مدیرکل کتابخانه های گیلان ؛
تابناک / مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان شهرداری رشت را بزرگترین بدهکار کتابخانه‌های عمومی از محل سهم نیم درصدی خود به کتابخانه‌ها عنوان کرد و گفت: مسئولین شهرداری رشت در مورد پرداخت این بدهی قانونی توجیه نیستند.
کد خبر: ۵۲۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۸ 14 November 2017
تابناک / مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان شهرداری رشت را بزرگترین بدهکار کتابخانه‌های عمومی از محل سهم نیم درصدی خود به کتابخانه‌ها عنوان کرد و گفت: مسئولین شهرداری رشت در مورد پرداخت این بدهی قانونی توجیه نیستند.

هادی نوری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رضوانشهر با اشاره به وضعیت مطلوب شاخص‌های مطالعه در شهرستان رضوانشهر گفت: امروز در کتابخانه‌های عمومی شهرستان رضوانشهر با بهبود شرایط فیزیکی و نیز توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری گام‌های اساسی برای جذب مخاطب برداشته شده و این شهرستان از نظر وضعیت آماری در زمره کتابخانه‌های عمومی برتر استان گیلان قرار گرفته است که این نشان از حمایت و تلاش فرماندار و اعضای انجمن شهرستان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به زیرساخت‌های فکری و فرهنگی توجه ویژه داشته باشیم افزود: اگر در رفع  زیرساخت‌های جامعه به مقوله فرهنگ توجه کافی صورت نگیرد قطعا جامعه دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

وی همچنین از تفکر و اندیشیدن بعنوان محور اصلی اقدامات فرهنگی یاد کرد و در ادامه به وضعیت وصول سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد و با بیان اینکه شهرداری رشت بعنوان بزرگترین بدهکار کتابخانه های عمومی از پرداخت سهم نیم درصدی خود به کتابخانه ها امتناع می‌کند، گفت: مسئولین شهرداری رشت در مورد پرداخت این بدهی قانونی توجیه نیستند و بزودی از مسیر قانون با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نباید پرداخت سهم نیم درصد تنها رابطه کتابخانه‌ها با شهرداری باشد، عنوان کرد: شهرداری‌های استان باید با ارائه طرح‌های خلاقانه در حوزه شهری با محوریت کتاب و کتابخوانی جوانان را به سمت و سوی کتاب سوق دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان به اجرای طرح استانی کتابخانه‌های الگو در استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح استانی با شناسایی کتابخانه‌های مستعد و تامین نیازهای آن از هرلحاظ زمینه معرفی  این کتابخانه بعنوان برتر کشوری را فراهم خواهیم آورد.

نوری همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها برای تحقق این هدف را بسیار مهم ارزیابی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار