کد خبر: ۵۲۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۳ 15 November 2017
تابناک / سخنگوی انتقال خون گیلان گفت: در پی فراخوان انتقال خون استان در روز گذشته (یکشنبه) برای اهداء خون به زلزله زدگان غرب کشور ، 688 نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد 218 نفر بار اولی هستند.

گیتی ایزدی پور عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تنها در روز گذشته، 862 نفر برای اهدای خون در پایگاه های انتقال خون استان گیلان پذیرش و از این تعداد، 688 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی با اشاره به استقبال خوب بانوان در مقایسه با روزهای عادی اظهار کرد: از مجموع خون های اهدایی در روز گذشته، حدود 13 درصد مربوط به بانوان است در حالی که در حالت عادی مشارکت بانوان از مجموع خون هایی اهدایی انتقال خون گیلان، حدود چهار درصد است.
انتقال خون گیلان روز گذشته نسبت به حضور مردم در پایگاه های انتقال خون استان برای اهدای خون با اولویت در گروه خونی O منفی اقدام کرده بود که با توجه به استقبال خوب مردم در پی فراخوان برای اهدای خون به زلزله زدگان غرب کشور ، از اهداکنندگان خواست تا با توجه به حجم خون های اهدایی و ذخیره خونی از امروز (سه شنبه) در پایگاه ها مراجعه عادی داشته باشند.
سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی ، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرد.
زمین لرزه ای به بزرگی هفت و 3دهم ریشتر حدود ساعت 21 و 48 دقیقه یکشنبه گذشته بخش هایی از شمال عراق را لرزاند و در بسیاری از شهرهای غربی و شمال غربی ایران نیز احساس شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار