کد خبر: ۵۲۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 12 November 2017
تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سرعت انتقال اخبار در استان را کمتر از 5 دقیقه دانست.

فیروز فاضلی اظهار کرد: امروز بیش از ١١٠ سال از انتشار اولین روزنامه در گیلان می‌گذرد که نشان دهنده پیشینه رسانه ای و مطبوعاتی استان ماست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر ١٦٢ نشریه، ٩٩ پایگاه خبری و ١٢ نشریه الکترونیکی در استان فعال است، افزود: گیلان یکی از استان های فعال در عرصه رسانه است.

وی با اشاره به فعالیت ٨ روزنامه، ٤٨ هفته نامه، ٢١ دوهفته نامه، ٣٦ ماهنامه، ٤ دوماهنامه، ٣٤ فصلنامه و ١١ دوفصلنامه در گیلان، خاطرنشان کرد: گیلان به عنوان بیست وهشتمین استان کشور به لحاظ مساحت، در حوزه مطبوعات همواره رتبه های نخست را به خود اختصاص داده و هم اکنون جزو هفت استان برتر کشور در این حوزه است.

1

فاضلی اضافه کرد: گیلان با ٩٩ پایگاه خبری بعد از تهران رتبه دوم کشوری را دارد و روزنامه های ما از قدیم زبانزد بوده و هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سرعت انتقال اخبار در استان را پایین پنج دقیقه دانست و خاطرنشان کرد: استان گیلان در حوزه رسانه و مطبوعات خواسته هایی دارد که از دکتر نوبخت به عنوان زبان گویای دولت تدبیر و امید انتظار داریم که در سیاستگذاری ها به استان ما کمک کند.

وی ضمن تشکر از دولت برای بازبینی نظام جامع رسانه ها با دریافت نظر از استان ها، عنوان کرد: مشکلات مطبوعات در حوزه بیمه خبرنگاران، اشتراک مطبوعات و... نیازمند سیاست گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری در دولت است.

فاضلی در پایان با اعلام اینکه بیمه تکمیلی‌خبرنگاران استان با همکاری استاندار گیلان پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: جشنواره و نمایشگاه ملی مطبوعات، بهمن ماه امسال در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار