کد خبر: ۵۲۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۲ 15 November 2017
تابناک / رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: سلامت باید در فرهنگ مردم نهادینه و جز رفتارهای عادی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسن‌پور امروز در اولین کنگره بین‌المللی روز جهانی دیابت با موضوع "خداحافظ دیابت" در مجتمع خاتم‌الانبیا رشت به تأثیر فرهنگ در سلامت اشاره داشت و اظهار کرد: فرهنگ یک رفتار روزمرگی است که بر سرمایه و عادت‌های اجتماعی استوار است.

وی به لزوم پژوهش در رفتارهای اجتماعی، آموزش و آگاهی بخشی در جامعه تاکید کرد و افزود: ما باید بدانیم چه مقدار دستگاه‌های فرهنگی اعم از فرهنگ و ارشاد، آموزش‌وپرورش و غیره در رفتار اجتماعی مردم تأثیر می گذار و هدفمند است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت رسانه‌ها را در هدفمندی رفتار جامعه ازجمله سلامت حائز اهمیت خواند و گفت: رسانه‌ها ظرفیت عظیمی در فرهنگ‌سازی دارند و نباید حتی غذاها و محصولاتی که برای سلامتی مضر هستند را به دلیل افزایش در درآمد تبلیغ کنند.

حسن‌پور قرار گرفتن رسانه‌ها در کنار ثمن‌ها را مثمر ثمر ارزیابی کرد و افزود: سلامت باید در فرهنگ مردم نهادینه و جز رفتارهای عادی تبدیل شود.

وی با اشاره به سازمان‌های مؤثر در جامعه ازجمله انجمن معتادان گمنام گفت: هرچقدر میزان ثمن‌ها در جامعه اضافه شوند فرهنگ‌سازی در جامعه سرعت پیدا می کند و باید اعتقاد داشت که در سایه همین ثمن‌ها هست که روزی بیماری‌ها، فقر، آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با تاکید بر جدی گرفتن نظام ارزیابی‌ها در فعالیت ثمن‌ها، گفت: فعالیت ثمن‌ها و فرهنگ‌سازی‌های آن‌ها باید با شاخص‌های تعیین‌شده ارزیابی شوند تا مشخص شود چه قدر وجود ثمن‌ها توانسته‌اند از میزان یک بیماری در جامعه بکاهند.

حسن‌پور به مشارکت بیش‌ازپیش مردم در تشکل‌های سلامت‌محور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه مردم در هیئت‌های مذهبی و ورزشی حضور مثبت و خوبی دارند و این حضور فعالانه آن‌ها می‌طلبد که در حوزه سلامت نیز شرکت کنند و نقش سازنده داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها بسیار می‌توانند در پیشگیری دیابت نقش داشته باشند، مطرح کرد: اگر اطلاعات کافی و مناسب از سوی متولیان عرصه سلامت در اختیار رسانه‌ها و ثمن‌ها باشد یقیناً بازوان قدرتمندی در جامعه قدرت‌نمایی و سهم بیشتری را در پیشگیری ایفا خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار