رضا رسولی طی نامه ای ؛
تابناک / رضا رسولی عضو شورای شهر رشت طی نامه ای به شهردار رشت انتقاداتی را نسبت به سفر زیارتی موکب ۳۰۰ شهرداری رشت به کربلا ابراز داشت.
کد خبر: ۵۱۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳ 25 October 2017
تابناک / رضا رسولی عضو شورای شهر رشت طی نامه ای به شهردار رشت انتقاداتی را نسبت به سفر زیارتی موکب ۳۰۰ شهرداری رشت به کربلا ابراز داشت.

بسمه تعالی
شهردار محترم کلانشهر رشت
برادر گرامی؛ جناب آقای دکتر نصرتی

سلام علیکم
بااحترام اخیراً ملاحظه می‌گردد معدودی از مدیران و پرسنل شهرداری رشت طی سفرهای متعددی به کربلای معلی در حال به تدارک سفر زیارتی نزدیک از سیصد نفر از شهروندان در ایام اربعین حسینی(ع) هستند.اگرچه تدارکات براساس ردیف ۴۱۶۰۷/۲ بودجه سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری به مبلغ ۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد برخود لازم می دانم موارد زیر را متذکر گردم:
۱- مستحضرید شهرداری رشت به هیچ عنوان متولی برپایی موکب در کربلای معلی نبوده و این مهم متولی مشخص و توانمندی با عنوان ستاد عتبات عالیات استان گیلان دارد که در همین راستا چندین سال از طریق برپایی دو موکب زیارتی به نامهای نورالزهرا(س) و محسنین به ظرفیت نزدیک به ۶۰۰۰ نفر زائر رشتی در بهترین و مناسب ترین نقاط در شهر کربلا و در نزدیکی حرم مطهر سید و سالار شهیدان در حال ارائه خدمات صادقانه با کیفیت مناسب و غیر سیاسی به عاشقان اباعبدا… (ع) می باشد.
۲- در شرایط کنونی که متاسفانه در فقدان نظارت و کنترل‌های به هنگام در هزینه‌کردهای شهرداری در سال های گذشته ، این نهاد با مشکلات جدی در مواجهه با خیل بدهی ها روبروست و دوماه است در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود ناتوان است با کدام منطق می بایست چنین هزینه سنگینی برای برپایی موکب مجزا برای شهرداری رشت در کربلا گردد. مگر غیر از این است که چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است. آیا پرداختن به سفره خالی پاکبانان و کارگران خدماتی شهرداری که به اذعان شخصِ حضرتعالی در روز ۹۶/۷/۲۷ توانستید حقوق معوقه تیرماه ۳ شرکت رفت و روب را پرداخت نماییم.واحب تر نیست؟مگر نه اینکه هنوز نتوانستیم عیدی و سنوات سال گذشته سازمان آتش نشانی را پرداخت نماییم؟
۳- چه معنایی دارد که موکب شهرداری رشت در ۱۰کیلومتری کربلای معلی در عمود ۱۳۹۰ برگزار گردد!!
وقتی همه زائرین در انتهای پیاده روی ۳روزه ، مشتاق رسیدن به حرم سیدالشهدا هستند و شاید به جز یک مکث کوتاه در این محل در فاصله ۱۰کیلومتری اطراق نخواهند کرد!
۴- بررسی فرمایید آیا مجوز ارائه شده به شهرداری تنها به عنوان موکب خدماتی با اقامت در محل دو موکب زیارتی رشت نمی باشد؟!
آیا شهرداری رشت مجوز برپایی موکب زیارتی برای ۳۰۰نفر را دارد؟
۵- آیا تاکنون لیست افرادی که قرار است در این موکب حضور یابند را ملاحظه فرمودید؟ با کدام منطقی بر اساس شنیده ها ۳۰۰ نفر شامل حدوداً ۶۰ هنرمند بزرگوار، ۹۰ نفر نیروی خدماتی و ۱۵۰ نفر پاکبان(بخوانید ۴۰ و ۱۰۰ نفر ، ظاهراً سایرین از خواص هستند! )
حجم زیادی از ماشین آلات و تجهیزات به کربلای معلی اعزام می گردد ؟ضمن تقدیر از حضور خالصانه این عزیزان آیا برنامه های در دست اجرا در راستای سیاست گذاری متولی مراسم اربعین حسینی (ع) در گیلان می باشد؟

۶-آیا رواست سازمان فرهنگی پس از متحمل شدن هزینه های انتخاباتی عده ای در سال های گذشته و برجا گذاشتن نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال بدهی که ، امروز با پرداخت ورودی تیم های ورزشی پایه خود به مسابقات و تامین هزینه های جاری، پرداخت هزینه تیم فوتسال بانوان از فصل قبل و هزینه پرسنلی خود با مشکل مواجه است زیربار با چنین هزینه‌ هایی برود؟
۷- شائبه های جدی مطرح است که علاوه بر هزینه‌های سنگین سازمان فرهنگی، برخی مناطق و سازمانها و حتی بر اساس شنیده ها برخی پیمانکاران شهرداری تحت فشارند که بخش دیگری از هزینه‌های این موکب را تامین نمایند که شایسته است در خصوص بررسی این مهم توسط حراست و بازرسی شهرداری ورود بفرمایید.
۸- در حالی که مواکب رسمی که از جانب ستاد محترم عتبات عالیات تدارک دیده شده اند ، در حال تجهیز و برپایی بوده و با کمبود امکانات جدی مواجه هستند، آیا بهتر نیست به جای هزینه کرد ۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال برای سیصد نفر ، با مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری رشت ، بخشی از مشکلات این مواکب برطرف گرددتا این نگرانی وجود نداشته باشد که مشکلات ۶۰۰۰ نفر شهروند عاشق در نظر گرفته نشده است؟
فلذا با توجه به موارد مطروحه شایسته است دستور فرمائید کلیه هزینه‌کردهای در حال انجام متوقف و کلیه امکانات ایجاد شده تاکنون و همچنین افراد و تهجیزات و امکانات،بخشی از هزینه در نظرگرفته شده با هماهنگی دبیر محترم ستاد اربعین استان گیلان و ریاست محترم ستاد عتبات عالیات استان گیلان در اختیار مواکب زیارتی رشت قرار گیرد تا علاوه بر رفع بخشی از ملزومات این عزیزان و مشارکت شهرداری در‌برپایی هرچه با شکوهتر مراسم باشکوه پیاده‌روی زائرین رشتی در اربعین سید و سالار شهیدان،از هزینه‌کردهای تکراری و غیرضروری شهرداری در این شرایط بحرانی نیز جلوگیری به عمل آید.

 

 

باتشکر و احترام مجدد
رضارسولی

برچسب ها: شهردار رشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار