

شهردار رشت بر لزوم پرداختن به تعیین تکلیف ها درقالب برنامه های کوتاه و بلند مدت تاکید کرد و ادامه داد: باید برخی جهت بندی ها بصورت آنالیز شده توسط رانندگان تاکسی درون شهری در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

نصرتی همچنین تاکید کرد: مشاورانی که طرح های جامع حمل و نقل تهیه می کنند می بایست به این رانندگان‌ مراجعه و رانندگان نیز می باید میزان رضایت مندی از شبکه معابر، شهروندان و پیشنهادات توسعه ای را هم از دیدگاه شهروندان و هم از دیدگاه خود به مشاوران ارائه کنند.

وی گفت: باید از جانب تاکسیرانان برنامه ریزی هایی به ویژه برای پارک خودروها در معابر و بازنگری طرح خطوط بی آرتی صورت بگیرد.

شهردار کلانشهر رشت، با بیان اینکه شورای عالی حمل و نقل و ترافیک نیز ورود اتوبوس های بی آرتی را با تاخیر ده ساله روبرو کرده است افزود: پیشنهادات تاکسیرانان با نظرسنجی از مردم، کمک فراوانی به حل مشکلات به ویژه در این مسیر می کند.

نصرتی ادامه داد: به نظر می رسد که اگر در محورها تسهیلاتی به وجود آید و سرعت رفت و آمد تاکسیرانان افزایش یابد بسیاری از دغدغه ها برطرف می شود.

وی افزود: این‌مهم با مشارکت راهور محقق شده و مشکلات حداقلی با پلیس راهور ، دیگر باقی نخواهد ماند.

شهردار رشت با بیان اینکه خط ویژه تاکسی و ایستگاه های مناسب حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت خاطر نشان کرد: برای افزایش تعرفه کرایه های تاکسی نیز باید برنامه ریزی شده تا به ارقام واقعی نزدیک شوند.

نصرتی همچنین تصریح کرد: امکانات ورزشی و سایر کلاس های آموزشی دیگر همچون آموزش زبان با هدف برخورد مطلوبتر با گردشگر نیز برنامه ریزی می شود.

شهردار رشت گفت: راهکار بینابینی وجود دارد تا یک عضو از تاکسیرانان به عنوان عضو مدعو در هیئت مدیره سازمان شهرداری ها حضور داشته باشد.

نصرتی انتظار اجرای  دو طرح را از تاکسیرانان خواستار شد و گفت: طرح اولیه پیرامون چگونگی حل مشکلات ناوگان شهری از جانب تاکسیرانان و دیگری گزارش از مسافران تاکسی پیرامون توقع از شهرداری برای توسعه ناوگان حمل و نقل و تاکسی دورن شهری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار