تابناک / آسیب شناسی مشکلات واحدهای تولیدی ضروری است / مشکلات بخش تولید فقط نقدینگی نیست عمده مشکل واحدهای تولیدی عدم مهارت درکار حرفه ای و مدیریت تخصصی است
کد خبر: ۵۲۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶ 14 November 2017
تابناک / آسیب شناسی مشکلات واحدهای تولیدی ضروری است / مشکلات بخش تولید فقط نقدینگی نیست عمده مشکل واحدهای تولیدی عدم مهارت درکار حرفه ای و مدیریت تخصصی است

بیست و یکمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان با حضور استاندار ، جمع کثیری از مدیران نهادها و بانکهای استان در محل سالن جلسات استانداری گیلان برگزار شد.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ابتدا با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان گیلان گفت: این استان نسبت به سایر استانها با امکانات زیرساختی موجود  نظیر ترانزیت هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی، بایستی در جذب سرمایه گذاری در بخش تولید و تجارت سرآمد باشد.
 
فرهاد دلق پوش، عارضه یابی سرمایه گذاریهای انجام شده را ضروری دانست و تاکید کرد: باید ضمن آسیب شناسی واحدهای تولیدی، تصمیمات و رویکرد استان را به نحوی جهت گیری نماییم تا همسو با منویات مقام معظم رهبری و اهداف دولت تدبیر و امید در قانون برنامه ششم توسعه باشد.
 
وی همچنین در مقوله تولیدات صادرات محور اظهار داشت؛ نگاه و توجه ویژه به صادرات همواره باید در طرح و برنامه مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی استان گنجانده شود.
 
دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان همچنین در خصوص برخی مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد؛ مشکلات واحدهای تولیدی استان صرفاً بحث مالی و نقدینگی نیست بلکه عمده مسائل بخش تولید، و برخی از مسائل کارخانجات نیمه فعال، عدم مهارت در مدیریت تخصصی بخش تولید می باشد.
 
وی با اذعان به فرسودگی تجهیزات برخی از واحدها که توان تولید و رقابت را ندارند، اظهار داشت: باید با بروز رسانی، نوسازی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا حضور توانمند خود را در چرخه تولید و بازار رقابتی حفظ نموده تا جهش خوبی در رونق تولید و اشتغال و در گام بعدی صادرات و ورود به بازارهای جهانی را داشته باشیم.
 
وی در خصوص میزان سود بانکی تسهیلات، جهت رونق تولید تصریح کرد؛ پرداخت تسهیلات با نرخ کنونی به تولیدکنندگان، نیاز به بازنگری دارد و اهرم های تشویقی برای تولیدکنندگان باید جاذبه لازم را جهت سرمایه گذاری و ورود به عرصه تولید داشته باشند.
 
 دلق پوش افزود: تاکنون 21 جلسه اصلی داشته ایم و تعداد جلسات فرعی 158 جلسه و میزان تحقق مصوبات 48 درصد در نیمه نخست امسال بوده است که بیشترین همکاری و حمایت از جانب بانک ملی و در مراتب بعدی از سایر بانک های عامل استان نظیر تجارت، سپه و... بوده است.
 
در ادامه جلسه کارگروه، استاندار گیلان عنوان داشت؛ حدود 1000 میلیارد تومان برای استان در بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات اختصاص یافته که می توانیم این تقسیم بندی را برای جذب اعتبار در بین دستگاهها به تفکیک انجام دهیم و در جهت جذب اعتبارات به نحو شایسته اقدام نماییم.
 
دکتر مصطفی سالاری ضمن جمع بندی مصوبات کارگروه ؛ مقرر نمود: تقسیم بندی تسهیلات در سه بخش صنعت، معدن و تجارت - گردشگری و کشاورزی به لحاظ مقدار منابع با توجه به ظرفیتها و حجم درخواست ها مشخص گردد و بانکها هم در پرداخت تسهیلات در پرونده های ارجاعی کارگروه ضمن داشتن نظارت، شتاب نمایند.
 
گفتنی است مهلت ثبت نام جهت تسهیلات رونق تولید، تا پانزده آبان ماه سال جاری می باشد و متقاضیان تسهیلات در بخشهای مختلف صنعت ومعدن- گردشگری و کشاورزی در این فرصت می توانند به سایت behinyab.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و یا تکمیل مدارک خود اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار