درگیری لفظی دلخوش با رییس مجلس ؛
تابناک / بعد از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تخلفات منطقه‌ آزاد ماکو در صحن علنی امروز (چهارشنبه، سوم آبان ماه)،‌ کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا خطاب به لاریجانی رئیس مجلس طی اخطار و تذکری با استناد به اصل 67 قانون اساسی و بند 11 ماده 24 آیین نامه داخلی گفت:‌ بنده در زمان رأی گیری برای انجام این گزارش در صحن علنی از آن دفاع کردم و خوشبختانه نمایندگان هم به آن رأی دادند.
کد خبر: ۵۱۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 25 October 2017
تابناک / بعد از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تخلفات منطقه‌ آزاد ماکو در صحن علنی امروز (چهارشنبه، سوم آبان ماه)،‌ کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا خطاب به لاریجانی رئیس مجلس طی اخطار و تذکری با استناد به اصل 67 قانون اساسی و بند 11 ماده 24 آیین نامه داخلی گفت:‌ بنده در زمان رأی گیری برای انجام این گزارش در صحن علنی از آن دفاع کردم و خوشبختانه نمایندگان هم به آن رأی دادند.
 
وی ادامه داد: یادآوری می‌کنم که ما سوگند خوردیم و تعهد یاد کردیم با تکیه بر شرف انسانی خود پاسدار حریم اسلام و نگهبان حقوق مردم باشیم.
 
دلخوش تأکید کرد: رئیس کمیسیون اقتصادی در جریان تهیه این گزارش بنده را به عنوان سرگروه  کارگروه بررسی پرونده معرفی کرد، ما 13 جلسه کارشناسی با دستگاه‌های ذیربط داشتیم و نظر کارشناسی بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف را حتی وزارت اطلاعات به کار گرفتیم.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: یک جلسه هم بازدید و بررسی میدانی در منطقه داشتیم، بنده گزارشی تهیه کردم که در کمیسیون به آن یک سر سوزن هم توجهی نشد.
نماینده مردم صومعه‌سرا بیان داشت: از رئیس کمیسیون اقتصادی خواستم که حداقل برای احترام به همکار خودشان گزارش کارگروه را اینجا قرائت می‌کردید.
لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر و اخطار دلخوش گفت: ما چنین چیزی در آیین نامه نداریم و موضوع گزارش کارگروه در ماده 236 ذکر نشده است و تنها به ساز و کار درونی خود کمیسیون مربوط می‌شود.
وی ادامه داد: تنها در زمان بررسی گزارش اگر ده نفر از نمایندگان با عدم رعایت شئونات در کمیسیون یا نقض و استنکاف از قانون یا عدم اجرای درست آن به وسیله وزیر یا رئیس جمهور یا دستگاه‌های ذیربط صورت بگیرد ماده 236 اجرا می‌شود حال کمیسیون می‌خواهد کارگروه تشکیل بدهد یا خیر لذا هیچ اشکال آیین نامه‌ای یا اخطار قانون اساسی در این موضوع وارد نیست.
رئیس مجلس بیان داشت: اینکه نماینده‌ای رأی بدهد یا خیر بحث دیگری‌است، کمیسیون مأمور بوده ظرف مدت ده روز به این گزارش رسیدگی کند حال می‌تواند کارگروه تشکیل داده یا خیر، از لحاظ آ‌یین نامه‌ای هرچه کمیسیون رأی دهد مهم است.
دلخوش بار دیگر در اعتراض به اظهارات رئیس مجلس گفت: آقای رئیس جنابعالی قبلا گزارش را ارجاع دادید و من نمی‌خواهم مطالب را ادامه دهم و نگویم.
وی تصریح کرد: شما اگر می‌خواهید اینجوری بفرمایید پس هیچ شأنی برای نمایندگان قائل نیستید.
لاریجانی در پاسخ به اظهارات دلخوش اظهارکرد: این بیان شما نشان می‌دهد که شأنی قائل نیستید، ده نفر از نمایندگان گفتند که تخلف در بندر آزاد ماکو صورت گرفته و مطابق آیین نامه حق دارند به کمیسیون برای رسیدگی ارائه کنند و کمیسیون هم در حین رسیدگی می‌تواند یک کارگروه تشکیل دهد یا خیر، حال که کمیسیون مطالب را نپذیرفته کجای آن خلافی صورت گرفته است؟
وی تأکید کرد: معتقدم احترام به نظر نمایندگان همین است که ما اصرار داریم و نمایندگان اگر نظری داشتند می‌توانند بگویند یا خیر.
دلخوش در پاسخ به لاریجانی گفت: ما که به شما احترام می‌گذاریم اما شما اول صبح اینجوری می‌فرمایید.
رئیس مجلس پاسخ داد: شما می‌گویید برای نمایندگان احترام قائل نیستید حال اگر من آیین نامه را رعایت می‌کنم یعنی به نمایندگان احترام نمی‌گذارم؟ بنده تذکر شما را نابجا می‌دانم.
نماینده مردم صومعه سرا بار دیگر در اعتراض به رئیس مجلس تصریح کرد: این نحوه برخورد درست نیست، بنده سه دوره است که نماینده مجلس هستم، زمانی که رئیس کمیسیون نماینده‌ای را به عنوان رئیس کارگروهی مأمور می‌کند، تاسف می‌خورم که شما اینگونه نظر می‌دهید.
دلخوش گفت: اشکالی ندارد شما به من بگو خفه شو و من ساکت می‌شوم این چه طرز برخورد است؟
لاریجانی رئیس مجلس با تأکید و ضمن اظهار ناراحتی به دلخوش گفت: خواهشا احساسی صحبت نکنید، صحبت کردید و بیشتر از این نباید صحبتی کنید.
وی ادامه داد: شما یک تذکر و اخطار دادید.
لاریجانی بیان داشت:‌ اخطار آقای دلخوش این است که ما قسم خوردیم پس باید قانون را رعایت کنیم و آیین نامه داخلی مجلس می‌گوید اگر ده نفر از نمایندگان یا کمیسیونی استنکافی از قانون یا نقضی را مشاهده کرد بر اساس ماده 236 می‌تواند رسیدگی کند اینکه تشخیص این ده نماینده درست است یا خیر بحث دیگری است.
رئیس مجلس اظهار کرد: آیا این روال قانونی انجام شده یا خیر؟ آقای دلخوش می‌گوید چون رئیس کمیسیون من را به عنوان رئیس کارگروه قرار داده و رسیدگی کردم اما کمیسیون حرف‌های من را نشنیده است.
وی تأکید کرد: قبلا آقای دلخوش این موضوع را به من گفته بود و بنده هم گفتم از نظر آیین نامه راهی نداریم باید نظر کمیسیون را مبنا قرار دهیم، ما کارگروه نمی‌شناسیم زیرا یک ساز و کار درونی کمیسیونی است لذا این موضوع را درست نمی‌دانم و خواهش می‌کنم دیگر بحث را ادامه ندهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار