کد خبر: ۵۲۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 14 November 2017
تابناک / مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان درخصوص میزان آمادگی استان گیلان در امدادرسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: ۵۰۰ چادر و ۱۵۰۰تخته پتو بارگیری و به مناطق زلزله زده ارسال شد و در کنار آن یک تیم درمان متشکل اضطرار از کادر پزشکی و درمانی فراخوان داده شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرنیان گیل ، مهدی ولی پور در گفتگو با برنامه زنده خانه مهر از شبکه باران با اشاره به تمهیداتی که هلال احمر گیلان درخصوص زلزله کرمانشاه اظهار کرد: به محض اطلاع از حادثه شب گذشته کلیه نیروها در آماده باش کامل بودند و ۸تیم تخصصی امداد و نجات با تجهیزات کامل آماده شد که به محض اعلام سازمان امدادو نجات اعلام کند این اعزام صورت می گیرد.

وی با اشاره به ارسال نوع تجهیزات گفت: ۵۰۰ چادر و ۱۵۰۰تخته پتو بارگیری و به مناطق زلزله زده ارسال شد و در کنار آن یک تیم درمان متشکل اضطرار از کادر پزشکی و درمانی فراخوان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان درخصوص میزان آمادگی استان گیلان در چنین شرایطی عنوان کرد: جلسات مستمری از سوی هلال احمر و سایر دستگاه های مدیریت بحران استان برای هماهنگی انجام و آسیب شناسی صورت می شود و برای پاسخ به حوادث احتمالی در استان حدود ۷۰الی ۸۰درصد آمادگی البته از منظر جمعیت هلال احمر وجود دارد.

ولی پور با اشاره به اینکه اگر گستردگی حادثه احتمالی در گیلان زیاد باشد نیز گفت: بر این اساس همچون کرمانشاه کنترل این نوع حوادث از حیطه توان استان خارج می شود و از استان ها دیگر برای کمک و امدادرسانی حضور خواهند یافت و نگرانی در این موارد و اضطرارهای لازم و پاسخگویی از سوی جمعیت هلال احمر صورت می گیرد.

وی به نقش خانواده ها و مدیریت بحران اشاره کرد و در این خصوص تصریح کرد: ما در استانی قرار داریم که در رتبه پنجم به لحاظ حادثه خیز بودن در کشور است و از سوی دیگر از استان های گردشگری است و این گردشگرپذیر بودن بطور بالقوع خطرپذیری را هم بالا می برد و مهمتر اینکه مناسفانه درصد آشنایی مردم در مواجه با این حوادث زیر ۱۰درصد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه تقاضا داریم مردم گیلان بیشتر به نکات ایمنی توجه کنند اظهار کرد: امسال و در یکسال گذشته همکاران ما در هلال احمر برای آشنایی بیشتر خانوارها در روبرویی با این گونه مشکلات بصورت خانه به خانه مراجعه می کنند که در هنگام وقوع حادثه بتوانند مشکلات را مدیریت کنند تا صدمه کمتری را متحمل شوند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار