کد خبر: ۵۲۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۷ 14 November 2017
تیم ملی فوتبال ایتالیا در دیدار برگشت پلی اف جام جهانی ۲۰۱۸ نتوانست سوئد را شکست دهد و از صعود به این رقابت ها بازماند.

تیم ملی ایتالیا دوشنبه شب در دیدار برگشت پلی اف جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه اروپا برابر سوئد قرار گرفت. این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید و با توجه به پیروزی یک بر صفر سوئد در بازی رفت ایتالیا از صعود به جام جهانی باز ماند.

ایتالیا که به گل نیاز داشت از ابتدا بازی را تهاجمی شروع کرد اما به سختی موقعیت گل ایجاد می‌کرد. در دقیقه ۳۱ کاندروا فرصت گلزنی داشت اما ضربه اش به بیرون رفت. او می توانست گل نخست بازی را به نام خود ثبت کند اما این اتفاق نیفتاد. از طرفی سوئد تنها توانست یک بار دروازه میزبان را تهدید کند و یوهانسن را به خاطر آسیب دیدگی از دست داد. ایتالیا که توپ و میانه میدان را در اختیار داشت پس از دقیقه ۳۰ به حملات خود افزود اما توپ وارد دروازه نشد.

به گزارش ایسنا، ضربات شاگردان جامپیرو ونتورا با مهار دروازه بان رو به رو و یا توسط مدافع ها دفع می شد. بی دقتی بازیکنان ایتالیا نیز در گل نشدن توپ ها تاثیر داشت. بهترین فرصت گلزنی را گرانویست از ایتالیایی ها گرفت. ضربه ایموبیله از میان پاهای دروازه بان سوئد رد شد اما مدافع تیم مهمان اجازه نداد توپ از خط عبور کند. در ۴۵ دقیقه اول دوبار توپ در محوطه جریمه به دستان بازیکنان ایتالیا برخورد کرد اما داور به نفع سوئد پنالتی نگرفت. در نهایت بازی در نیمه اول بدون گل به پایان رسید.


ایتالیا در نیمه دوم هم به حملات خود ادامه داد. یکی از بهترین فرصت‌ها را فلورنزی از دست داد. ضربه او با اختلاف نزدیکی از کنار دروازه عبور کرد. در دقیقه ۶۵ اولسن دروازه تیمش را نجات داد و اجازه نداد ایتالیا با گل به خودی به گل برسد. حملات میزبان برای دقایقی کمتر شد. تغییرات این تیم در ترکیب شرایط را برای آتزوری ها بهتر نکرد. سوئد در دقیقه ۸۰ می توانست خیال خود را از صعود راحت کند اما از ضدحمله خود بهره نبرد. در ادامه اولسن ضربه سر بازیکن ایتالیا را دفع کرد. فشار میزبان در دقایق پایانی بیشتر شد اما باز هم ضربه ها به گل تبدیل نشدند. داور پنج دقیقه وقت اضافه گرفت. در این لحظات اعتراض بازیکنان تیم میزبان چند بار دیده شد. آن ها معتقد بودند برخورد توپ به دست بازیکن حریف پنالتی است که داور چنین اعتقادی نداشت. جانلوییجی بوفون نیز دروازه را ترک کرد تا در ضربه کرنر به هم تیمی هایش کمک کند. در نهایت تلاش های ایتالیا بی نتیجه ماند و ایتالیا به جام جهانی صعود نکرد.

آخرین باری که جام جهانی بدون ایتالیا برگزار شد به سال ۱۹۵۸ برمی‌گردد. این اتفاق پس از ۵۹ سال دوباره تکرار شد و جام جهانی روسیه بوفون بزرگ را نخواهد دید. دروازه بان ایتالیایی پنج جام جهانی را تجربه کرده بود و می‌توانست با ششمین حضور یک رکورد بی نظیر را به نام خود ثبت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار